LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSIOSIOS TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJOS ĮSTATYMO NR. X-1666 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 241 IR 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMo projekto Nr. XIVP-2740

 

 

2023-06-07 Nr. 113-P-15

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Kęstutis Masiulis, Bronislovas Matelis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Jurgita Šiugždinienė, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Skaistė Meškelė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.

Kviestieji asmenys: Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos pirmininkas Gediminas Sakalauskas ir Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos Tyrimų skyriaus vadovė Areta Miškinienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

2 N

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1. Siekiant teisėkūros ekonomiškumo ir atsižvelgiant į Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projektu (reg. Nr. XIVP-2066(5) nauja redakcija dėstomo Valstybės tarnybos įstatymo 5 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytus skirtingus valstybės tarnautojams ir įstaigos vadovams taikomus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus (įstaigos vadovams taikomi griežtesni nepriekaištingos reputacijos reikalavimai), siūlytume patikslinti keičiamo Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 6 straipsnį, aiškiai nurodant, kokie Valstybės tarnybos įstatyme nustatyti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai yra taikomi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (toliau­ – VTEK) nariui. Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad VTEK pirmininkas (įstaigos vadovas) yra skiriamas iš VTEK narių. Šio straipsnio pakeitimo įsigaliojimo data turi būti derinama su minėto įstatymo įsigaliojimo data.

Pritarti

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą 2 straipsniu:

2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„6 straipsnis. Reikalavimai VTEK nariui

VTEK nariu gali būti skiriamas nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis, turintis aukštąjį universitetinį bakalauro ir magistro arba vienpakopį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo viešajame sektoriuje patirtį. VTEK nariui taikomi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymeo 5 straipsnio 3 dalyje nustatyti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

1 N

 

 

2. Atsižvelgiant į projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies pakeitimus, svarstytina, ar nereikėtų kartu pakeisti keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies ir jame vartoti platesnę Politinių organizacijų įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje apibrėžtą „politinės organizacijos“ sąvoką (po ja patenka tiek politinė partija, tiek politinis komitetas).

Pritarti

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą 1 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,1. VTEK, atlikdama savo funkcijas ir priimdama sprendimus, yra nepriklausoma ir veikia pagal įstatymuose nustatytus įgaliojimus. Valstybės politikams, pareigūnams, politinėms partijoms organizacijoms, valstybės tarnautojams, asociacijoms, kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims draudžiama kištis į VTEK veiklą.“

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

4

 

 

3. Siekiant teisėkūros ekonomiškumo ir atsižvelgiant į Valstybės pareigūnų darbo užmokesčio įstatymo (projektas Nr. XIVP-2099(4) nuostatas, pagal kurias valstybės pareigūnams (VTEK narys yra Seimo skiriamas valstybės pareigūnas) vienkartinių priemokų skyrimas nenumatomas, tikslintina keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalis. Šio straipsnio 3 dalies pakeitimo įsigaliojimo data turi būti derinama su minėto įstatymo įsigaliojimo data.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

24 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

1. Pripažinti netekusiu galios 13 straipsnio 1 dalies 3, 8 ir 9 punktusą netekusiais galios.

2. Pripažinti netekusiais galios 13 straipsnio 1 dalies 8 ir 9 punktus.

23. Pakeisti 13 straipsnio 1 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

„10) tvirtina Komisijos sekretoriato padalinių nuostatus;“.

34. Pakeisti 13 straipsnio 1 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

„11) įformina su Komisijos narių įgaliojimų pabaiga susijusius dokumentus;“.

