AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VALSTYBĖS ĮMONĖS IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS DARBUOTOJŲ PAPILDOMŲ UŽIMTUMO IR SOCIALINIŲ GARANTIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1541 2 IR 8 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO BEI 7 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą:
Projekto rengimą paskatino būsimas naujo Darbo kodekso priėmimas ir tai, kad jame keičiamos nuostatos turės tiesioginės įtakos Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės darbuotojų papildomų užimtumo ir socialinių garantijų įstatymo nuostatoms, kuriose kalbama apie darbuotojų atleidimą darbdavio iniciatyva be darbuotojo kaltės. Klausimas ypač aktualus todėl, kad tokiems darbutojams yra mokamos išeitinės išmokos, o naujuoju Darbo kodeksu bus keičiama šių išmokų skyrimo ir mokėjimo tvarka - jos bus mokamos ne tik darbdavio, bet ir iš naujai kuriamo Ilgalaikio darbo išmokų fondo.
Kadangi Ignalinos AE darbuotojams taikomos socialinės garantijos reglamentuojamos specialiame įstatyme, būtent dėl šios priežasties atsirado poreikis keisti ir šio įstatymo nuostatas, siekiant jas suderinti su naujo Darbo kodekso nuostatomis.
Projektu taip pat siekiama pripažinti negaliojančia įstatymo nuostatą dėl darbuotojų draudimo, kadangi ši nuostata de facto nėra ir nebuvo taikoma.
Pirminiai projekto siūlytojai - Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės Nepriklausoma profesinė sąjunga.
2. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai:
Projekto tikslas - suderinti įstatymo nuostatas su būsimo Darbo kodekso nuostatomis, kad būtų išvengta skirtingo teisės normų traktavimo.
3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai:
Šiuo metu atleidžiami ir atleisti iš darbo Ignalinos AE darbuotojai ir jų socialinės garantijos reglamentuojamos atsižvelgiant į Darbo kodekso normas, įtvirtintas 129 straipsnyje, o išeitinės išmokos mokamos, remiantis Darbo kodekso 140 straipsniu.
4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:
Siūloma patikslinti Įstatymo nuostatas, įtvirtinant nuorodas į Darbo kodekso straipsnius, kuriose bus numatyta nauja išeitinių išmokų skyrimo ir mokėjimo tvarka.
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:
Priėmus Įstatymą neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:
Įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir / ar korupcijai neturės.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:
Įstatymas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą:
Priėmus Įstatymą, galiojančių teisės aktų keisti ar naikinti nereikės.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:
Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus:
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams.
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys:
Įstatymui įgyvendinti įstatymų lydimųjų aktų nereikia.
12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai):
Įstatymo įgyvendinimas papildomų biudžeto lėšų nepareikalaus.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai:
Seimo narys Algirdas Sysas.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc:
Ignalinos AE; eksploatavimo užbaigimas; darbuotojų socialinės garantijos.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:
Nėra.
Teikia
Seimo narys ALGIRDAS SYSAS