LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

                                                                                                                                                                                                                     

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO NR. VIII-1183 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-4092(2)

 

2024-11-11 Nr. 110-P-36

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Viktoras Pranckietis – Komiteto pirmininkas, Vidmantas Kanopa – Komiteto pirmininko pavaduotojas, Komiteto nariai: Jonas Gudauskas, Sergejus Jovaiša, Kęstutis Mažeika.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2024-11-11

1(9)

4(5)

(8)

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Projekto 1 straipsnio 3 dalimi siūloma pakeisti Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 9 straipsnio 5 dalies 7 punktą, atsisakant akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centras funkcijos keistis mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalinga informacija su Valstybine mokesčių inspekcija ir nustatant jam pareigą Valstybinei mokesčių inspekcijai teikti mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalingą informaciją. Taigi projektu siūlomu teisiniu reguliavimu akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras yra eliminuojamas iš mokesčių administravimo teisinių santykių, neturės teisės priimti sprendimų dėl mokesčio apskaičiavimo ir vykdys tik fakto apie mokesčių apskaičiavimą ir sumokėjimą/nesumokėjimą patikrinimą.

Atsižvelgiant į tai iš projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 8 punkto nuostatų nėra aišku, pirma, kokio pobūdžio sprendimus dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patvirtinimo galės priimti akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras, nes sistemiškai vertinant projekto nuostatas, mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo faktas turėtų būti forminamas patikros aktu, o ne sprendimu, ir antra – kaip toks projektu siūlomas teisinis reguliavimas dera su Mokesčių administravimo įstatymo 151 straipsniu, kuriame nurodyta, kad Mokestinių ginčų komisija nagrinėja tik mokestinius ginčus tarp mokesčių mokėtojo ir mokesčių administratoriaus, kuriuo akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras nėra. Projekto nuostatos tikslintinos, atsisakant privalomo akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centro sprendimų dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimo nagrinėjimo ikiteismine tvarka Mokestinių ginčų komisijoje.

Pritarti

 

Komitetas siūlo pripažinti netekusiu galios 9 straipsnio 5 dalies 8 punktą.

„8) akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centro sprendimai dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimo privaloma ikiteismine tvarka nagrinėjami Mokestinių ginčų komisijoje prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimai gali būti skundžiami teismui.“

 

 

Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Donata Černiavskienė