LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 2, 41, 84, 85, 911 STRAIPSNIŲ IR 2 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:
Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 (toliau – Įstatymas) 2, 41, 84, 85, 911 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) tikslas – perkelti 2022 m. birželio 29 d. Komisijos deleguotosios direktyvos (ES) 2022/2100, kuria dėl tam tikrų išimčių panaikinimo kaitinamojo tabako gaminiams iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/40/ES (toliau – Europos Komisijos deleguotoji direktyva) nuostatas į nacionalinę teisę – Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymą Nr. I-1143 (toliau – Įstatymas).
Įstatymo projektu, atsižvelgiant į Europos Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatas, siekiama panaikinti tam tikras išimtis kaitinamojo tabako gaminiams[1]:
1) išplėsti draudimo pateikti rinkai pridėtinio kvapo ar skonio tabako gaminius ar tabako gaminius, kurių bet kokiuose komponentuose, pavyzdžiui, filtruose, popieriuje, pakuotėse, kapsulėse ar bet kuriuose techniniuose elementuose, yra kvapiųjų medžiagų, leidžiančių pakeisti atitinkamų tabako gaminių kvapo ar skonio stiprumą ar jų dūmo sodrumą, kuris jau taikomas cigaretėms ir cigaretėms sukti skirtam tabakui, taikymą kaitinamojo tabako gaminiams (iki tol kaitinamojo tabako gaminiams šis draudimas nebuvo taikomas);
2) panaikinti išimtį kaitinamojo tabako gaminiams, jei jie yra rūkomojo tabako gaminiai, netaikyti 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/40/ES dėl valstybių narių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatų, reglamentuojančių tabako ir susijusių gaminių gamybą, pateikimą ir pardavimą, suderinimo ir kuria panaikinama Direktyva 2001/37/EB (toliau – Tabako produktų direktyva) 9 straipsnio 2 dalyje nustatytų prievolių pateikti informacinį pranešimą ir 10 straipsnyje nustatytus kombinuotus įspėjimus apie galimą žalą sveikatai (bedūmiai kaitinamojo tabako gaminiai ir toliau bus ženklinami pagal Įstatymo 85 straipsnį).
Svarbu pažymėti, kad vadovaujantis Europos Komisijos Sveikatos ir maisto saugos generalinio direktorato dokumente pateiktu paaiškinimu[2], Europos Komisijos deleguotosios direktyvos projekto nuostatomis nesiekiama klasifikuoti kaitinamojo tabako gaminių kaip bedūmių arba rūkomojo tabako gaminių, nes šis sprendimas visiškai priklauso nuo valstybių narių, atsižvelgiant į kaitinamojo tabako gaminio savybes pagal Tabako produktų direktyvos 19 straipsnio 4 dalį. Europos Komisijos Sveikatos ir maisto saugos generalinis direktoratas pažymėjo, kad Europos Komisijos deleguotosios direktyvos projekto 2 straipsnio 2 dalis (Europos Komisijos deleguotosios direktyvos 1 straipsnio 2 dalis) netaikoma valstybėse narėse, kuriose kaitinamojo tabako gaminiai priskiriami bedūmiams tabako gaminiams. Tokiu atveju pirmiau minėta nuostata siūlomas pakeitimas nebus taikomas tol, kol tie gaminiai priskiriami bedūmiams tabako gaminiams. Kartu Europos Komisijos Sveikatos ir maisto saugos generalinio direktorato pažymėta, kad kaitinamojo tabako gaminio apibrėžimas buvo pritaikytas taip, kad atspindėtų galimybę, kad į rinką gali būti patiekti kitų rūšių kaitinamų tabako gaminių, kurie turės būti klasifikuojami kaip bedūmiai arba rūkomojo tabako gaminiai, atsižvelgiant į šių gaminių individualias savybes.
Taigi, atsižvelgiant į gaminio savybes, kaitinamojo tabako gaminys, kuris vartojamas pridegtas (atitinka Įstatymo 2 straipsnio 31 dalyje nurodytą gaminį), turės atitikti ženklinimo reikalavimus, numatytus Įstatymo 81–83 straipsniuose, o kaitinamojo tabako gaminys, kuris vartojamas nepridegtas (atitinka Įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytą gaminį) turės kaip ir iki šiol atitikti ženklinimo reikalavimus, numatytus Įstatymo 85 straipsnyje (dėl aiškumo kartu patikslinamos šio straipsnio nuostatos dėl bedūmių kaitinamojo tabako gaminių).
