LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 67 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO
PROJEKTO

 

2022-03-16 Nr. XIVP-2538

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 67 straipsnio 1 dalies  antrajame sakinyje siūloma taisyklė, kad ,,mokymo lėšos, skiriamos iš valstybės biudžeto lėšų visoms švietimo tiekėjų tinkle esančių mokyklų klasėms proporcingai faktiniam mokinių skaičiui mokinių sraute“ turėtų būti tarpusavyje derinama su šios dalies pirmajame sakinyje nustatytu lėšų skyrimo iš valstybės ir savivaldybių biudžetų principu – švietimo programoms finansuoti taikomi mokymo lėšų skyrimo klasei (grupei) ir (arba) vienam mokiniui principai. Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad siūloma nuostata, numatanti, jog mokymo lėšos iš valstybės biudžeto lėšų skiriamos visoms švietimo tiekėjų tinkle esančių mokyklų klasėms proporcingai faktiniam mokinių skaičiui mokinių sraute, turėtų būti dėstoma kaip savarankiška reguliacinio pobūdžio nuostata.

2.    Nėra aišku, apie kokius subjektus kalbama vartojant formuluotę ,,švietimo tiekėjai“, kadangi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 34 dalyje yra atskleista ,,švietimo teikėjo“ samprata, o 28 straipsnyje reglamentuojamas ir pats švietimo teikėjų tinklas.  Taip pat pažymėtina, kad, derinant projekto ir keičiamo įstatymo nuostatas tarpusavyje, po žodžių „tinkle esančių mokyklų“ įrašytini žodžiai „išskyrus aukštąsias mokyklas“.

3.    Atsižvelgiant į Vietos savivaldos įstatymo, įsigaliosiančio 2023 m. balandžio 1 d.  nuostatas, siūlytume patikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 67 straipsnio 1 dalies paskutinį sakinį, numatant konkrečią savivaldybės instituciją, kuri nustatytų mokymo lėšų, skiriamų iš valstybės biudžeto, paskirstyti ugdymo reikmėms tvarką.

4.    Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo įgyvendinimui reikėtų keisti Vyriausybės tvirtinamą mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, projekto 2 straipsnį reikėtų papildyti 2 dalimi, nustatančia pareigą Vyriausybei iki įstatymo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti įstatymo įgyvendinimui reikalingus teisės aktus (šio straipsnio 1 dalyje turėtų būti numatyta minėtos dalies ankstesnio įsigaliojimo išlyga). Atitinkamai projekto 2 straipsnio pavadinimas turėtų būti dėstomas taip: „Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“. Jeigu nebūtų atsižvelgta į šią pastabą, projekto 2 straipsnio vienintelė dalis nenumeruotina.

5.    Atsižvelgiant į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos veiklos tikslą formuoti valstybės politiką formaliojo ir neformaliojo švietimo srityje, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą, bei į tai, kad įstatymo įgyvendinimui papildomos valstybės biudžeto lėšos galimai būtų reikalingos jau šiemet, dėl projekto siūlytina gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6536, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]