5. Pakeisti 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Sprendimus dėl VTEK pirmininko atostogų, tarnybinių komandiruočių, nusišalinimo, vienkartinių priemokų skyrimo ir kitais klausimais priima Komisija posėdyje.“

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

5

 

 

4. Siekiant vienodų socialinių garantijų visiems valstybės pareigūnams nustatymo, siūlytume tikslinti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje numatytus išeitinės išmokos ir kompensacijos mokėjimo pagrindus bei išeitinės išmokos mokėjimo tvarką, ją derinant su kituose įstatymuose nustatyta išeitinių išmokų išmokėjimo tvarka. Pavyzdžiui, Valstybės kontrolės įstatymo 20 straipsnio 11 dalyje numatyta, kad valstybės kontrolieriui išeitinė išmoka pradedama mokėti praėjus mėnesiui nuo valstybės kontrolieriaus kadencijos pabaigos arba jo atsistatydinimo dienos ir mokama kas mėnesį lygiomis dalimis. Šios išmokos mokėjimas nutraukiamas, jeigu asmuo pradeda eiti valstybės politiko, valstybės pareigūno arba valstybės tarnautojo pareigas arba priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke. Be to, Valstybės kontrolės įstatyme nėra numatyta, kad mirus valstybės kontrolieriui, jo šeimos nariams būtų mokama kompensacija.

Nepritarti

Argumentai:

Rengdama Valstybės tarnybos pertvarkos antrojo etapo įstatymo projektus, Vyriausybė peržiūrės ir sistemiškai įvertins visų valstybės pareigūnų socialines garantijas. Įstatymo projektai turėtų būti pateikti Seimui Seimo rudens (VIII) sesijoje.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

5

 

 

5. Jeigu būtų neatsižvelgta į 4 pastabą, tikslintinos keičiamo įstatymo 15 straipsnio 2 dalies nuostatos, susijusios su pateiktu šeimos narių sąrašu, kuriems būtų lygiomis dalimis išmokama 2 mėnesių mirusio VTEK nario vidutinio darbo užmokesčio kompensacija. Pažymėtina, kad visų nurodytų šeimos narių paieška, siekiant jiems lygiomis dalimis išmokėti nurodytą kompensaciją, VTEK sukeltų administracinę naštą, todėl manytina, kad kompensacija galėtų būti išmokama tik VTEK narį laidojusiems šeimos nariams. Be to, projekte vartojamos sąvokos derintinos su Švietimo įstatyme, Mokslo ir studijų įstatyme bei nuo 2024 m. sausio 1 d. įsigaliosiančiame Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme nustatyta ir vartojama terminija (Lietuvos Respublikos įstatymai nenumato tokios švietimo įstaigų ar studijų ir mokslo institucijų rūšies kaip aukštesniosios mokyklos; ne „dieniniai skyriai“, o „nuolatinės studijų formos programos“ ir tokios programos numatytos tik aukštosiose mokyklose; mokomasi pagal bendrojo ugdymo programas; sąvoka „neįgalusis“ pakeista į sąvoką „asmuo su negalia“ ir kt.).

Nepritarti

Argumentai:

Rengdama Valstybės tarnybos pertvarkos antrojo etapo įstatymo projektus, Vyriausybė peržiūrės ir sistemiškai įvertins visų valstybės pareigūnų socialines garantijas. Įstatymo projektai turėtų būti pateikti Seimui Seimo rudens (VIII) sesijoje.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

5

 

 

6. Tikslintina projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 3 dalis, jame aiškiai nurodant, kuriais keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais nutrūkus VTEK pirmininko ar nario įgaliojimams, jis turėtų teisę atkurti valstybės tarnautojo statusą. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad dėstomos nuostatos formuluotė suponuoja, kad VTEK narys turėtų teisę atkurti valstybės tarnautojo statusą, jeigu jo įgaliojimai nutrūktų netekus Lietuvos Respublikos pilietybės arba teismui jį pripažinus neveiksniu ar ribotai veiksniu ar kitais šioje dalyje nurodytais pagrindais, nors pagal Valstybės tarnybos įstatymo 9 straipsnį, valstybės tarnautojas turi turėti Lietuvos Respublikos pilietybę ir negali būti priimtas į valstybės tarnautojo pareigas, jeigu jis pripažintas neveiksniu su valstybės tarnautojo atliekamomis funkcijomis susijusioje srityje.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. VTEK narys turi teisę Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka atkurti valstybės tarnautojo statusą Pasibaigus įgaliojimų laikui, išskyrus atvejus, kai VTEK nariuio įgaliojimai nutrūksta šio įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 5–8  punktuose nustatytais pagrindais įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis ar Seimui visų Seimo narių balsų dauguma pareiškus nepasitikėjimą, VTEK narys turi teisę Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka grįžti į ankstesnį darbą ankstesnes pareigas arba, jeigu tokios galimybės nėra, į kitas lygiavertes ar žemesnes pareigas.“