Europos Komisijos deleguotoji direktyva priimta atsižvelgiant į Sutartį dėl Europos Sąjungos veikimo ir Tabako produktų direktyvą, ypač į jos 7 straipsnio 12 dalį ir 11 straipsnio 6 dalį, pagal kurias Europos Komisija nustatyta tvarka priima deleguotuosius aktus, kuriais panaikina atitinkamas išimtis, nurodytas minėtuose Tabako produktų direktyvos nuostatuose, konkrečiai gaminių kategorijai, jeigu iš esmės pasikeičia aplinkybės, kaip nurodyta Europos Komisijos ataskaitoje.
Ataskaitoje dėl kaitinamojo tabako gaminių esminio aplinkybių pasikeitimo nustatymo[3] Europos Komisija nustatė su kaitinamojo tabako gaminiais susijusį esminį aplinkybių pasikeitimą. Tabako produktų direktyvos 2 straipsnio 28 dalyje „esminis aplinkybių pasikeitimas“ apibrėžiamas kaip tam tikrų kategorijų gaminių pardavimo apimčių padidėjimas ne mažiau kaip 10 proc. bent penkiose valstybėse narėse, apskaičiuotas pagal pardavimo duomenis, pateiktus pagal Tabako produktų direktyvos 5 straipsnio 6 dalį, arba atitinkamų kategorijų gaminių vartojimo paplitimo lygio padidėjimas ne mažiau kaip penkiais procentiniais punktais jaunesnių nei 25 metų amžiaus vartotojų grupėje bent penkiose valstybėse narėse pagal specialųjį 2012 m. gegužės mėn. Eurobarometro pranešimą Nr. 385 ar lygiaverčių vartojimo paplitimo tyrimų duomenis. Pagal tą pačią nuostatą laikoma, kad esminio aplinkybių pasikeitimo nebuvo, jei atitinkamos kategorijos gaminių pardavimo apimtis mažmeniniu lygmeniu neviršija 2,5 proc. bendro tabako gaminių pardavimo Europos Sąjungos lygmeniu. Ataskaitoje pateikiama informacijos ir statistinių duomenų apie rinkos pokyčius, iš kurių matyti, kad kaitinamojo tabako gaminių pardavimo apimtis padidėjo ne mažiau kaip 10 proc. bent penkiose valstybėse narėse ir kad mažmeniniu lygmeniu kaitinamojo tabako gaminių pardavimo apimtis viršijo 2,5 proc. bendro tabako gaminių pardavimo Sąjungos lygmeniu.
Deleguotosios direktyvos įgyvendinimas valstybėms narėms yra svarbus žingsnis sprendžiant kaitinamo tabako gaminių vartojimo augimo problemą.
Pagal Specialaus Eurobarometro 506 tyrimo „Europos gyventojų požiūris į tabaką ir elektronines cigaretes“ rezultatus[4] (2020), Lietuvoje labiau nei vidutiniškai Europos Sąjungoje paplitęs kaitinamojo tabako gaminių vartojimas. Kaitinamo tabako gaminius bent kartą gyvenime bandė – 10 proc. šalies apklaustųjų, vyrų ir moterų, atitinkamai, 16 ir 6 proc. (Europos Sąjungos ir Jungtinės Karalystės (toliau – JK) vidurkis – 6 proc., vyrų ir moterų, atitinkamai, 8 ir 5 proc.). Kaitinamojo tabako gaminių vartojimas bent kartą gyvenime labiau būdingas jaunesnio amžiaus respondentams: 15–24 m. amžiaus grupėje Lietuvoje jis siekia 25 proc. (Europos Sąjungos ir JK vidurkis – 11 proc.), 25–39 m. amžiaus grupėje Lietuvoje jis siekia 25 proc. (Europos Sąjungos ir JK vidurkis – 10 proc.), 40–54 m. amžiaus grupėje – atitinkamai, 4 proc. ir 6 proc. bei 55+ m. amžiaus grupėje – atitinkamai, 1 proc. ir 3 proc.
Pagal Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento pateiktus 2021 m. Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo populiacijoje tyrimo duomenis[5], kaitinamuosius tabako gaminius bent kartą gyvenime buvo išbandę 17,9 proc. 15–64 m. amžiaus Lietuvos gyventojų. Kaitinamųjų tabako gaminių vartojimo paplitimas buvo didesnis tarp vyrų nei moterų, taip pat tarp 15–34 m. amžiaus gyventojų (32,2 proc.).
