LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETO
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MEDŽIOKLĖS ĮSTATYMO NR. IX-966 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-4819
2021-06-16 Nr. 110-P-24
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Gintautas Kindurys, Kęstutis Mažeika.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2020-05-13 Nr. XIIIP-4819
|
1(5) |
(2) |
(1) |
1. Projekto 1 straipsniu Medžioklės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 5 straipsnio 2 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad Aplinkos ministerija „užtikrina, jog medžioklė Lietuvos Respublikos teritorijoje yra vykdoma laikantis šiame įstatyme nurodytų etiškumo, racionalumo, gyvūnų apsaugos, saugumo ir sėkmės kriterijais, įskaitant draudimą vykdyti medžioklę tam prieštaraujančiais būdais ir/ar įrankiais (įskaitant medžioklę automatiniais ginklais, lankais, arbaletais, kitais templiniais ginklais ir/ar įrankiais, kurių naudojimas pažeidžia šiuos nuostatus).“ Projektu siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas šiais aspektais: Pirma, iš projekto nuostatų nėra pakankamai aišku, kokiu būdu Aplinkos ministerija turėtų užtikrinti, kad medžioklė Lietuvos Respublikoje būtų vykdoma laikantis nurodytų kriterijų. Jeigu turima omenyje, kad užtikrina priimdama kituose keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies punktuose nurodytus teisės aktus bei vykdydama medžioklės proceso kontrolę, tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų atitinkamai patikslinti. Jeigu turimi kiti užtikrinimo būdai, juos projekte reikėtų aiškiai įvardinti. Antra, projekte dėstomus medžioklės principus (kriterijus), atsižvelgiant į tai, kad jie turėtų būtų universalūs, t. y., taikomi ne tik Aplinkos ministerijai vykdant savo funkcijas, bet jais turėtų būti vadovaujamasi visame medžioklės procese, reikėtų dėstyti keičiamo įstatymo 1 straipsnyje arba kitame atskirame keičiamo įstatymo straipsnyje. Trečia, siekiant teisinio reguliavimo aiškumo bei konkretumo, manytina, kad projektu keičiamą įstatymą reikėtų papildyti nauju straipsniu, kuriame būtų nustatyti Lietuvos Respublikoje draudžiami medžioklės būdai ir (ar) įrankiai, nes keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies paskirtis yra visai kita, t. y., nustatyti Aplinkos ministerijos funkcijas, bet ne draudžiamus medžioklės įrankius ir (ar) būdus. Ketvirta, nėra aiškus šiose projekto nuostatose vartojamos formuluotės „pažeidžia šiuos nuostatus“ turinys, nes neaišku, kokie „nuostatai“ turimi omeny. Jei turimi omeny projekto nuostatose įvardinti kriterijai, tai ši formuluotė turėtų būti atitinkamai tikslinama. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2020-05-13 Nr. XIIIP-4819 |
|
|
|
2. Atsižvelgiant į teisės technikos reikalavimus, projekto 1 straipsnio 1 dalies pakeitimų esmės išdėstyme brauktini žodžiai „įstatymo“ ir „ir jį išdėstyti taip“, o šio straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „Įstatymo“ įrašytinas žodis „Buvusius“. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2020-05-13 Nr. XIIIP-4819
|
|
|
|
3. Atkreipiame dėmesį, kad Seime yra registruoti kiek kitaip tą pačią problemą sprendžiantys, tą patį straipsnį keičiantys ar tuo pačiu straipsniu pildantys kaip ir teikiamas įstatymo projektas Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-4823) bei Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-4825). Atsižvelgus į tai, atkreipiame dėmesį į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalies nuostatas. |
Pritarti |
|
4. |
Teisingumo ministerijos ES teisės grupė 2020-06-03 Nr. XIIIP-4819 |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-4819 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų neturime. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020-11-25 Nr. 1317
|
|
|
|
