LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Šventaragio g. 2, LT-01510 Vilnius, tel.: (8 5) 271 7154 / 271 7178, faks. (8 5) 271 8551, el. p. [email protected] Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188601464 |
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai |
|
2014-07-02 |
Nr. 1D-4888(31) |
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Vyriausybės nutarimo projekto
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM) parengė ir teikia išvadoms gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl valstybės turto investavimo“ projektą (toliau – Projektas).
Projekto tikslas ir esmė – valstybei nuosavybės teise priklausantį finansinį turtą (pinigus) – 150 000 (šimtą penkiasdešimt tūkstančių) litų iš VRM asignavimų, kaip papildomą valstybės įnašą, perduoti viešajai įstaigai Lietuvos viešojo administravimo institutui (toliau – Institutas), didinant Instituto dalininkų kapitalą Instituto įstatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2010-10-27 įsakymu Nr. 1V-665, numatytai veiklai vykdyti. Lėšos, kaip papildomas įnašas, būtų perduodamos iš VRM administruojamos programos Nr. 02.01 „Vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių valstybės politikos formavimas, įgyvendinimo koordinavimas ir kontrolė“ dviejų priemonių – 110 000 (šimtas dešimt tūkstančių) litų iš priemonės Nr. 02-01-01-03-03 „Parengti ir įgyvendinti pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai programas, pirmininkauti Europos Sąjungos Tarybai ir jai atstovauti santykiuose su kitomis Europos Sąjungos institucijomis (TVP)“ sutaupytų lėšų, ir 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) litų iš priemonės Nr. 02-01-01-03-01 „Sudaryti sąlygas Vidaus reikalų ministerijos padalinių veiklai“ laukiamos ekonomijos.
VRM šiuo metu yra vienintelė Instituto dalininkė, valstybės įnašo dalis Institute – 300 150 litų.
Institutas yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kuris tenkina viešuosius interesus, teikdamas švietimo, mokymo ir kitas Instituto įstatuose nurodytas paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims. Instituto misija – mokyti ir konsultuoti valstybės tarnautojus, siekiant veiksmingo, profesionalaus ir etiško viešojo administravimo, užtikrinant centralizuotą, nepertraukiamą aukštesniųjų kategorijų ir vadovaujančiųjų valstybės tarnautojų kompetencijos didinimą. Institutui Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 45 straipsnio 2 dalyje suteikta išimtinė teisė rengti bendrąsias valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo atstovauti Europos Sąjungos institucijose bei 18–20 kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programas ir pagal jas mokyti valstybės tarnautojus. Taip pat Institutas atlieka tyrimus viešojo administravimo srityje, vykdo įvairius valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo projektus (antikorupcinio švietimo projektą „Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų dirbančiųjų kvalifikacijos tobulinimas korupcijos prevencijos srityje“; projektą „Lietuvos valstybės tarnautojų, atstovaujančių Lietuvos interesams Europos Sąjungoje, kvalifikacijos tobulinimas“). Tai vienas iš didesnių rinkos dalyvių tarnautojų mokymo srityje, šiuo metu galintis pasiūlyti 186 mokymo programas.
Pažymėtina, kad 2013-07-22 Lietuvos Respublikos Vyriausybė svarstė Instituto tolesnės veiklos tęstinumo klausimą ir nusprendė, kad ateityje Instituto veiklą tikslinga ne tik tęsti, bet ir stiprinti, atsižvelgiant į XVI Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012-12-13 nutarimu Nr. XII-51, 415 punkte įtvirtintus siekius dėl valstybės tarnautojų mokymo sistemos efektyvumo didinimo, valstybės tarnautojų strateginių kompetencijų stiprinimo, pabrėžiant analitinių ir praktinių įgūdžių svarbą, Europos Sąjungos fondų ir programų lėšų, skirtų tarnautojų mokymams, naudojimo efektyvumo didinimo, taip pat į užsienio šalių praktiką dėl Europoje veikiančių tarnautojų mokymo sistemų (Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimo 2013-07-22 protokolas Nr. 48). Atkreiptinas dėmesys į tai, kad siekiai – centralizuotai mokyti aukščiausių kategorijų valstybės tarnautojus, stiprinti tokių tarnautojų raktines, strategines kompetencijas, planuoti ir įgyvendinti masto ekonomijos efektą sukuriančius centralizuotus mokymo projektus įtvirtinti daugelyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės dokumentų – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013-03-13 nutarimu Nr. 228 patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 m. programos įgyvendinimo prioritetinėse priemonėse, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010-06-02 nutarimu Nr. 715 patvirtintoje Valstybės tarnybos tobulinimo koncepcijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012-02-07 nutarimu Nr. 171 patvirtintoje Viešojo valdymo tobulinimo 2012–2020 m. programoje.