Kaitinamųjų tabako gaminių vartojimo pasiskirstymas pagal amžių ir lytį, 2021 m., proc.
|
15–64 m. |
15–34 m. |
35–64 m. |
||||||
Vyrai |
Moterys |
Iš viso |
Vyrai |
Moterys |
Iš viso |
Vyrai |
Moterys |
Iš viso |
|
Bent kartą gyvenime |
21,9 |
13,9 |
17,9 |
37,8 |
25,9 |
32,2 |
12,2 |
7,6 |
9,8 |
Bent kartą per paskutinius metus |
11,8 |
7,2 |
9,5 |
21,7 |
13,5 |
17,8 |
5,8 |
4,0 |
4,9 |
Bent kartą per paskutinį mėnesį |
7,7 |
5,2 |
6,5 |
15,1 |
9,4 |
12,4 |
3,2 |
3,1 |
3,1 |
Kasdien |
3,3 |
2,9 |
3,1 |
6,0 |
4,9 |
5,5 |
1,6 |
1,8 |
1,7 |
Tarp Pagal Lietuvos sveikatos mokslų universiteto atlikto tyrimo „Lietuvos gyventojų elektroninių cigarečių ir kaitinamojo tabako gaminių vartojimo paplitimo ir įpročių tyrimas“[6] (2022) rezultatų vertinimą, pagrindiniai veiksniai, nulėmę pasirinkimą pradėti vartoti elektronines cigaretes ir (arba) kaitinamojo tabako gaminius, buvo draugų, kolegų ar kitų asmenų, kurie rūkė naujoviškus bedūmius kaitinamojo tabako gaminius, pavyzdys (30,6 proc.) ir galimybė įsigyti įvairių skonių ir kvapų gaminius (28,3 proc.). Tiek tarp elektroninių cigarečių, tiek tarp kaitinamojo tabako gamininių vartotojų populiariausi buvo skonį ir kvapą turintys gaminiai. <...> Tarp kaitinamojo tabako gamininių vartotojų populiariausi taip pat buvo gaminiai su skoniais (53,4 proc.).
Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Europos Komisijos deleguotosios direktyvos 2 straipsnio 1 dalimi, valstybės narės yra įpareigotos ne vėliau kaip iki 2023 m. liepos 23 d. priimti ir paskelbti įstatymus ir kitus teisės aktus, būtinus, kad būtų laikomasi minėtos direktyvos. Taigi, Įstatymo projektas turės būti priimtas ir paskelbtas iki 2023 m. liepos 23 d., o įsigalioti (ir būti taikomas) nuo 2023 m. spalio 23 d.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:
Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai – Sveikatos apsaugos ministerijos Psichikos sveikatos skyriaus (vedėjas Ignas Rubikas, tel. (8 5) 205 3611, el. p. ignas.rubikas@sam.lt) patarėja Jelena Talačkienė (tel. (8 5) 219 3315, el. p. [email protected]).
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:
Pagal šiuo metu galiojančias Įstatymo nuostatas, nėra draudžiama tiekti į rinką pridėtinio kvapo ar skonio kaitinamojo tabako gaminių (toks draudimas pagal Tabako produktų direktyvą ir jį perkeliantį Įstatymą galioja tik cigaretėms ir suktinių tabakui).
