LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
aplinkos apsaugos komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 248 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2602
2023-12-15 Nr. 107-P-50
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus, Arūnas Valinskas (pavaduojantis Agnę Bilotaitę);
komiteto biuro darbuotojai: vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Rasa Liucija Matusevičiūtė, Jolita Jakučionytė, Aistrida Latvėnė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė;
kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vyriausioji patarėja Greta Česnaitytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-04-12 |
1 |
1 |
|
Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 248 straipsnio 10 dalyje siūloma nustatyti, kad asmenys administracinėn atsakomybėn, be kita ko, būtų traukiami „už neatlygintinos daugkartinės gėrimų pakuotės, kaip alternatyvos vienkartinėms gėrimų pakuotėms nepateikimą“. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su teikiamu projektu susijusio Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo Nr. IX-517 papildymo 83 straipsniu įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-2601) (toliau – projektas Nr. XIVP-2601) 1 straipsniu keičiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad neatlygintinos gėrimų daugkartinės pakuotės, kaip alternatyvos gėrimų vienkartinėms pakuotėms turi būti teikiamos viešojo maitinimo vietose vartojimui vietoje (pabraukta – mūsų). Siekiant teisinio aiškumo ir įstatymų nuostatų suderinamumo, atitinkamai turėtų būti tikslinamos projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 dalies nuostatos. Atsižvelgiant į projekto Nr. XIVP-2601 1 straipsniu keičiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalį, analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 11 dalies. |
Pritarti |
|
2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-04-12 |
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su projektu teikiamame projekte Nr. XIVP-2601 siūloma nustatyti, kad viešojo maitinimo vietose, vartojimui vietoje, vietoj gėrimų ir maisto vienkartinės pakuotės kaip alternatyva privalo būti neatlygintinai teikiama gėrimų ir maisto daugkartinė pakuotė, t. y. nustatoma tik vienintelė alternatyva - privaloma daugkartinė pakuotė. Atkreiptinas dėmesys, kad viešojo maitinimo vietose vartojimui vietoje gėrimai ir maistas paprastai pateikiami stalo induose, kurie, abejotina, ar pagal Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo (toliau - PPAT įstatymas) 2 straipsnio 21 dalyje apibrėžtos sąvokos turinį suprantami kaip daugkartinė pakuotė. Atsižvelgiant į tai svarstytina, ar toks projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 ir 11 dalyse siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas, kai fiziniai asmenys būtų traukiami atsakomybėn už neatlygintinos gėrimų ir maisto daugkartinės pakuotės, kaip alternatyvos gėrimų ir maisto vienkartinėms pakuotėms nepateikimą, atitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nustatytus tikslingumo, proporcingumo ir aiškumo teisėkūros principus, nes, manytina, kad šie asmenys vartojimui vietoje gėrimus ir maistą neatlygintinai galėtų teikti ne tik gėrimų ir maisto daugkartinėse pakuotėse, kaip alternatyvą gėrimų ir maisto vienkartinėms pakuotėms, bet ir stalo induose. |
Pritarti |
|
3 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-04-12 |
1 |
1 |
|
Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 10 dalyje vartojama formuluotė „daugkartinės gėrimų pakuotės“ turėtų būti suderinta su PPAT įstatymo 2 straipsnio 21 dalyje pateiktu daugkartinės pakuotės apibrėžimu. Pagal PPAT įstatyme pateiktą apibrėžimą, keičiamo ANK 248 straipsnio 10 dalyje turėtų būti pateikta formuluotė „gėrimų daugkartinės pakuotės“. Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 11 dalies, kurioje vartojama formuluotė „daugkartinės maisto pakuotės“. |
Pritarti |
|
4 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-04-12 |
2 |
1 |
|
Projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 10 dalies formuluotė „vienkartinėms gėrimų pakuotėms“ derintina su PPAT įstatymo 2 straipsnio 29 dalyje pateiktu vienkartinės pakuotės apibrėžimu. Pagal PPAT įstatyme pateiktą apibrėžimą keičiamo ANK 248 straipsnio 10 dalyje turėtų būti pateikta formuluotė „gėrimų vienkartinėms pakuotėms“. Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 11 dalies, kurioje vartojama formuluotė „vienkartinėms maisto pakuotėms“. |
Pritarti |
|
5 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-04-12 |
1 |
|
|
Projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 ir 11 dalyse tam tikros nuostatos yra išdėstytos skliaustuose. Pažymėtina, kad norminio pobūdžio teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos formuluojant jas kaip aiškias ir tikslias taisykles, o ne pateikiant skliaustuose pavyzdžius, paaiškinimus, sąlygas ar pan.; atsižvelgus į tai, projekto nuostatų formuluotės taisytinos, atsisakant skliaustų. |
Pritarti |
|
6 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-04-12 |
2 |
|
|
Projektas taisytinas vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (2021 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 1R-388 redakcija). 1. Sunumeruotinos projekto 2 straipsnio dvi struktūrinės dalys. 2. Projekto 2 straipsnio 2 dalyje po skaičiaus „2“ įrašytinas žodis „dalis“. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1 |
Seimo narys Kasparas Adomaitis 2023-12-14 |
3 |
|
|
|
Argumentai: Lydintysis pasiūlymas pasiūlymui dėl Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo Nr. IX-517 papildymo 83 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-2601. Argumentai pateikiami pagrindiniame pasiūlyme.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projekto 1 straipsnį, kuriuo įstatymo 248 straipsnis papildomas naujomis dalimis, 3 dalimi: „3. Papildyti 248 straipsnį 12 dalimi: „12. Viešojo maitinimo paslaugą teikiančių fizinių asmenų neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių, nurodytų Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 11 priedo 1 ir 4 punktuose, kurie teikiant viešojo maitinimo paslaugą užpildomi maisto produktais ar gėrimais, dalinimas ir (ar) pardavimas masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose vartotojams, užtraukia įspėjimą arba baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjams fiziniams asmenims nuo trisdešimt iki šešiasdešimt eurų ir baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjų juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo vieno šimto iki dviejų šimtų eurų.““ |
Pritarti |
|
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 248 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2602 ir Komiteto išvadoms ir pasiūlymams.
6.2. Pasiūlymai: negauta.
7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu
8. Komiteto paskirti pranešėjai: T. Tomilinas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro patarėjas A. Želvys, el. p. [email protected]