PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ ĮSTATYMO NR. IX-2135 3,  28, 37, 39 STRAIPSNIŲ, 2 PRIEDO PAKEITIMO IR  ĮSTATYMO PAPILDYMO 38¹ STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4807 ES

 

2016 m. gruodžio 5 d.

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

4(381)

1

 

Argumentai:

Kritiškai vertintinas Įstatymo projekte numatytas siūlymas įtvirtinti nepagrįstai ilgą (3 mėn.), Direktyvoje nenumatytą, išankstinio projekto skelbimo terminą. Pažymime, jog šiuo metu naujų elektros vartotojų Įrenginių prijungimas prie Bendrovės tinklų vidutiniškai trunka 78 kalendorines dienas, naujų dujų vartotojų įrenginių - 6,5 mėn. Priėmus siūlomas Projekto nuostatas, elektros Įrenginių prijungimo procesas atitinkamai pailgėtų iki 93 kalendorinių dienų, dujų procesas - iki 7,5 mėn.

Elektros Įrenginių prijungimo procesas yra vertinamas kaip atskira procedūra Pasaulio banko vykdomame tyrime „Doing Business". Neabejotina, jog 3 mėn. trunkanti išankstinio projekto skelbimo procedūra bei vėlesnės derybų, potencialių ginčų sprendimo ir kitos Projekte numatytos formalios procedūros ženkliai prailgintų naujų vartotojų elektros įrenginių prijungimo procesą ir padarytų jį sudėtingesniu.

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 4straipsnyje keičiamo įstatymo 381 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„1. Infrastruktūros valdytojai, kurie ketina vykdyti elektroninių ryšių infrastruktūros ir (arba) tinkamos paskirties fizinės infrastruktūros, skirtos gamybos, tiekimo, paskirstymo ir (ar) transporto paslaugoms teikti, įrengimo darbus, kurie visiškai ar iš dalies yra finansuojami valstybės, savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, (toliau – įrengimo darbai) privalo ne vėliau kaip prieš 3 du mėnesius iki kreipimosi į kompetentingas institucijas dėl reikalingų leidimų atlikti įrengimo darbus gavimo (jeigu tokių leidimų nereikia, iki įrengimo darbų pradžios) elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo ir naudojimo taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai informaciją apie numatomą įrengimo darbų pradžią ir galimybes infrastruktūros naudotojams įsirengti elektroninių ryšių infrastruktūrą infrastruktūros valdytojams vykdant įrengimo darbus (toliau – bendras infrastruktūrų įrengimas).“

2.

2

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad nagrinėjant ginčus dėl ERĮ  38(1) ir 39 straipsniuose reglamentuotų visuomeninių santykių turėtų būti remiamasi šiuo metu elektroninių ryšių srityje egzistuojančia ir efektyviai veikiančia ginčų tarp ūkio subjektų nagrinėjimo tvarka. Tačiau, atsižvelgiant į minėtų visuomeninių santykių specifiką, siūlytina Įstatymo projekte papildomai numatyti, kad minėtų ginčų atveju atitinkamos kompetentingos institucijos privalėtų pagal kompetenciją pateikti RRT išvadą dėl ginčo esmės.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnio 1dalį:

„1.Pakeisti 28 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Ryšių reguliavimo tarnyba privaloma išankstine ne teismo tvarka sprendžia ginčus tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, dėl šio Įstatymo reglamentuotų visuomeninių santykių. Ginčus tarp infrastruktūros naudotojų ir infrastruktūros valdytojų dėl šio Įstatymo 38¹ ir 39 straipsniuose reglamentuotų visuomeninių santykių spręsti taikomos šio straipsnio nuostatos. Sprendžiant ginčą dėl šio Įstatymo 38¹ ir 39 straipsniuose reglamentuotų visuomeninių santykių, tinkamos paskirties fizinės infrastruktūros įrengimo valstybinę priežiūrą atliekančios ir (ar) kitos kompetentingos institucijos privalo per Ryšių reguliavimo tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą nuo Ryšių reguliavimo tarnybos prašymo gavimo dienos pateikti išvadą dėl ginčo esmės (ieškovo prašymo, atsakovo paaiškinimų ir panašiai).

3.

2

2

 

Argumentai:

Patikslinta dalis.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnio 2dalį:

„2. Pakeisti 28 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:

„14. Ryšių reguliavimo tarnyba priima sprendimą dėl ginčo dėl šio Įstatymo reglamentuotų visuomeninių santykių ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo prašymo priėmimo dienos, išskyrus ginčus dėl šio Įstatymo 38¹ straipsnyje, 39 straipsnio 7 8 dalyje reglamentuotų visuomeninių santykių ir dėl statinio ir (ar) jo inžinerinių sistemų bendro naudojimo, dėl kurių sprendimus priima ne vėliau kaip per du mėnesius nuo prašymo priėmimo dienos. Šioje dalyje nurodyti terminai Tarnybos motyvuotu sprendimu gali būti pratęsti, kai dėl išimtinių aplinkybių (pavyzdžiui, daug įrodymų, sudėtingos ginčo aplinkybės) ginčui nagrinėti reikia ilgesnio laiko.“

4.

7

1

 

Argumentai:

Patikslinta dalis.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 7 straipsnio 1dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. 2017 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos  elektroninių ryšių įstatymo 28 straipsnio 14 dalies redakcija:

„14. Ryšių reguliavimo tarnyba priima sprendimą dėl ginčo dėl šio Įstatymo reglamentuotų visuomeninių santykių ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo prašymo priėmimo dienos, išskyrus ginčus dėl šio Įstatymo 38¹ straipsnyje reglamentuotų visuomeninių santykių ir 39 straipsnio 7 8 dalyje reglamentuotų visuomeninių santykių, kiek jie yra susiję su informacijos iš infrastruktūros valdytojų gavimu ir infrastruktūros apžiūra jos įrengimo vietoje, ir dėl statinio ir (ar) jo inžinerinių sistemų bendro naudojimo, dėl kurių sprendimus priima ne vėliau kaip per du mėnesius nuo prašymo priėmimo dienos. Šioje dalyje nurodyti terminai Tarnybos motyvuotu sprendimu gali būti pratęsti, kai dėl išimtinių aplinkybių (pavyzdžiui, daug įrodymų, sudėtingos ginčo aplinkybės) ginčui nagrinėti reikia ilgesnio laiko.“

 

 

Teikia

Seimo nariai:                                                                                                     Tadas Langaitis

 

Virgilijus Poderys