Šiuo metu Lietuvos rinkoje esantys kaitinamojo tabako gaminiai yra priskiriami bedūmiams tabako gaminiams ir yra ženklinami pagal Įstatymo 85 straipsnio reikalavimus. Pagal šiuo metu galiojančias Įstatymo 911 straipsnio 7 dalies nuostatas, gamintojai ir importuotojai, pateikdami pagal šiame straipsnyje nustatytus reikalavimus informaciją apie naujovišką tabako gaminį, turi nurodyti, koks tai tabako gaminys – bedūmis ar rūkomasis. Priklausomai nuo gaminio rūšies (bedūmis ar rūkomojo tabako), galioja atitinkami naujoviškų tabako gaminių (įskaitant ir kaitinamojo tabako gaminius) ženklinimo reikalavimai.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:
Įstatymo projektu, atsižvelgiant į Europos Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatas, siekiama panaikinti tam tikras išimtis kaitinamojo tabako gaminiams:
1) išplėsti draudimo pateikti rinkai pridėtinio kvapo ar skonio tabako gaminius ar tabako gaminius, kurių bet kokiose sudedamosiose dalyse, pavyzdžiui, filtruose, popieriuje, pakuotėse, kapsulėse ar bet kuriuose techniniuose elementuose yra kvapiųjų medžiagų, leidžiančių pakeisti atitinkamo tabako gaminio kvapą ar skonį, jų stiprumą ar tabako gaminio dūmo sodrumą, taikymą kaitinamojo tabako gaminiams. Šis draudimas nebus taikomas priedams, kurie yra būtini tabako gaminių gamybai, pavyzdžiui, cukrui, skirtam džiovinimo proceso metu prarastam cukrui pakeisti, jeigu tie priedai nesuteikia gaminiui pridėtinio tabako gaminio kvapo ar skonio ir žymiai ar išmatuojamai nepadidina tabako gaminio priklausomybės sukėlimo gebos, kancerogeninių, mutageninių ir toksiškai veikiančių reprodukciją savybių;
2) panaikinti išimtį kaitinamojo tabako gaminiams, jei jie yra rūkomojo tabako gaminiai, netaikyti Tabako produktų direktyvos 9 straipsnio 2 dalyje nustatytų prievolių pateikti informacinį pranešimą ir 10 straipsnyje nustatytus kombinuotus įspėjimus apie galimą žalą sveikatai. Atsižvelgiant į gaminio savybes, kaitinamojo tabako gaminys, kuris vartojamas pridegtas (atitinka Įstatymo 2 straipsnio 31 dalyje nurodytą gaminį), turės atitikti ženklinimo reikalavimus, numatytus Įstatymo 81–83 straipsniuose, o kaitinamojo tabako gaminys, kuris vartojamas nepridegtas (atitinka Įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytą gaminį) turės kaip ir iki šiol atitikti ženklinimo reikalavimus, numatytus Įstatymo 85 straipsnyje.
Tikimasi, kad Europos Komisijos deleguotosios direktyvos taikymas Europos Sąjungos lygiu leis mažinti kaitinamojo tabako gaminių patrauklumą ir vartojimo paplitimą (ypač tarp jaunų asmenų).
Įvedamo teisinio reguliavimo (kaitinamojo tabako gaminių ženklinimo ir sudėties) atitikties laikymosi priežiūrą atliks Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kuri yra atsakinga už tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių ženklinimo ir sudėties atitikties teisės aktų reikalavimams priežiūrą. Įvedamo teisinio reguliavimo poveikiui stebėti siūlomi rodikliai:
- Lietuvos Respublikos rinkoje esančių kaitinamojo tabako gaminių atitiktis įvedamiems ženklinimo ir sudėties reikalavimams (kaitinamojo tabako gaminių ženklinimo ir sudėties atitikties patirtinimų rezultatų duomenys, renkami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos);
- kaitinamojo tabako gaminių vartojimo paplitimas tarp Lietuvos gyventojų: 15–64 m. amžiaus (bendrosios populiacijos) ir 15–34 m. amžiaus (jaunų asmenų) (kaitinamojo tabako gaminių vartojimo paplitimo duomenys, renkami Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento, kitas periodinis Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo populiacijoje tyrimas numatytas 2025 m.).