Pastaruoju metu Instituto veikla ir teikiamų kvalifikacijos tobulinimo paslaugų kokybė gerėja – 2013 m. labai gerai ir gerai šio Instituto teikiamas mokymo paslaugas įvertino 94,6 proc. tarnautojų, kėlusių kvalifikaciją šioje įstaigoje (2012 m. teigiamai vertino 93 proc.). Pastebėtina, kad dėl ekonominės krizės paskatintų griežtų taupymo priemonių, nuo 2009 m. valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms labai sumažinus biudžeto lėšas valstybės tarnautojų mokymams, taip pat sumažinus Institutui skiriamus asignavimus, Instituto veikla tapo nuostolinga (2012 m. užfiksuotas 153 462 Lt nuostolis). Tačiau Institutui pradėjus įgyvendinti taupymo priemones ir optimizavus veiklą, nuostolis buvo labai sumažintas ir 2013 m. pajamos viršijo išlaidas. Vis dėlto ankstesniais metais susidaręs nuostolis apsunkina Instituto veiklą, įstaiga negali dalyvauti viešuosiuose konkursuose, be to, būtina padengti įsiskolinimus dėstytojams ir už ryšio paslaugas.
Investavus lėšas Instituto valstybės įnašo dalis padidės 150 000 litų, nuo 300 150 litų iki 450 150 litų, bus atsiskaityta su kreditoriais, sudarytos sąlygos Institutui dalyvauti konkursuose, vykdyti europinius projektus ir pritraukti papildomų naujų lėšų Instituto veiklos modernizavimui, užtikrinta Instituto veikla. Siūlomas valstybės turto investavimas atitinka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 3, 5–7 punktuose nustatytus investavimo kriterijus:
1) Investuojant skatinamas Lietuvos ekonomikos augimas, stiprinamas ekonominis savarankiškumas ir (ar) tarptautinis konkurencingumas:
Efektyvus viešasis valdymas yra svarbus šalies pažangą ir konkurencingumą lemiantis veiksnys. Vykstant socialinės, ekonominės ir politinės situacijos pokyčiams keliami vis didesni reikalavimai visoms viešojo administravimo institucijoms ir įstaigoms. Vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių viešojo administravimo institucijos, įstaigos veiklos kokybę, yra jos tarnautojų kompetencija ir motyvacija. Personalo ugdymas padeda tarnautojų lūkesčius ir tikslus suderinti su institucijos poreikiais ir tikslais ir per tai siekti organizacijos tikslų, taip pat tai didina tarnautojų pasirengimą profesionaliai atlikti kasdienines pareigas bei greitai orientuotis viešojo sektoriaus kintančioje aplinkoje, kas skatina ir šalies ekonomikos augimą bei konkurencingumą. Poreikis stiprinti institucinius gebėjimus, tobulinti viešąjį valdymą apibrėžiamas ne tik Viešojo valdymo tobulinimo 2012–2020 metų programoje, bet ir Lietuvos Respublikos Seimo 2012-05-15 nutarimu Nr. XI-2015 patvirtintoje Lietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012-11-28 nutarimu Nr. 1482 patvirtintoje Nacionalinėje pažangos 2014–2020 m. programoje (5 prioritetas).
Investuojamos lėšos padės sudaryti tinkamas prielaidas Institute sukoncentruoti geriausio mokslinio, pedagoginio ir metodinio personalo pajėgumus, aktualizuoti mokymų turinį, aktyviau dalyvauti tarptautinėje bendradarbiavimo veikloje, susijusioje su viešojo administravimo srities mokymus ir tyrimus atliekančiomis institucijomis, diegti inovatyvius mokymo organizavimo būdus, įgyvendinti masto ekonomijos efektą sukuriančius centralizuotus mokymo projektus, gerinti kvalifikacijos tobulinimo paslaugų kokybę. Prasidėjus naujai finansinei perspektyvai, atsižvelgiant į Europos Sąjungos šalių patirtį, Institutas planuoja atnaujinti Organizacijų lyderių mokymo programą (toliau – OLYMP), labiau ją orientuojant į vadovavimo, lyderystės ir pokyčių valdymo gebėjimų stiprinimą. Atsižvelgiant į sėkmingus ir pasiteisinusius vykdyto mokymų projekto, skirto pasirengti Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungoje, rezultatus, OLYMP mokymo programą planuojama papildyti naujais individualaus mokymo moduliais. Taip pat bus įdiegta grįžtamojo ryšio vertinimo sistema, kurią naudojant bus galima nustatyti mokymų poveikį valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiklos kokybei. Mokymo programos bus atnaujintos pagal Valstybės tarnautojų mokymo 2014–2017 m. strategijoje nustatytus prioritetinius mokymo tikslus ir prioritetines mokymo grupes, inovatyvius mokymo metodus. Institutas taip pat planuoja įsidiegti kokybės vadybos sistemą pagal kokybės standartą ISO 9001:2008 ir užtikrinti jo palaikymą iki 2020 m.
