2018-06-25

 

 

PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS

ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-1596(2)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1.

 9

 4

 

Argumentai:

Vyriausybė 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 yra patvirtinusi valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, kurios 11 punkto 2 papunktyje yra nurodyta, kad įstaigų vadovų, priimamų į pareigas konkurso būdu, ir karjeros valstybės tarnautojų darbo patirtis nustatoma atsižvelgiant į šios metodikos 2 priede rekomenduojamą darbo patirtį, o patarėjams nustatoma privaloma jų darbo patirtis. Specialusis reikalavimas turėti darbinę patirtį nerekomenduojamas nustatyti tik specialisto ir vyresniojo specialisto karjeros valstybės tarnautojo pareigybėms. Tačiau praktikoje (teikiant Valstybės tarnybos departamentui derinti parengtus steigiamų valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus) pasitaiko nemažai atvejų, kai specialųjį reikalavimą turėti darbinę patirtį bandoma įrašyti (paprastai nepagrįstai) net ir žemiausio lygio valstybės tarnautojų pareigybių aprašymuose. Tokiu būdu sudaromos nepagrįstos kliūtys į valstybės tarnybą ateiti asmenims, turintiems aukštąjį išsilavinimą, bet neturintiems darbinės patirties. Todėl, siekiant teisinio aiškumo, tikslinga  keisti nauja redakcija išdėstomo Valstybės tarnybos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies ir 14 straipsnio 2 dalies  nuostatas ir aiškiai nustatyti, kad specialisto ir vyresniojo specialisto  karjeros valstybės tarnautojų pareigybėms ir atitinkamai pakaitinių karjeros valstybės tarnautojų pareigybėms pagrįstai būtų netaikomas specialus reikalavimas turėti darbinę patirtį. Siūlomas nustatyti diferencijuotas teisinis reguliavimas būtų objektyviai pateisinamas ir todėl negalėtų būti laikomas diskriminaciniu.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti nauja redakcija dėstomo įstatymo 9 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

4. Į valstybės tarnautojo pareigas priimami asmenys turi atitikti specialiuosius reikalavimus, nustatytus teisės aktuose ar pareigybės aprašyme. Pareigybės aprašyme negali būti nustatyti tokie specialieji reikalavimai, kurie nebūtini pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti. Į karjeros valstybės tarnautojo pareigas priimamam asmeniui nėra privalomas reikalavimas turėti valstybės tarnybos stažą, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus. Specialusis reikalavimas turėti darbo patirtį nėra keliamas asmenims, priimamiems į specialisto ir vyresniojo specialisto karjeros valstybės tarnautojo pareigas.“

 

2.

 14

 2

 

Argumentai:

Žr. argumentus prie pasiūlymo Nr. 1.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti nauja redakcija dėstomo įstatymo 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

 „2. Asmenys į pakaitinių karjeros valstybės tarnautojų pareigas, išskyrus pakaitinį valstybės tarnautoją, priimamą į pareigas, iki šio įstatymo nustatyta tvarka į jas bus priimtas karjeros valstybės tarnautojas, bet ne ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, priimami iš asmenų, turinčių teisę atkurti karjeros valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo statusą. Jeigu reikalavimus atitinkančių asmenų, turinčių teisę atkurti karjeros valstybės tarnautojo statusą, nėra, pakaitiniu karjeros valstybės tarnautoju gali būti atrenkamas asmuo iš kitų į pretendentų rezervą įtrauktų asmenų arba atrenkamas kitas asmuo. Toks asmuo į pakaitinio karjeros valstybės tarnautojo pareigas priimamas Vyriausybės nustatyta tvarka patikrinus jo gebėjimus atlikti tos karjeros valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.“

 

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys

Arvydas Anušauskas