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:
Neigiamų priimto Įstatymo projekto pasekmių nenumatoma. Įstatymo projektas perkelia išimtinai Europos Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatas. Pritarus Įstatymo projektui, bus sudarytos sąlygos nacionaliniu lygiu tinkamai įgyvendinti Europos Sąjungos teisę. Priimtas Įstatymo projektas prisidės prie Europos Sąjungos lygiu bendrai taikomų Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatų, siekiant spręsti spartaus kaitinamo tabako gaminių vartojimo augimo problemą.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:
Kadangi Įstatymo projektas perkelia Europos Sąjungos lygiu numatytą reguliavimą ir paveiks visą Europos Sąjungos rinką, potencialus poveikis kriminogeninei situacijai ir korupcijai būtų minimalus. Prielaidų manyti, kad Lietuvoje šis potencialus poveikis būtų išskirtinis ar reikšmingas nėra.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo projektu siūlomi teisinio reguliavimo pakeitimai perkelti iš Europos Komisijos deleguotosios direktyvos. Įstatymo projekto priėmimas turės įtakos verslo sąlygoms visoje Europos Sąjungos rinkoje (nuo 2023 m. spalio 23 d. įvedamas Europos Sąjungos lygio draudimas tiekti į rinką pridėtinio tabako kvapo ar skonio kaitinamojo tabako gaminius). Priėmus Europos Komisijos deleguotąją direktyvą perkeliantį įstatymą, Lietuvoje šis poveikis verslui nebūtų išskirtinis. Kaip informavo Europos Komisija, verslas buvo iš anksto (dar Europos Komisijos deleguotosios direktyvos projekto svarstymo etapu) informuotas apie numatomus pokyčius, jų numatomą terminą, būtinybę ateityje prisitaikyti prie naujai įvedamo reguliavimo bei nekaupti pridėtinio tabako kvapo ar skonio kaitinamojo tabako gaminių didelių atsargų. Prisitaikyti prie Europos Sąjungos mastu įvedamo teisinio reguliavimo verslui duotas beveik 16 mėnesių pereinamasis laikotarpis. Svarbu pažymėti, kad dėl kaitinamojo tabako gaminių ženklinimo tiekiant juos į Lietuvos Respublikos rinką kaip bedūmius tabako gaminius, jokių pakeitimų nėra įvedama ir papildomų prisitaikymo veiksmų verslui imtis nereikia (bedūmiai kaitinamojo tabako gaminiai Lietuvoje bus ženklinami taip, kaip ir buvo ženklinami iki Europos Komisijos deleguotosios direktyvos taikymo).
8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:
Priėmus Įstatymo projektą, priimti ar keisti galiojančių teisės aktų nereikės.
10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:
Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo bei Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projektu siūloma sąvoka ir ją įvardijantis terminas suderinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir ES teisės dokumentams.
12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:
Įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):
Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų lėšų iš valstybės, savivaldybių biudžetų nereikės. Įstatymo nuostatų laikymosi priežūra bus atliekama iš atitinkamoms valstybės institucijoms numatytų valstybės biudžeto asignavimų.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:
Įstatymo projekto nuostatos darbo tvarka aptartos 2023 m. sausio 27 d. Sveikatos apsaugos ministerijos organizuotame tarpinstituciniame pasitarime, kuriame dalyvavo Ekonomikos ir inovacijų, Teisingumo, Finansų ministerijų, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovai. Papildomai dėl Europos Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatų, susijusių su kaitinamojo tabako gaminių sąvokos apibrėžimu ir šių gaminių ženklinimu, buvo konsultuotasi su Europos Komisija ir kitų valstybių narių atstovais, kurie rengia nacionalinius teisės aktų pakeitimų projektus, perkeliančius Europos Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatas. Įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į minėtų Lietuvos valstybės institucijų atstovų darbo tvarka pateiktą nuomonę bei įvertinus Europos Komisijos ir kitų valstybių narių pateiktą informaciją.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Įstatymo projektas nėra notifikuotinas Europos Komisijai, kadangi jo nuostatos išimtinai perkelia Europos Komisijos deleguotosios direktyvos nuostatas. Vadovaujantis Europos Komisijos deleguotosios direktyvos 2 straipsnio 1 dalimi, Įstatymo projektas turės būti priimtas ir paskelbtas iki 2023 m. liepos 23 d., jo tekstą pateikiant Europos Komisijai, o įsigalioti nuo 2023 m. spalio 23 d.
[1] Kaitinamojo tabako gaminys yra naujoviškas tabako gaminys, kuris kaitinamas tam, kad iš jo išsiskirtų nikotinas ir kitos cheminės medžiagos, kuriuos įkvepia vartotojas (-ai), ir kuris, atsižvelgiant į jo savybes, yra bedūmis tabako gaminys arba rūkomojo tabako gaminys (Europos Komisijos deleguotosios direktyvos 1 straipsnio 1 dalis)
[2] https://ec.europa.eu/transparency/expert-groups-register/screen/meetings/consult?lang=en&meetingId=38075&fromExpertGroups=true (4 psl.)
[3] https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-10352-2022-INIT/lt/pdf
[4] https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2240
[5] https://ntakd.lrv.lt/uploads/ntakd/documents/files/2022%20metinis%20(galutinis).pdf
[6] https://lsmu.lt/wp-content/uploads/2023/01/El_cigaretes-2022-12-29-pat.pdf