2) Investavus bus kuriama ir plėtojama naudinga visuomenei infrastruktūra, gerinama viešųjų paslaugų kokybė – bus atnaujintos mokymų auditorijos ir darbuotojų darbo vietos, registracija į mokymus bus perkelta į elektroninę erdvę, bus sudarytos prielaidos jungtis į multimodalinių tarptautinių mokymo projektų sistemas, aprėpančias visą Europos Sąjungą. Taip pat pritraukus 2014–2020 m. Europos Sąjungos paramą, bus sukurtos ir įdiegtos Institute iki 2020 m. galimybės apie 10 proc. mokymų vykdyti internetu (online), kas padidins valstybės ir savivaldybių insitucijų ir įstaigų bei visuomenės galimybes lanksčiau gauti Instituto teikiamas paslaugas.
3) Valstybės įnašu bus sukuriamas veiklos ilgalaikis ekonominis tvarumas, nes mažinant mokymo organizavimo trūkumus, tobulinant tarnautojų kompetencijų ugdymą ir metodus, plėtojant pažangias žmogiškųjų išteklių valdymo strategijas, bus sudarytos prielaidos turėti efektyvesnius esamus ir ateities žmogiškuosius išteklius valstybės tarnyboje bei sąlygos geresnei viešojo administravimo institucijų ir įstaigų veiklai ir produktyvumui, tenkinant viešąjį interesą, teikiant kokybiškesnes viešąsias paslaugas visuomenei. Planuojama tęsti centralizuotų projektų, sukuriančių ekonomijos masto efektą, vykdymą. Prasidėjus naujai finansinei perspektyvai Institutas planuoja rengti ir įgyvendinti centralizuotą viešojo sektoriaus kvalifikacijos tobulinimo korupcijos prevencijos srityje projektą. Bendradarbiaujant su Užsienio reikalų ministerija, planuojama rengti ir įgyvendinti centralizuotą valstybės tarnautojų, naujai paskirtų atstovauti Lietuvos interesams Europos Sąjungoje, kvalifikacijos tobulinimo projektą. Institutas taip pat rengiasi inicijuoti naują centralizuotą gyventojų aptarnavimo kokybės tobulinimo mokymo projektą, skirtą viešojo sektoriaus institucijų darbuotojams, teikiantiems paslaugas gyventojams. Taip pat pastarajam siekiui įgyvendinti, Institutas nuo 2014 m. balandžio mėn. pabaigos kartu su partneriais iš kitų Europos Sąjungos šalių pateikė projektinius pasiūlymus pagal 2 Europos Sąjungos paramos programas (Erasmus Plus programa – TRAINEED projektas, kuriuo bus siekiama palyginti įvairias patirtis ir sukurti naujus gebėjimų poreikių prognozavimo modelius Europos Sąjungos viešajam administravimui; Horizont 2020 programa – POLIS projektas, kuriuo bus siekiama sukurti holistinę mokymosi erdvę, kurioje kartu galėtų dalyvauti ir mokytis viešosios administracijos atstovai ir visuomenė).
4) Iš investavimo objekto numatoma gauti ne tik pajamų, bet ir socialinį rezultatą bei užtikrinti veiksmingesnį Lietuvos Respublikos įstatymuose ir Vyriausybės nutarimuose nustatytų valstybės ir savivaldybių funkcijų atlikimą, nes tobulinant Instituto veiklą, mokymo organizavimo būdus bus užtikrintas efektyvesnis tarnautojų gebėjimų ugdymas, kvalifikacijos ir kompetencijos atitiktis besikeičiantiems poreikiams, sudarytos sąlygos optimalesnei valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiklai.
Projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 13 straipsniu ir įgyvendinant Sprendimo investuoti valstybės ir savivaldybių turtą priėmimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 758 „Dėl Sprendimo investuoti valstybės ir savivaldybių turtą priėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatas, laikantis Teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, reikalavimų ir atitinka bendrines lietuvių kalbos normas.
Projektas yra individualaus pobūdžio teisės aktas, todėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma nerengiama. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728, Projektas su Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija nederinamas.
Priėmus Projektą neigiamų pasekmių nenumatoma. Teigiamos pasekmės – būtų sudarytos sąlygos efektyvesniam valstybės tarnautojų bendrųjų gebėjimų ir strateginių kompetencijų ugdymui, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, Instituto veiklai.
Projektas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams. Projektu neperkeliami ir neįgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai.
Projektas bus paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje.
Projektą parengė VRM Viešojo valdymo politikos departamento (direktorius – Paulius Skardžius, tel. 271 7071) vyresnioji patarėja Vigilija Bružaitė (tel. 271 7214, el. paštas [email protected]).
PRIDEDAMA. Projektas, 1 lapas.
Vidaus reikalų viceministras |
Elvinas Jankevičius
|
V. Bružaitė, tel. 271 7214, el. p. [email protected]