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

5

 

 

7. Atsižvelgiant į Valstybės tarnybos įstatymo (projektas Nr. XIVP-2066(5) 33 straipsnio nuostatas, kuriose reglamentuojamas valstybės tarnautojo statuso atkūrimas, ir siekiant įstatymų suderinamumo, siūlytume projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių ,,grįžti į ankstesnį darbą, ankstesnes pareigas arba, jeigu tokios galimybės nėra, į kitas lygiavertes ar žemesnes pareigas“ įrašyti žodžius ,,atkurti valstybės tarnautojo statusą“.

Pritarti

Žr. Komiteto pasiūlymą prie 6 Teisės departamento pastabos.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

6

 

 

8. Siūlytume patikslinti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 6 dalį, kadangi siūloma nuostata nėra nei įtvirtinamas teisinis pagrindas nurodytoms institucijoms duomenis gauti, nei pareiga VTEK juos teikti. Pažymėtina, kad tiek žurnalistų, tiek teismų, tiek teisėsaugos institucijų, tiek Seimo komitetų veiklą reglamentuojančiuose teisė aktuose jau yra įtvirtinti teisiniai pagrindai tokius duomenis gauti. Be to, šių institucijų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose yra įtvirtintas ne tik duomenų tvarkymo teisinis pagrindas, bet ir tikslai, ribojimai ir pan.. Atsižvelgiant į tai, siūlytume šią dalį, pavyzdžiui, dėstyti taip: ,,VTEK posėdžiai protokoluojami. VTEK posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas; jis įforminamas ir saugomas Reglamento nustatyta tvarka. VTEK posėdžių protokolai ar jų išrašai ir garso įrašai Reglamento nustatyta tvarka gali būti teikiami susipažinti asmenims, dėl kurių veikos atitikties teisės aktų nuostatoms VTEK priėmė sprendimą, ir kitiems asmenims, turintiems teisę tokius duomenis gauti, jų oficialiu prašymu“.

Nepritarti

Argumentai:

VTEK tvarko ne tik bendruosius, bet ir specialiųjų kategorijų asmens duomenis. Siekiant išvengti papildomo prašymų susipažinti su VTEK posėdžių protokolais pagrįstumo vertinimo, tikslinga įstatyme įvardinti konkrečius subjektus, kuriems VTEK posėdžių protokolai gali būti pateikti susipažinti.

Komisijos darbo reglamente nustatyta, kad  VTEK posėdžiai gali būti rengiami Komisijos administracinėse patalpose, nuotoliniu arba mišriuoju būdu. Komisijos tiriamasis asmuo, pareiškėjas turi teisę dalyvauti VTEK posėdyje. Iki posėdžio turi būti patikrinama dalyvaujančių asmenų tapatybė (paprašoma parodyti asmens tapatybės kortelę). Tuo tarpu VTEK įstatymas nenustato galimybės daryti VTEK posėdžių vaizdo įrašus, o tai neatitinka Bendrojo duomenų apsaugos reglamento įpareigojimų ir reikalavimų asmens duomenų apsaugos aspektu.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

7

2

 

9. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 17 straipsnis nustato VTEK įgaliojimus, projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 9 punkto antrojo sakinio nuostatos nėra šio straipsnio reguliavimo dalykas.

Pritarti

Išbraukti projekto 7 straipsnio (buvęs projekto 5 straipsnis) 2 dalį.

