LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL Lietuvos Respublikos pajūrio juostos įstatymo Nr. IX-1016 6 ir 10 straipsnių pakeitimo

įstatymo projekto Nr. XIVP-1638(2)

 

 2022-06-29 Nr. 113-P-27

Vilnius

 

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Audrius Petrošius, Kęstutis Masiulis, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas, Andrius Kupčinskas, pavaduojantis Jurgitą Šiugždinienę.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Giedrė Lukošiūnienė, Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė ir patarėjas kaimo ir teritorijų planavimo klausimais Gediminas Vaičionis, Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vyriausioji specialistė Erika Giedraitienė, Aplinkos ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo politikos grupės patarėja Jurgita Augutienė, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus pavaduotojas, atliekantis direktoriaus funkcijas Saulius Mocevičius, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Teisės departamento direktorė Aušra Račkauskaitė, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Gelžinis.

 

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-06-28

1

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalį išskaidžius punktais nėra pakankamai aišku, koks subjektas (ir su kokiu (-iais) subjektu (-ais) derina) ir kokioje pajūrio juostos teritorijos dalyje nustato privažiavimo prie jūros kranto tvarką. Galiojančio Pajūrio juostos įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad privažiavimo prie jūros tvarką nustato kiekviena savivaldybė pagal kompetenciją tai pajūrio juostos teritorijai, kuri yra šios savivaldybės teritorijoje. Taigi, pagal galiojančias nuostatas privažiavimo prie jūros kranto tvarką nustato: 1) Neringos savivaldybė, suderinusi su Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija, Nacionaline žemės tarnyba ir Žuvininkystės tarnyba; 2) Klaipėdos miesto savivaldybė, suderinusi su Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija (Kuršių nerijos dalyje), Aplinkos apsaugos agentūra (pajūrio juostos žemyninėje dalyje), Nacionaline žemės tarnyba ir Žuvininkystės tarnyba, 3) Klaipėdos rajono savivaldybė, suderinusi su Aplinkos apsaugos agentūra, Pajūrio regioninio parko direkcija (Pajūrio regioninio parko teritorijoje), Nacionaline žemės tarnyba ir Žuvininkystės tarnyba, 4) Palangos miesto savivaldybė, suderinusi su Aplinkos apsaugos agentūra, Pajūrio regioninio parko direkcija (Pajūrio regioninio parko teritorijoje), Nacionaline žemės tarnyba ir Žuvininkystės tarnyba. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte nėra nurodyta, ar teikiamu projektu yra siekiama daryti kokių nors pakeitimų, susijusių su subjektais, nustatančiais minėtas tvarkas. Atsižvelgiant į tai, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies nuostatas reikėtų tikslinti.

Taip pat šiose projekto nuostatose siūlytina atsisakyti nuostatų dalies dėstymo skliaustuose, išskyrus skliaustuose dėstomus įvedamus valstybės institucijų pavadinimų trumpinius.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Privažiavimo prie jūros kranto tvarką pajūrio juostoje pagal kompetenciją nustato:

1) Neringos savivaldybė, suderinusi su Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija, Nacionaline žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos (toliau – Nacionalinė žemės tarnyba) ir Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Žuvininkystės tarnyba); 

2) Klaipėdos miesto savivaldybė, suderinusi su Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija (Kuršių nerijos dalyje)

3) Aplinkos apsaugos agentūra (pajūrio juostos žemyninėje dalyje), suderinusi su Nacionaline žemės tarnyba ir Žuvininkystės tarnyba;

4) Klaipėdos rajono savivaldybė, suderinusi su Aplinkos apsaugos agentūra;

5) Pajūrio regioninio parko direkcija (šio regioninio parko teritorijoje), suderinusi su Nacionaline žemės tarnyba ir Žuvininkystės tarnyba;

6) Palangos miesto savivaldybė, suderinusi su Aplinkos apsaugos agentūra ir Nacionaline žemės tarnyba;

7) Žuvininkystės tarnyba ir Pajūrio regioninio parko direkcija (šio regioninio parko teritorijoje) savivaldybės teritorijos ribose nustato savivaldybės taryba, suderinusi su Nacionaline žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos ir Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos. Privažiavimo prie jūros kranto tvarka pajūrio juostoje Kuršių nerijos nacionalinio parko teritorijoje ir Pajūrio juostos regioninio parko teritorijoje turi būti suderinta ir su šių parkų direkcijomis bei Aplinkos apsaugos agentūra.“

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-06-28,

projektui Nr. XIVP-1625(3)

4

1

 

 

 Atkreipiame dėmesį, kad Seime įstatymo priėmimo stadijoje yra svarstomas Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 7, 13, 32, 34, 35, 49, 50, 51 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-1176(2) (toliau – projektas Nr. XIVP-1176(2)), kuriuo siūloma kiek kitaip išdėstyti jame keičiamus Žemės įstatymo straipsnius nei teikiamame projekte. Projekto Nr. XIVP-1176(2) 10 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad įstatymas įsigalioja 2023 m. sausio 3 d., t. y. šis projektas įsigaliotų vieną dieną vėliau nei teikiamas projektas. Pažymėtina, kad teikiamo projekto ir projekto Nr. XIVP-1176(2) priėmimas Seime numatytas tą pačią dieną – 2023 m. birželio 30 d. Atsižvelgus į tai, reikėtų įvertinti, ar projektu Nr. XIVP-1176(2) siūlomi keičiamo Žemės įstatymo atitinkamų nuostatų pakeitimai dera su teikiamo projekto nuostatomis, jų nepaneigia ar įveda neaiškumą lyginant su Žemės įstatymo naujos redakcijos nuostatomis (pavyzdžiui, projekto Nr. XIVP-1176(2) nuostatomis Žemės įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 4 punkte nėra įvedamas joje nurodytos valstybės įmonės pavadinimo trumpinys, todėl, įsigaliojus minėtam projektui, vienose Žemės įstatymo nuostatose bus vartojamas pilnas valstybės įmonės pavadinimas, o kitose – jo trumpinys; be to, projekto Nr. XIVP-1176(2) nuostatomis Žemės įstatymo 34 straipsnio 2 dalis pripažįstama netekusia galios, todėl reikėtų įvertinti kaip šios nuostatos pripažinimas netekusia galios dera su naujos redakcijos Žemės įstatymo nuostatomis, ir pan.).

Pritarti

Argumentai:

Įvertinus Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, keičiama įstatymo projekto Nr. XIVP-1625 įsigaliojimo data, numatoma, kad įstatymo projektas įsigalios 2023 m. sausio 4 d. Atitinkamai suderinamos ir lydinčiųjų įstatymų projektų įsigaliojimo datos.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šis įstatymas, išskyrus 3 straipsnį, įsigalioja 2023 m. sausio 2 3 d.“

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                                              Ričardas Juška

 

 

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Rasa Šidlauskaitė