LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL Turizmo įstatymo Nr. VII-667 pakeitimo įstatymo projektas nR. xivp-1871ES (Nauja redakcija)

 

2022-09-21 Nr. 110-P-29

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika, Andrius Vyšniauskas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-06-30 Nr. XIVP-1871

2

11

 

1.     Projekto 1 straipsniu keičiamo Turizmo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 11 dalyje siūloma nustatyti: „Keliautojo grąžinimas – keliautojo parvežimas į pradinę jo išvykimo vietą arba į kitą sutarties šalių sutartą vietą.“ Pastebėtina, kad toliau keičiamo įstatymo tekste (15 straipsnio 1 dalies 1 punktas, 5 dalies 1 punktas ir 6 dalies 1 punktas, 23 straipsnio 1 dalies 4 punktas, 24 straipsnio 5 dalies 2 punktas ir 39 straipsnio 3 punktas) vartojamas terminas „keliautojo grąžinimas į pradinę jo išvykimo vietą“, kuris jau neapima keliautojo grąžinimo į kitą sutarties šalių sutartą vietą. Projektas tobulintinas, visame įstatymo tekste vietoje termino „keliautojo grąžinimas į pradinę jo išvykimo vietą“ įrašant terminą „keliautojo grąžinimas“.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-06-30 Nr. XIVP-1871

24

3

3

2.    Keičiamo įstatymo 24 straipsnio 3 dalies 3 punkte po skaičiaus „4“ vietoje žodžio „straipsnio“ įrašytinas žodis „punkto“.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-06-30 Nr. XIVP-1871

33

2

 

3.    Vadovaujantis teisinio aiškumo principu, keičiamo įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje po žodžių “klasifikavimo pažymėjimą ir” įrašytinas žodis “užpildytą”, o šio straipsnio 3 dalies nuostatoje iki dvitaškio po žodžių „klasifikavimo pažymėjimą bei“ įrašytinas žodis „pateiktą“.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-06-30 Nr. XIVP-1871

2

1

 

4.    Tikslintina projekto 2 straipsnio 1 dalies nuoroda, nes projekto 2 straipsnis neturi 9 dalies.

 

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-06-30 Nr. XIVP-1871

32

2

3

5.    Svarstytina, ar atsižvelgiant į projekto aiškinamajame rašte nurodytus Konvencijos dėl Šengeno susitarimo įgyvendinimo, 1985 m. birželio 14 d. sudaryto tarp Beniliukso ekonominės sąjungos valstybių, Vokietijos Federacinės Respublikos ir Prancūzijos Respublikos vyriausybių, dėl laipsniško jų bendrų sienų kontrolės panaikinimo, tikslus bei jos 45 straipsnio formuluotę, neturėtų būti tikslinamos projekto 2 straipsnyje dėstomo Turizmo įstatymo 32 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatos, prieš žodžius „nepilnamečių vaikų“ atsisakant žodelio „jų“. Atkreiptinas dėmesys, kad Konvencijos tikslais apgyvendinimo paslaugų teikėjai turėtų rinkti visų apgyvendintų nepilnamečių asmenų duomenis, nepriklausomai nuo to, ar jie yra atvykusiųjų vaikai, ar tik su jais kartu keliaujantys (pavyzdžiui kartu keliaujančių senelių ir vaikaičių atveju).

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos kaimo turizmo asociacija

2022-09-19 Nr. Nr. 22-033

(2022-09-19 Nr. G-2022-7641)

2

 

 

Išrašas iš 2022-09-19 rašto Nr. Nr. 22-033:

Argumentai:

„<...>  iš Turizmo įstatymo buvo išbraukta kaimo turizmo sąvoka ir šių paslaugų tiekėjai prilyginti butų miestuose nuomotojams su kuo negalime sutikti, nes kaimo turizmas nėra vien komercinė turizmo veikla.

Visų pirma kaimo turizmas svarbus darniam regionų vystymuisi. Lietuvos kaimo turizmo asociacija daug dėmesio skiria turizmo vystymui kaime, įvairiomis priemonėmis skatiname etnografinio paveldo išsaugojimą kaimo turizmo sodybose, esame nusimatę rekomendacijas sodybų įrengimui, aktyviai naudojame sodybų klasifikacijos sistemą. Kaimo turizmas valstybės lygiu yra matomas kaip atskiras sektorius, kuris svarbus regionų savitumui ir gyvybingumui užtikrinti.

Kaimo turizmas, kaip atskiras sektorius turi atstovą Lietuvos turizmo rūmuose, LKTA yra Europos kaimo turizmo federacijos narė, užima viceprezidento postą. Daugeliui šalių esame pavyzdys kaip turi būti skatinamas, vystomas ir administruojamas kaimo turizmas valstybės lygiu.

Iki šiol Turizmo įstatyme buvęs kaimo turizmo apibrėžimas – savarankiška, už užmokestį turistams teikiama paslauga kaimo gyvenamojoje vietovėje ar mieste, kuriame gyvena ne daugiau kaip 3000 gyventojų, teikiama apgyvendinimo paslauga, kai kartu sudaromos sąlygos tenkinti maitinimo, poilsio, pramogų ar renginių organizavimo poreikius – puikiai apibūdino teikiamų paslaugų specifiką, skatino teikti papildomas paslaugas turistams ir tokiu būdu kurti darbo vietas regionuose bei didinti regionų patrauklumą.

Dėl kaimo turizmo veiklos svarbos regionų vystymui ir mažo pelningumo, šis sektorius visoje Europoje yra remiamas pagal įvairias socialines ir kaimo plėtros schemas. Panaikinus kaimo turizmo apibrėžimą, susidursime su didelėmis administracinėmis problemomis: ES ir Lietuva remia regionų plėtrą, skatina verslo pradžią ir vystymą juose, todėl paramą administruojančios institucijos, tokios kaip Nacionalinė mokėjimo agentūra, naudoja kaimo turizmo terminą, kuris padeda atskirti apgyvendinimo paslaugas teikiančius subjektus regionuose nuo būtų nuomotojų mieste ir tikslingai nukreipti paramą.

Pasiūlymas:

Todėl prašome atsižvelgi į šias pastabas, nepritarti šiai naujajai Turizmo įstatymo redakcijai ir pasiūlyti palikti esamą kaimo turizmo apibrėžimą ir naujoje Turizmo įstatymo redakcijoje.

Nesvarstyta

Pasiūlymas posėdyje atsiimtas.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo Nr. VII-667 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1871 ES ir Komiteto išvadoms.

7. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Vidmantas Kanopa.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Viktoras Pranckietis

 

 

 

(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)