PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO

NR. I-1120 7, 20 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3150

 

2023-11-27

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

11

 

 

Argumentai:

Teritorijų planavimo įstatymo 17 straipsnyje, atsižvelgus į teritorijų planavimo tikslus, nurodyti detaliųjų planų uždaviniai (suformuoti optimalią urbanistinę struktūrą, nustatyti urbanizuotų ar urbanizuojamų teritorijų naudojimo reglamentus, numatyti teritorijas želdynų plėtrai, suformuoti optimalų inžinerinių komunikacijų koridorių tinklą ir pan.). Statinių tūrio, formos nustatymas nepriskirtas detaliajame plane nustatomam privalomam teritorijos naudojimo reglamentui.

Teritorijų planavimo tikslai turėtų būti pristatomi erdviškai – abstrakčiais erdviniais tūriais, kartu vaizduojant ir bent artimiausią kontekstą. Šio pasiūlymo tikslas – susieti teritorijų planavimo procesą su erdviniu projektavimu tiesiogiai, teritorijų planavimą padaryti žymiai aiškesnį, vizualesnį, skaičius ir nuspalvintus plotus paverčiant tūriais, grįžti prie bendrųjų miestovaizdžio kūrimo principų, atsisakant taškinio projektavimo principo. Visuomenei taip žymiai lengviau suvokti, kas bus statoma ir išsakyti lūkesčius tame etape, kai dar nėra įdėta per daug darbo ir sprendiniai gali būti koreguojami. Tokiu būdu pateikiant informaciją, sumažėtų galimas atotrūkis tarp to kas bus pastatyta ir visiškai abstraktaus teritorijų planavimo skaičiais ir užštrichuotais plotais (2D). Tai padėtų sumažinti ir galimą atotrūkį tarp skirtingų specialistų vizijų, procesui suteiktų itin trūkstamo nuoseklumo, nes dažnai teritorijas ir statinius planuoja skirtingi specialistai ir neretai jų darbas prasilenkia, kai jie samdomi vieni po kitų, o ne kartu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projektą 11 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

11 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas

„Papildyti 17 straipsnio 6 dalį 9 punktu:

9) vizualizuoti teritorijos tūrines ir erdvines kompozicijas.“

2.

 31

 

 

Argumentai:

Informacinis stendas – viena paprasčiausių, tačiau efektyviausių priemonių visuomenės informavimui. Stendas, kaip priemonė visuomenės informavimui, yra geriausiai matomas aplinkinių gyventojų, teritorijoje besilankančių ar dažnai pro ją praeinančių žmonių. Šiuo metu, pagal galiojanti teisinį reglamentavimą, viena iš numatomų informavimo priemonių – skelbimų lentos seniūnijose. Gyventojai labai retai lankosi seniūnijose, tad toks informavimo būdas yra nepakankamas, kadangi visuomenė tokiu atveju praranda galimybę būti informuota bei teikti pasiūlymus dėl teritorijų planavimo dokumentų. Atsižvelgiant į tai, siūloma įtvirtinti papildomą informacijos pateikimo būdą – informacinius stendus žemės sklype ar bet kuriame viename žemės sklype, kai planuojama statyti keliuose žemės sklypuose, ar teritorijoje, kai žemės sklypas nesuformuotas.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projektą 31 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

31 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas

„Papildyti 33 straipsnio 1 dalį 6 punktu:

6) žemės sklype ar bet kuriame viename žemės sklype, kai planuojama statyti keliuose žemės sklypuose, ar teritorijoje, kai žemės sklypas nesuformuotas, įrengtuose stenduose –  aplinkos ministro nustatyta tvarka informuojama apie rengiamus, koreguojamus ar keičiamus teritorijų planavimo dokumentus.“

 

3.

32

 

 

Argumentai:

Pasiūlymai dėl teritorijų planavimo dokumentų, išskyrus specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentus, planavimo organizatoriui teikiami raštu ar Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje per visą teritorijų planavimo dokumentų rengimo laikotarpį iki viešo svarstymo. Atkreiptinas dėmesys, kad teritorijų planavimo dokumentai po viešo svarstymo gali būti pakeisti derinančių institucijų iniciatyva, tačiau apie tokius pakeitimus suinteresuota visuomenė dažnu atveju nesužino, o jei ir sužino, pasiūlymų pateikti jau negali. Siekiant užtikrinti, kad suinteresuota visuomenė tinkamai dalyvautų teritorijų planavimo procese, teisė teikti pasiūlymus dėl derinančių institucijų iniciatyva pakeistų teritorijų planavimo dokumento sprendinių, turėtų būti suteikta bent tiems asmenims, kurie dalyvavo viešajame svarstyme.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projektą 32 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

32 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 37 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Planavimo organizatoriaus atsakyme pasiūlymus pateikusiam asmeniui nurodoma, ar planavimo organizatorius pritaria pasiūlymams, ar motyvuotai juos atmeta. Kai pasiūlymai dėl teritorijų planavimo dokumento priimami, teritorijų planavimo dokumentas atitinkamai pakoreguojamas ir planavimo organizatoriaus sprendimu teikiamas pakartotinai viešai svarstyti ar pakartotinai susipažinti su parengtais valstybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais, jeigu pagal priimtus pasiūlymus keičiami teritorijų planavimo dokumento sprendiniai, apie kuriuos nebuvo informuota visuomenė. Kai teritorijų planavimo dokumento sprendiniai keičiami atsižvelgus į priimtus pasiūlymus, apie kuriuos buvo viešai informuota, ar į teritorijų planavimo dokumentą derinančių institucijų pastabas teritorijų planavimo proceso baigiamojo etapo teritorijų planavimo dokumento derinimo stadijoje, visuomenė su pakeistais teritorijų planavimo dokumento sprendiniais supažindinama Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje ir sprendimą rengti teritorijų planavimo dokumentą priėmusios valstybės institucijos (institucijų) ar savivaldybės interneto svetainėje. Visuomenės atstovai, kurie dalyvavo viešame svarstyme, per 10 darbo dienų nuo supažindinimo dienos gali teikti pasiūlymus dėl pakeistų teritorijų planavimo dokumentų sprendinių, kurie keičiami pagal derinančių institucijų pastabas po viešo svarstymo. Planavimo organizatorius apie parengtą ir pagal pasiūlymus, į kuriuos atsižvelgta, pataisytą teritorijų planavimo dokumentą, susipažinimo su juo, svarstymo tvarką, vietą ir laiką turi paskelbti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje ir sprendimą rengti teritorijų planavimo dokumentą priėmusios valstybės institucijos ar savivaldybės interneto svetainėje. Pasiūlymai dėl specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentų ir atsakymai į šiuos pasiūlymus teikiami per Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinę sistemą. “

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                    Kasparas Adomaitis