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

7,

11

 

2

 

10. Atsižvelgiant į tai, kad VTEK kompetenciją ir teises lobistinės veiklos priežiūros srityje išsamiai reglamentuoja specialus Lobistinės veiklos įstatymas ir siekiant teisinio reguliavimo sistemiškumo, projekto 6 straipsniu bei 9 straipsnio 2 dalimi siūlomos nuostatos turėtų būti dėstomos Lobistinės veiklos įstatyme. Be to, atsižvelgiant į tai, kad Lobistinės veiklos įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 1 ir 3 punkte jau yra numatyta, kad VTEK turi teisę tikrinti lobistų vykdomą lobistinę veiklą bei tikrinti skaidrių teisėkūros procesų deklaracijas, siūlome keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 14 punktą pripažinti netekusiu galios bei papildyti šią dalį 16 punktu, numatančiu, kad VTEK gali turėti ir kituose įstatymuose nustatytų teisių. Jeigu būtų apsispręsta palikti keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 14 punktą, vietoj sąvokos „lobistinės veiklos deklaracija“ reikėtų įrašyti Lobistinės veiklos įstatyme vartojamą sąvoką „skaidrių teisėkūros procesų deklaracija“.

Nepritarti

Argumentai:

Įstatymo projektu siūlomas teisinis reguliavimas yra analogiškas jame nustatytam privačių interesų deklaracijų tikrinimo ir Komisijos raginimų deklaruoti privačius interesus teikimo (18 straipsnio 1 dalies 13 punktas, 25 straipsnio 5 dalies 3 punktas) reguliavimui.

Keičiamame įstatyme yra nustatytos pranešimų apie galimus Lobistinės veiklos įstatymo ir Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo pažeidimus nagrinėjimo procedūros.

Keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 14 punkte  įtvirtintas terminas ,,lobistinės veiklos deklaracijos“ apima tiek lobistų teikiamas skaidrių teisėkūros procesų deklaracijas, tiek asmenų, kurių atžvilgiu vykdyta lobistinė veikla, deklaracijas, kurias teikia Lobistinės veiklos įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje nurodyti asmenys.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

9

 

 

11. Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje siūlomi nustatyti bendri VTEK konsultacijų teikimo terminai (20 darbo dienų) tarpusavyje nedera su keičiamo įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, kurioje nustatyta, kad VTEK konsultaciją dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo taikymo suteikia per 10 darbo dienų. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nėra numatyta, kad šiame įstatyme gali būti nustatyti kiti VTEK konsultacijų teikimo terminai.

Nepritarti

Argumentai:

Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatytas bendras, maksimalus prašymų nagrinėjimo terminas. Keičiamo įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi  nustatytas 10 darbo dienų terminas yra taikytinas tais atvejais, kai su VTEK konsultuojasi institucijos ar įstaigos, atlikdamos tarnybinio nusižengimo ar darbo pareigų galimo pažeidimo tyrimą.

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

9, 11

 

 

12. Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje, 8 straipsniu keičiamo įstatymo 24straipsnio 12 dalyje vietoj žodžio ,,Komisija“ reikėtų įrašyti visame tekste vartojamą santrumpą „VTEK“.

Nepritarti

Argumentai:

Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 1 straipsnyje nustatyta, kad šiame įstatyme Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos pavadinimas gali būti trumpinamas ,,VTEK“ arba ,,Komisija“.

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

4

1

 

13. Atsižvelgiant į teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (2021 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 1R‑388 redakcija) patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytas teisės technikos taisykles:

13.1. projekto 2 straipsnio 1 dalyje minimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir šios dalies 8 ir 9 punktai turi būti pripažįstami netekusiais galios atskiromis straipsnio dalimis (žr. Rekomendacijų 144.1 ir 164 punktus). Be to, tikslintina pakeitimų esmė – žodžiai „netekusiu galios“ rašomi po žodžio ,,Pripažinti“;

Pritarti

Žr. Komiteto pasiūlymą prie 3 Teisės departamento pastabos.

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

8

 

 

13.2. projekto 6 straipsnio pakeitimo esmėje brauktinas žodis „naujais“;

Pritarti

 

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-05-18

9

 

 

13.3. projekto 7 straipsniu visas keičiamo įstatymo 20 straipsnis turėtų būti dėstomas nauja redakcija, nes keičiama daugiau kaip pusė jo dalių.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 20 straipsnioį 2 dalį ir jąį išdėstyti taip:

20 straipsnis. Pranešimų ir prašymų pateikimas

1. Pranešimai ir prašymai VTEK gali būti pateikti teikiami raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Atsakymai į pranešimus ir prašymus bei su jų nagrinėjimu susijusi informacija laikantis šio įstatymo nustatytų terminų pateikiama asmenims pranešime ar prašyme nurodytu elektroniniuo paštuo adresu, o arba asmens pageidavimu siunčiami paštu jo nurodytu adresu laikantis šio įstatymo nustatytų terminų.

