AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL ĮSTATYMO NR. I-833 DĖL LIETUVOS SAVIVALDYBIŲ ASOCIACIJOS PAGRINDINIŲ NUOSTATŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

1.             Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

1995 m. kovo 28 d. buvo priimtas Lietuvos Respublikos įstatymas Nr. I-833 dėl Lietuvos savivaldybių asociacijos pagrindinių nuostatų. Įstatymu buvo nustatytos Lietuvos savivaldybių asociacijos (toliau – LSA) steigimo ir veiklos pagrindinės nuostatas. Įstatymui nuo jo priėmimo dienos nebuvo atlikti pakeitimai ir papildymai.
Pagrindinis visų asociacijų, įskaitant ir LSA, veiklą reglamentuojantis įstatymas yra Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas. Be kita ko, LSA veiklos tikslai, narių teisės, pareigos ir atsakomybė, LSA institucijos, jų sudarymo, atšaukimo, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarka taip pat detaliai reglamentuojami LSA įstatuose.
Tuo tarpu Įstatymas dėl Lietuvos savivaldybių asociacijos pagrindinių nuostatų buvo priimtas 1995 m., kuomet dar neveikė Asociacijų įstatymas ir buvo skirtas išimtinai tik LSA steigimui.
Taigi, LSA veiklai užtikrinti ir jos funkcijoms įgyvendinti šiai dienai yra taikomas Asociacijų įstatymas, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, LSA įstatai ir kiti teisės aktai. Todėl Įstatymas dėl Lietuvos savivaldybių asociacijos pagrindinių nuostatų yra tapęs nebeaktualus.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

Įstatymo projekto rengimą iniciavo Lietuvos savivaldybių asociacija, parengė Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuras.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

 

LSA, kaip ir kitų asociacijų, veiklą reglamentuojantis įstatymas yra Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas. LSA veiklos tikslai, narių teisės, pareigos ir atsakomybė, LSA institucijos, jų sudarymo, atšaukimo, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarka taip pat detaliai reglamentuojami LSA įstatuose. Taip pat LSA veiklai užtikrinti yra taikomas Vietos savivaldos įstatymas ir kiti teisės aktai.

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Siūloma Lietuvos Respublikos įstatymą Nr. I-833 dėl Lietuvos savivaldybių asociacijos pagrindinių nuostatų pripažinti netekusiu galios, kadangi jis yra tapęs nebeaktualus.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

 

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Priimto įstatymo pakeitimai kriminogeninei situacijai ir korupcijai įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Priimto įstatymo pakeitimai verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

 

Neprieštarauja.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

 

Priėmus įstatymą, kitų teisės aktų nereikia priimti, galiojančių teisės aktų nereikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte nėra pateikiama sąvokų ir jas įvardijančių terminų.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Įstatymui įgyvendinti nereikia įgyvendinamųjų teisės aktų.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

 

Siūlomas įstatymo pakeitimas įtakos valstybės biudžetui ir mokesčių surinkimui neturės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

Rengiant įstatymo projektą nebuvo kreiptasi dėl specialistų vertinimo bei išvadų.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 

Reikšminių žodžių, kuriuos reikėtų įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis, nėra.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

 

Nėra.

 

 

 

 

Teikia

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto

vardu komiteto pirmininkas                                                                                               Ričardas Juška