1. Nepritarti Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-4819 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-4819) dėl šių priežasčių: 1.1. Įstatymo projektu Nr. XIIIP-4819 siūlomas nustatyti teisinis reglamentavimas, t. y., kad Aplinkos ministerija turėtų užtikrinti, kad medžioklė Lietuvos Respublikos teritorijoje būtų vykdoma laikantis Lietuvos Respublikos medžioklės įstatyme nurodytų etiškumo, racionalumo, gyvūnų apsaugos, saugumo ir sėkmės kriterijų, įskaitant draudimą vykdyti medžioklę tam prieštaraujančiais būdais ir (ar) įrankiais, neatitinka Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 6 punkte nustatyto teisėkūros aiškumo principo, reiškiančio, kad teisinis reguliavimas turi būti logiškas, nuoseklus, glaustas, suprantamas, tikslus, aiškus, nedviprasmiškas ir kad nesudarytų sąlygų skirtingai interpretuoti įstatymo nuostatas, nes Įstatymo projekte Nr. XIIIP-4819 minimų etiškumo, racionalumo, gyvūnų apsaugos, saugumo ir sėkmės kriterijų turinys neatskleistas. Be to, Įstatymo projektu Nr. XIIIP-4819 siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas nesuderinamas su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo nuostatomis. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 29 straipsnio 1 dalimi, ministerija steigiama formuoti valstybės politiką, taip pat organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą ministrui pavestose valdymo srityse, o valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse įgyvendina ir šios politikos formavimą ir įgyvendinimą aptarnauja įstaigos prie ministerijos, kaip tai numatyta Vyriausybės įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 6 straipsnyje numatyta, kad aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikoje vykdo biudžetinė įstaiga Aplinkos apsaugos departamentas. |
Pritarti |
|
2. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020-11-25 Nr. 1317
|
|
|
|
1.2. Įstatymo projektu Nr. XIIIP-4819 siūlomas numatyti teisinis reglamentavimas yra perteklinis toje dalyje, kurioje numatyta, kad Aplinkos ministerija, siekdama užtikrinti, jog medžioklė Lietuvos Respublikos teritorijoje yra vykdoma laikantis Medžioklės įstatyme naujai įvedamų kriterijų, įskaitant draudimą vykdyti medžioklę tam prieštaraujančiais būdais ir (ar) įrankiais, priima teisės aktus, kadangi galiojančio Medžioklės įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 1 punkte jau yra numatyta, kad Aplinkos ministerija tvirtina Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisykles, kuriose inter alia nustato draudžiamus ir leidžiamus medžioklės būdus ir jų taikymo terminus bei draudžiamus ir leidžiamus naudoti įrankius. |
Pritarti |
|
3. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020-11-25 Nr. 1317
|
|
|
|
1.3. Į Medžioklės įstatymą įtraukus Įstatymo projektu Nr. XIIIP-4819 siūlomus naujus ir neapibrėžtus kriterijus, pavyzdžiui, sėkmės, nacionalinis teisinis reguliavimas būtų nebesuderintas su tarptautiniuose ir Europos Sąjungos teisės aktuose įtvirtintais tikslais ir principais, t. y. uždrausti tokius medžioklės būdus ir priemones, kurios gali sukelti stiprų rūšių populiacijos trikdymą ar net rūšies išnykimą vietiniu mastu. Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 258 „Dėl Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Medžioklės taisyklės), numatytu teisiniu reguliavimu įgyvendinamos 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvos 92/43/EEB dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos ir 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/147/EB dėl laukinių paukščių apsaugos bei Europos laukinės gamtos ir gamtinės aplinkos apsaugos (Berno) konvencijos nuostatos dėl draudžiamų medžioklės būdų bei draudžiamų medžioklėje naudoti įrankių ir priemonių – šių apribojimų sąrašas sudarytas įgyvendinant įsipareigojimą uždrausti neatrankinius medžioklės būdus, įrankius ir priemones, dėl kurių naudojimo laukinių gyvūnų ir paukščių populiacijos gali išnykti vietiniu mastu arba būti labai trikdomos. |
Pritarti |
|
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Įstatymo projektą Nr. XIIIP-4819 atmesti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Nutarimą (2020-11-25 Nr. 1317), kuriuo nepritariama šiam įstatymo projektui.
7. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)