LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GEODEZIJOS IR KARTOGRAFIJOS ĮSTATYMO NR. IX-415 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-11-16 Nr. XIIIP-5353

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.              Tikslintina projekto 1 straipsniu keičiamo Geodezijos ir kartografijos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 1 dalis, vietoje žodžio „kartografinė“ įrašant žodį „kartografinę“.

2.              Siūlytina tikslinti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalį, vietoje žodžių „vykdyti geodezinę ir kartografinę veiklą galima“ įrašant žodžius „geodezinė ir kartografinė veikla vykdoma“.

Be to, šiose keičiamo įstatymo nuostatose tikslintinas nurodyto reglamento pavadinimas, vietoj žodžio „sieną“ įrašant žodį „sienas“.

3.              Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 37 dalyje nurodoma, kad Topografijos ir inžinerinės infrastruktūros informacinėje sistemoje būtų centralizuotai tvarkomi ir teikiami suprojektuotų ir numatomų įrengti objektų erdviniai duomenys (pabraukta mūsų). Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 12 punkte yra apibrėžiami tik „suprojektuoti statiniai“, tuo tarpu „suprojektuotų ir numatomų įrengti objektų“, minimų keičiamo įstatymo 2 straipsnio 37 dalyje, 24 straipsnio 6 dalyje bei 25 straipsnio 1 dalies 2 punkte, sąvoka projekte pateikiama nėra. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekte vartojamas sąvokas derinti tarpusavyje arba atitinkamai apibrėžti.

4.              Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus, keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje nurodyto įstatymo pavadinime brauktini žodžiai „Lietuvos Respublikos“, nes pirmą kartą pilnas šio įstatymo pavadinimas yra paminėtas keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje.

Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo įstatymo 23 straipsnio 3 dalies 1 punktui, nes pilnas šiose projekto nuostatose minimo įstatymo pavadinimas yra nurodytas keičiamo įstatymo 2 straipsnio 46 dalyje.

5.              Svarstytina, ar atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies nuostatas (dėl nuorodos į kvalifikacijos pažymėjimą) ir siekiant aiškumo ir sistemiškumo, nereikėtų tikslinti keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje pateiktos nuorodos „šio straipsnio 4 dalyje“, vietoj jos įrašant nuorodą „šio straipsnio 3 dalyje“.

6.              Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 8 dalies nuostatose nėra aiškus atskaitos momentas, nuo kurio būtų skaičiuojamas 3 mėnesių terminas, t. y. neaišku, ar minėtas terminas būtų skaičiuojamas nuo ankstesnio prašymo pateikimo dienos, ar nuo rašytinio motyvuoto atsisakymo išduoti geodezininko kvalifikacijos pažymėjimą gavimo dienos. Siūlytina tikslinti projekto nuostatas. Analogiška pastaba dėl termino skaičiavimo atskaitos momento taikytina ir keičiamo įstatymo 14 straipsnio 6 daliai.

7.              Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies nuostatose pateikta nuoroda „šio įstatymo 12 straipsnio 10 dalyje“ yra teisinga, nes geodezijos ir kartografijos darbai yra nurodyti 12 straipsnio 9 dalyje.

8.              Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 2 dalies nuorodoje „šio įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3, 4 ir 5 punktuose bei 22 straipsnio 2 dalyje“ po žodžio „bei“ brauktinas skaičius ir žodis „22 straipsnio“.

Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo įstatymo 23 straipsnio 3, 10 ir 13 dalyse pateiktai analogiškai nuorodai.

9.              Atkreiptinas dėmesys, kad ne tik keičiamo įstatymo 23 straipsnio 6 ir 7 dalyse, bet ir šio straipsnio 9 dalyje yra nustatomi apribojimai prieigai prie tam tikrų erdvinių duomenų per Lietuvos erdvinės informacijos portalą. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, tikslintinos keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 ir 5 dalies nuostatos.

10.          Keičiamo įstatymo 23 straipsnyje vartojamos įvairios formuluotės, pavyzdžiui, 3 dalies 3 punkte, 11 dalyje – „erdvinių duomenų rinkinių teikėjai“, 10 dalyje „erdvinių duomenų ir paslaugų teikėjai“, 13 dalyje „paslaugų teikėjai“, iš kurių nėra pakankamai aišku, ar šiose nuostatose turimi omenyje tie patys, ar skirtingi subjektai. Svarstytina, ar siekiant aiškumo, nereikėtų šiose nuostatose suvienodinti minėtų formuluočių vartojimą.

11.          Siekiant aiškumo, keičiamo įstatymo 23 straipsnio 11 dalies paskutiniajame sakinyje reikėtų nurodyti kokio subjekto „įgalioti platintojai“ turimi omenyje.

12.          Keičiamo įstatymo 24 straipsnio 6 dalyje brauktini žodžiai „Lietuvos Respublikos“, nes pilnas šiose projekto nuostatose minimos institucijos pavadinimas yra nurodytas keičiamo įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje.

13.          Tikslintina keičiamo įstatymo 26 straipsnio nuoroda „šio įstatymo 29 straipsnyje“, nes minėtame keičiamo įstatymo  straipsnyje nėra nurodomi jokie registruojami gamtiniai ir antropogeniniai objektai.

14.          Projekto 2 straipsnio 2 dalyje tikslintina įstatymą įgyvendinančiųjų teisės aktų priėmimo data, vietoje 2021 m. sausio 1 d. įrašant 2020 m. gruodžio 31 d., nes įstatymui įsigaliojus, kartu turi įsigalioti ir jį įgyvendinantys teisės aktai, todėl jie turi būti priimti anksčiau nei įsigalioja įstatymas. 

 

           

 

 

Departamento direktorius                                                                                          Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

E. Sadauskienė, tel. (8 5) 239 6167, el. p. [email protected]