PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3128(2)
2023-11-24
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Argumentai: Prokuratūra yra valstybės institucija, kuri padeda užtikrinti teisėtumą ir teismui vykdyti teisingumą. Lietuvos Respublikos Konstitucija įpareigoja prokurorus įstatymų nustatytais atvejais ginti asmens, visuomenės ir valstybės teises ir teisėtus interesus. Paminėtina, kad prokurorams taikomi aukšti profesinės veiklos kokybės reikalavimai, jų atliekamos funkcijos yra labai atsakingos. Prokuratūra užduotis vykdo vadovaudamasi aukščiausiais profesinės veiklos kokybės ir veiksmingumo kriterijais, formuoja žmogaus teises ir laisves užtikrinančią baudžiamojo persekiojimo ir viešojo intereso gynimo praktiką, gina ir saugo teisinės valstybės principus. Atsižvelgiant į augantį infliacijos lygį ir sparčiai didėjant vidutiniam darbo užmokesčiui Lietuvoje prokurorų atlyginimai šiandien yra nekonkurencingi, todėl neleidžia sistemoje išlaikyti aukštos kvalifikacijos savo srities profesionalų. Iš prokuratūros išeina patyrę ir autoritetą turintys prokurorai, o jaunų teisininkų tarpe profesija tapo nepatraukli. Nuo 2012 m. tarnybą prokuratūroje paliko 240 prokurorų, o sistemą papildė tik 40 naujų prokurorų. Siekiant pagerinti prokurorų socialines garantijas ir sudaryti teisines sąlygas padidinti visų lygių prokurorų darbo užmokestį svarbu mažinti ženklų teisėjų ir prokurorų darbo užmokesčių dydžių atotrūkį. Šiandien nėra jokių teisiškai reikšmingų aplinkybių, dėl kurių prokurorų algos negalėtų vienu etapu būti padidintos jau nuo 2024-01-01. Lietuvos Respublikos generaliniai prokuratūros darbo užmokesčio fondui būtina skirti papildomų lėšų, kurios leistų prokurorams mokėti konkurencingus atlyginimus, mažinti jų kaitą, pritraukti į sistemą jaunus teisininkus ir pasiekti institucijai keliamus strateginius tikslus ir kokybės reikalavimus. Pasiūlymas: 5,7 mln. eurų didinti 2024 m. valstybės biudžeto asignavimus Lietuvos Respublikos generalinei prokuratūrai darbo užmokesčio fondo didinimui.
Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 2 priedo XIII skyrių ir jį išdėstyti taip:
Lėšų šaltinis: Valstybės biudžeto viršplaninės pajamos ir skolintos lėšos. |
Teikia
Seimo nariai:
Algirdas Stončaitis