Lietuvos Respublikos ĮSTATYMO

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR LATVIJOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS TARPVALSTYBINIO BENDRADARBIAVIMO SUSITARIMO DĖL GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS IR LATVIJOS RESPUBLIKOS PASIENIO TERITORIJOJE, PASIRAŠYTO 2018 M. SPALIO 3 D., PAKEITIMO PROTOKOLO RATIFIKAVIMO

PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.    Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

                 Lietuvos Respublikos įstatymo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Latvijos Respublikos Vyriausybės tarpvalstybinio bendradarbiavimo susitarimo dėl greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo Lietuvos Respublikos ir Latvijos Respublikos pasienio teritorijoje, pasirašyto 2018 m. spalio 3 d., pakeitimo protokolo ratifikavimo“ (toliau – Ratifikavimo įstatymas) projekto tikslas – ratifikuoti 2024 m. liepos 11 d. Joniškyje pasirašytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Latvijos Respublikos Vyriausybės tarpvalstybinio bendradarbiavimo susitarimo dėl greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo Lietuvos Respublikos ir Latvijos Respublikos pasienio teritorijoje, pasirašyto 2018 m. spalio 3 d., pakeitimo protokolą (toliau – susitarimo pakeitimo protokolas).

                Vadovaujantis susitarimo pakeitimo protokolo baigiamosiomis nuostatomis, susitarimo pakeitimo protokolas įsigalioja tą dieną, kurią susitariančiosios šalys gauna paskutinį rašytinį pranešimą apie tai, kad vidaus procedūros, būtinos šiam susitarimo pakeitimo protokolui įsigalioti, yra užbaigtos.

                Teikiamo Ratifikavimo įstatymo projekto tikslas – įgyvendinti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytas procedūras, būtinas susitarimo pakeitimo protokolui įsigalioti. Susitarimo pakeitimo protokolas priskirtinas prie ratifikuotinų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 138 straipsnio pirmos dalies 2 punktą.

 

2.    Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

    Ratifikavimo įstatymo projektą parengė Sveikatos apsaugos ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus (laikinai vykdanti vedėjo funkcijas – Justė Pečeliūnaitė, tel. +370 5 266 1419, el. p. juste.peceliunaite@sam.lt) vyriausioji specialistė Jurgita Bilinskaitė (tel. +370 5 266 1416, el. p. [email protected]).

 

3.    Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

                 Vadovaujantis  Sveikatos sistemos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies nuostata, sveikatinimo veikla, taip pat ir greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimas apima tik Lietuvos Respublikos teritoriją, jeigu ko kita nenustato Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys.

 

4.    Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2022 m. gruodžio 21 d. priėmė nutarimą Nr. 1271 „Dėl savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių ir pareigų perėmimo valstybės nuosavybėn ir sutikimo reorganizuoti viešąją įstaigą Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Mažeikių greitosios medicinos pagalbos centrą, viešąją įstaigą Plungės rajono greitosios medicinos pagalbą, viešąją įstaigą Kaišiadorių greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Raseinių rajono greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Akmenės rajono greitosios medicinos pagalbos centrą, viešąją įstaigą Kauno rajono greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Radviliškio rajono greitosios medicinos pagalbos centrą, viešąją įstaigą Molėtų rajono greitosios medicinos pagalbos centrą, viešąją įstaigą Klaipėdos greitosios medicininės pagalbos stotį, viešąją įstaigą Jonavos greitosios medicinos pagalbos stotį, viešąją įstaigą Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stotį,  viešąją įstaigą Greitosios medicinos pagalbos stotį“.

Dėl įvykusių pokyčių reikia pakeisti Lietuvos Respublikos kompetentingą instituciją Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Latvijos Respublikos Vyriausybės tarpvalstybinio bendradarbiavimo susitarime dėl greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo Lietuvos Respublikos ir Latvijos Respublikos pasienio teritorijoje, pasirašytame 2018 m. spalio 3 d. (toliau – Susitarimas). Vietoj viešosios įstaigos Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stoties Lietuvos Respublikos kompetentinga institucija Susitarime tampa viešoji įstaiga Greitosios medicinos pagalbos tarnyba.

 

5.    Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Ratifikavus susitarimo pakeitimo protokolą neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6.      Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Numatoma, kad Ratifikavimo įstatymas tiesioginio poveikio kriminogeninei situacijai ir korupcijai nedarys.

 

7.      Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Ratifikavimo įstatymo įgyvendinimas nepadarys neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir plėtrai, nes šalių investuotojai savo teises gali įgyvendinti nacionaliniuose teismuose pagal nacionalines procedūras, skirtas toms teisėms veiksmingai apsaugoti.

 

8.    Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams

Neprieštarauja.

 

9.    Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus Ratifikavimo įstatymą, pakeisti ar panaikinti galiojančių teisės aktų nereikės.

 

10.Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Ratifikavimo įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų. Ratifikavimo įstatymo projekte nėra sąvokų ar jas įvardijančių terminų, kuriuos reikėtų įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Ratifikavimo įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir yra suderintas su Europos Sąjungos teisės aktais.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti

Siekiant įgyvendinti susitarimo pakeitimo protokolo nuostatas Lietuvos Respublikoje, priimti naujų, pakeisti ar panaikinti galiojančių teisės aktų nereikės.

 

13.     Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Ratifikavimo įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

14.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Ratifikavimo įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc terminus, temas bei sritis

Reikšminiai įstatymo projekte vartojami žodžiai pagal Europos žodyną „Eurovoc“: Tarpvalstybinio bendradarbiavimo susitarimo ratifikavimas, Latvijos Respublika, greitosios medicinos pagalbos paslaugos, pasienio teritorija.

 

16.  Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.  

 

____________________