2. Asmenų kreipimaisi, kuriais ne pranešama apie galimus pažeidimus, o prašoma priimti sprendimą dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 15–17  straipsniuose nustatytų apribojimų taikymo išimčių, pateikti VTEK nuomonę, rašytinę išankstinę rekomendaciją, suteikti konsultaciją, kitą informaciją ar pageidaujamus dokumentus, laikomi prašymais.

2. Papildyti 20 straipsnį 3 ir 4 dalimis:

3. Prašymai pateikti VTEK nuomonę, suteikti konsultaciją, kitą informaciją ar pageidaujamus dokumentus turi būti išnagrinėti ir juos pateikusiems asmenims turi būti atsakyta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo VTEK dienos.

4. Prašymai priimti sprendimą dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 15–17  straipsniuose nustatytų apribojimų taikymo išimčių, pateikti VTEK rašytinę išankstinę rekomendaciją turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl jų priimti per du mėnesius nuo tokio prašymo (arba patikslinto prašymo) gavimo Komisijoje dienos.“

16.

Teisingumo ministerija,

2023-05-24

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymo Nr. X-1666 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 24(1) ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2740 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų neturime.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-2740(2) ir Komiteto išvadai.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2023-06-07

 

 

 

I

Argumentai:

Komitetas siūlo pakeisti ir keičiamo įstatymo 5, 6 ir 23 straipsnius. Atsižvelgiant į tai, tikslinamas įstatymo projekto pavadinimas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir išdėstyti jį taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS
VYRIAUSIOSIOS TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJOS
ĮSTATYMO NR. X-1666 5, 6, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 23, 241 IR 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS“

Pritarti

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2023-06-07

10

 

 

N

Argumentai:

Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatytas teisinis reguliavimas neapima atvejų, kuomet įvykdomas VTEK raginimas dėl lobistinės veiklos deklaracijos pateikimo. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projektas papildomas 10 straipsniu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą 10 straipsniu:

10 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas

Papildyti 23 straipsnio 1 dalį 9 punktu:

,,9) iki pranešimo VTEK gavimo dienos arba VTEK raginime nustatyto termino skundžiamas asmuo pateikė lobistinės veiklos deklaraciją.

Pritarti

 

3.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2023-06-07

13

 

 

N

Argumentai:

Keičiamo įstatymo 6 straipsnio derinamos su Valstybės tarnybos įstatymo nuostatomis (projektas Nr. XIVP-2066(5), o 13 straipsnio 3 dalies nuostatos - su Valstybės pareigūnų darbo užmokesčio įstatymo (projektas Nr. XIVP-2099(4) nuostatomis. Šios nuostatos įsigalios nuo 2024 m. sausio 1 d.

Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies antrame punkte numatoma, kad nuo įstatymo įsigaliojimo VTEK netirs prašymų dėl savivaldybių tarybų narių ir savivaldybių merų veikos atitikties Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatoms, t. y. įtvirtinama analogiška nuostata, kuri taikoma ir Seimo nariams. Šiuo metu VTEK vykdo 3 tyrimus dėl savivaldybių merų ir tarybų narių. Siekiant šiuos tyrimus užbaigti, įstatymo projektas turi būti papildytas nuostatomis, numatančiomis įstatymo taikymą iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtiems tyrimams.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą 13 straipsniu:

13 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

1. Šio įstatymo 2 straipsnis ir 4 straipsnio 5 dalis įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

2. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos VTEK pradėti tyrimai baigiami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusį teisinį reguliavimą.“

Pritarti

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Ričardas Juška.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Ričardas Juška

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Rasa Šidlauskaitė