LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga,   Gedimino pr. 17, LT-01505 Vilnius,   tel. (8 5) 261 2363,

faks. (8 5) 212 4335, el. p. [email protected].

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,   kodas 188620589


Lietuvos transporto saugos administracijai

 

Nacionaliniam akreditacijos biurui

 

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijai „Transeksta“

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupei

 

 

  2023-07-            Nr.       

 

Į                           Nr.

 

 

 

DĖL ĮSAKYMO PROJEKTO

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) teikia išvadoms gauti Įsakymo projektą[1] (toliau – Įsakymo projektas).

Pagrindiniai tikslai yra šie:

– papildyti Įsakymo projektu keičiamo įsakymo preambulę nuoroda į Komisijos deleguotąją direktyvą 2021/1717[2];

– atsisakyti nuostatų, susijusių su T5 klasės ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h, privalomosios techninės apžiūros reglamentavimu;

– pakeisti nuostatas, kuriomis reglamentuojamas privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros rezultatų apskundimas ir kokybės kontrolinis tikrinimas.

Atsižvelgiant į Europos Komisijos oficialų pranešimą dėl Europos Sąjungos teisės pažeidimo procedūros[3] Įsakymo projektu siūloma patikslinti keičiamo įsakymo preambulę nuoroda į Komisijos deleguotąją direktyvą (ES) 2021/1717. Europos Komisija laikosi nuomonės, kad priimdama Direktyvą (ES) 2021/1717 perkeliančias priemones, įskaitant ir tam tikras Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo[4] (toliau – Tvarkos aprašas) nuostatas, Lietuva savo teisės aktuose nepadarė nuorodos į šią direktyvą ir tai laiko pagrindu minėtai pažeidimo procedūrai. Siekiant išvengti pažeidimo procedūros, reikalingas minėtas įsakymo preambulės pakeitimas.

2022 m. lapkričio 9 d. Vyriausybės nutarimu[5] buvo nustatyta nauja techninių patikrinimų keliuose tvarka, pagal kurią esant reikalui išsamesnis tam tikrų traktorių patikrinimas turi būti atliekamas savivaldybėse (savivaldybių įmonėse), o ne techninių apžiūrų įmonėse, kaip tai buvo nustatyta anksčiau galiojusioje tvarkoje. Atsižvelgiant į tai, Įsakymo projektu siūloma atsisakyti nuostatų, susijusių su T5 klasės ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h, privalomosios techninės apžiūros reglamentavimu, atitinkamai pakeičiant Tvarkos aprašo 1 punktą ir pripažįstant netekusiu galios 30.15 papunktį.

Lietuvos transporto saugos administracija (toliau  – LTSA), parengusi Kontrolinio tikrinimo atlikimo ir privalomosios techninės apžiūros rezultatų apskundimo ir nagrinėjimo tvarkos aprašą ir  siekdama jį suderinti su Tvarkos aprašu, pateikė pasiūlymus dėl Tvarkos aprašo 221, 29, 45 ir 49 punktų nuostatų pakeitimo. Šiais siūlymais siekiama įnešti teisinio aiškumo atskiriant LTSA pareigūnų atliekamus kokybės kontrolinius tikrinimus nuo patikrinimų, kuriuos privalo organizuoti ir atlikti techninių apžiūrų įmonių vadovų įgalioti asmenys (kontrolieriai) įmonės vidaus kokybei užtikrinti, taip pat sudaryti teisines prielaidas, kad kontrolinio tikrinimo metu galėtų dalyvauti privalomąją apžiūrą atlikęs kontrolierius ir palikti galioti techninės apžiūros rezultatų ataskaitą, jeigu kontrolinio tikrinimo metu išvada dėl transporto priemonės būklės atitikties techniniams reikalavimams nepasikeičia bei sudaryti galimybę transporto priemonės valdytojui apskųsti ne tik kontrolieriaus sprendimą, bet ir pačius privalomosios apžiūros rezultatus, pavyzdžiui, tais atvejais, kai valdytojas iš esmės sutinka su privalomosios apžiūros išvada, tačiau nesutinka su nustatytų trūkumų kiekiu.

Pažymėtina, kad š. m. liepos 14 d. įvyko LTSA, Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovų darbinis pasitarimas, kurio metu esminių pastabų dėl LTSA siūlymų nebuvo gauta.

Įsakymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo reikalavimus.

Įsakymo projektas paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje ir Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje ir visi suinteresuoti asmenys gali teikti pastabas ir pasiūlymus.

Įsakymo projektą parengė Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės (l. e. Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovo pareigas Dmitrij Bial, tel. +370 659 17 473, el. p. [email protected]) patarėjas Gintaras Pilipavičius (tel. +370 610 97334, el. p. [email protected]).

Atsižvelgiant į tai, kad Įsakymo projektu siekiama kuo skubiau pašalinti priežastis dėl  kurių Europos Komisija pateikė oficialų pranešimą dėl Europos Sąjungos teisės pažeidimo procedūros, prašome Jūsų teikti išvadas dėl Įsakymo projekto skubos tvarka per 5 darbo dienas.

PRIDEDAMA. Įsakymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 4 lapai.

 

Susisiekimo viceministras

 

Julius Skačkauskas  

G. Pilipavičius, tel. +370 610 97334, el. p. [email protected]

 

 

 



[1] Lietuvos Respublikos susiekimo ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 „Dėl Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas.

[2] 2021 m. liepos 9 d. Komisijos deleguotoji direktyva (ES) 2021/1717, kuria dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų pavadinimų atnaujinimo ir pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ įtraukimo į I ir III prieduose pateiktą tikrinimo pozicijų, metodų, apžiūros nepraėjimo priežasčių ir trūkumų vertinimo sąrašą iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/45/ES.

[3] Europos Komisijos oficialus pranešimas dėl Europos Sąjungos teisės pažeidimo procedūros Nr. INFR(2023)2084 dėl 2021 m. liepos 9 d. Komisijos deleguotosios direktyvos (ES) 2021/1717, kuria dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų pavadinimų atnaujinimo ir pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ įtraukimo į I ir III prieduose pateiktą tikrinimo pozicijų, metodų, apžiūros nepraėjimo priežasčių ir trūkumų vertinimo sąrašą iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/45/ES,  neperkėlimo.

[4] Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 „Dėl Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

[5] Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 9 d. nutarimas Nr. 1099 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 13 d. nutarimo Nr. 403 „Dėl M2, M3, N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonių ir T5 kategorijos ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.