2018-06-11

 

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽUVININKYSTĖS ĮSTATYMO NR. VIII-1756

14, 17 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP- 1205

 

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo (toliau – ŽĮ) Nr. VIII-1756 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1205 (toliau – Įstatymo projektas) 17 straipsnio 1 dalyje nustatytas reikalavimas ir sąlygos versline žvejyba besiverčiantiems subjektams, kuriems keliami neadekvatūs ribojimai. Draudimas žvejoti 3 km spinduliu nuo valstybinio Klaipėdos jūrų uosto šiaurinio ir pietinio molo galų ir 1 km spinduliu nuo Šventosios upės žiočių akivaizdžiai kelia grėsmę verslinės žvejybos veikla besiverčiančių subjektų verslui ir jo plėtrai. Nors rengėjai argumentuoja, kad Įstatymo projektu siekiama atkurti ne tik žuvų išteklius, bet ir sudaryti palankesnes sąlygas mėgėjų žvejybos plėtrai, tačiau galima teigti, kad pasirinkta strategija nėra lygiavertė. Gerinant žvejų mėgėjų padėtį yra menkinama verslinės žvejybos subjektų padėtis ir ribojama ūkinės veiklos laisvė. Siūloma Įstatymo projekto reglamentacija paneigia teisingumo, proporcingumo ir lygiateisiškumo principus.

Įstatymo projekto rengėjai nurodo, kad 2006 m. gegužės 31 d. nutarime Konstitucinis Teismas pabrėžė, kad pagal Konstituciją riboti ūkinės veiklos laisvę galima, jeigu yra laikomasi šių sąlygų: tai daroma įstatymu; ribojimai yra būtini demokratinėje visuomenėje siekiant apsaugoti kitų asmenų teises bei laisves ir Konstitucijoje įtvirtintas vertybes, taip pat konstituciškai svarbius tikslus; ribojimais nėra paneigiama teisių ir laisvių prigimtis bei esmė; yra laikomasi konstitucinio proporcingumo principo, todėl esminiai verslinės žvejybos ribojimai turėtų būti nustatyti įstatymais, o ne ministrų įsakymais. Nekvestionuojama, kad verslinės žvejybos veiklos gali būti nustatytos įstatymais, tačiau visi leidimai ir draudimai turi būti išsamiai aptarti.

Verta pažymėti, kad Konstitucinis teismas savo kompetencijos ribose yra konstatavęs (Konstitucinio Teismo 2000 m. spalio 18 d., 2002 m. balandžio 9 d., 2003 m. kovo 17 d., 2004 m. sausio 26 d., 2005 m. gegužės 13 d. nutarimai), kad teisinio saugumo principas, kaip konstitucinio teisinės valstybės principo elementas, suponuoja valstybės pareigą užtikrinti teisinio reguliavimo tikrumą, stabilumą, apsaugoti teisės subjektų teises, taip pat įgytas teises, gerbti teisėtus interesus ir lūkesčius. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta aukščiau, manome, kad Įstatymo projektas turėtų reglamentuoti tiek verslinės žvejybos, tiek žvejų mėgėjų lygiaverčius interesus ir teisėtus lūkesčius. Konstitucinis teismas yra pasisakęs tai, kad Valstybė, reguliuodama ūkinę veiklą, turi laikytis asmens ir visuomenės interesų derinimo principo, užtikrinti ir privataus asmens (ūkinės veiklos subjekto), ir visuomenės interesus. Manome, kad nėra tikslinga keisti galiojančią teisinę reglamentaciją. Šiuo metu, žuvų išteklių pasikeitimus ir reguliacinius pakitimus seka Žemės ūkio ministerijai pavaldžios institucijos, todėl nėra tikslinga numatyti įstatymu, tam tikrus ribojimus ir tuo pačius nurodyti, kad Verslinės žvejybos jūrų vandenyse tvarką nustato žemės ūkio ministras.

Pasiūlymas parengtas konsultuojantis su Priekrantės verslinės ir rekreacinės žuvininkystės asociacija.

 

Pasiūlymas:

 

1.      Pakeisti projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„1. Verslinė žvejyba draudžiama Baltijos jūros priekrantėje 300 m nuo jūros kranto linijos, išskyrus specializuotą stintų, strimelių ir grundalų žvejybą , 3 km spinduliu nuo valstybinio Klaipėdos jūrų uosto šiaurinio ir pietinio molų galų ir 1 km spinduliu nuo Šventosios upės žiočių draudžiama, išskyrus specializuotąją stintų, strimelių ir grundalų žvejybąVerslinės žvejybos jūrų vandenyse tvarką nustato žemės ūkio ministras.“

 

 

 

Teikia

Seimo nariai:         

                                                                                                               

Simonas Gentvilas

Arūnas Gelūnas

Eugenijus Gentvilas

Jonas Varkalys

Algimantas Salamakinas

Gintaras Vaičekauskas

Kazys Starkevičius

Juozas Baublys

Vytautas Kamblevičius