Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Straipsnis
|
Straipsnio
dalis
|
Punktas
|
1
|
1
|
|
Argumentai:
Siekiant
užtikrinti efektyvų valstybinių miškų ūkio valdymą, racionalų valstybinių
miškų išteklių naudojimą ir maksimalią grąžą valstybei už jos turto –
valstybinių miškų naudojimą, išvengti rizikingų vienos įmonės steigimo
pasekmių, susijusių su veiklos monopolizavimu, bei nesukeliant chaoso įgyvendinti
socialiai atsakingą valstybinio miškų ūkio reformą, tikslinga pagal
nustatytus kriterijus sustambinti VĮ miškų urėdijas, jų veiklą konsoliduojant
per Generalinę miškų urėdiją. Todėl įstatymo projekto atitinkamuose
straipsniuose būtina atstatyti generalinės miškų urėdijos ir miškų urėdijos(ų)
sąvokas.
Pasiūlymas: Pakeisti
2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Gamtotvarkos priemonės – specialios tvarkymo ir apsaugos priemonės,
skirtos užtikrinti palankią saugomų rūšių, bendrijų, buveinių ir ekosistemų
apsaugos būklę ir jų ilgalaikį išlikimą.
4. Generalinė
miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos – valstybinių miškų, priskirtų miškų
urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių
miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.“
|
1
|
3
|
|
Pasiūlymas: „Pakeisti 2
straipsnio 17 dalį ir ją išdėstyti taip:
„17. Miško valdytojas – miško savininkas; valstybės
įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdija, valstybinio
rezervato direkcija, nacionalinio parko direkcija, savivaldybė, ar kitas
juridinis asmuo, valdantis patikėjimo teise įstatymų nustatyta tvarka jam
Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti
valstybinę miško žemę; kitas fizinis ar juridinis asmuo, užsienio valstybėje
įsteigta organizacija, neturinti juridinio asmens statuso, tačiau turinti
civilinį teisnumą pagal tos valstybės įstatymus, įgijusi privačios miško
žemės valdymo teisę.“
|
1
|
4
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 2
straipsnio 20 dalį ir ją išdėstyti taip:
„20. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai
miškai“ Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise
valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų
nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir
kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą.“
|
2
|
1
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo valstybės
įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijos, valstybinių
rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti
juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise
perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms
įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“
|
|
2
|
2
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 4
straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7.
Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms
atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės
miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi
privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise
valdyti valstybės įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų
urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų
sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta
kitaip.“
|
|
3
|
1
|
|
Pasiūlymas: išbraukti projekto
3 straipsnio 1 dalį:
1. Papildyti 5 straipsnio 2 dalį
8 punktu ir jį išdėstyti taip:
„8) įgyvendina valstybės įmonės
„Lietuvos valstybiniai miškai“ savininko teises ir pareigas;“
|
|
3
|
2
|
|
Pasiūlymas: išbraukti
projekto 3 straipsnio 2 dalį:
2. Papildyti 5 straipsnio 2 dalį
9 punktu ir jį išdėstyti taip:
„9) nustato valstybės įmonei „Lietuvos
valstybiniai miškai“ privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos,
tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių įgyvendinimo normas;“
|
|
3
|
3
|
|
Pasiūlymas: išbraukti projekto
3 straipsnio 3 dalį:
3. Papildyti 5 straipsnio 2 dalį
10 punktu ir jį išdėstyti taip:
„10) įgyvendina miškų urėdijų
savininko teises ir pareigas.“
|
|
3
|
4
|
|
Argumentai: Valstybinių
miškų valdymas turi būti organizuotas maksimaliai efektyviai ir skaidriai.
Valdymo principai taip pat turi atitikti EBPO rekomendacijas dėl valstybės
valdomų įmonių. Atsižvelgiant į tai, Miškų įstatyme tikslinga praplėsti
Generalinės miškų urėdijos funkcijas, pavedant šiai institucijai naujas
funkcijas, susijusias su miškų urėdijų veiklos konsolidavimu, centralizuotu
žaliavinės medienos pardavimu, viešaisiais pirkimais ir kt.
Pasiūlymas: Pakeisti 5
straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų
atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir
koordinuoja, miškų urėdijų veiklą konsoliduoja Generalinė miškų
urėdija prie Aplinkos ministerijos. Atlikdama šias funkcijas, Generalinė
miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos:
1) atlieka miškų urėdijų savininko teises ir
pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas, koordinuoja ir konsoliduoja jų
veiklą;
1) 2)
nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo
darbų normas bei konsoliduoto pelno rodiklius;
2) 3)
organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos
sistemą;
3) 4)
organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško
išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą;
5) Vyriausybės nustatyta tvarka
organizuoja žaliavinės medienos, pagamintos miškų urėdijoms priskirtuose
valstybiniuose miškuose, didmeninio pardavimo aukcionus ir centralizuotus
miškų urėdijų viešuosius pirkimus;
6) nustato miškų urėdijų veiklos
vertinimo ir miškų urėdijų vadovų atestavimo tvarką.“
|
|
3
|
5
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5
straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“
Miškų urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:
1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius
miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose
kompleksinę miškų ūkio veiklą;
2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės
forma, įgyvendina bendras valstybines miško priešgaisrinės ir sanitarinės
apsaugos sistemas;
3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir
(ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų
nuosavybės formų miškuose;
4) diegia pažangias miškų įveisimo,
atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas;
4) valstybinėje žemėje įveisia naujus
miškus kompensuojant miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis;
5) miškuose įgyvendina gamtotvarkos
priemones, skirtas užtikrinti palankią saugomų rūšių, bendrijų, buveinių ir
ekosistemų apsaugos būklę ir jų ilgalaikį išlikimą.“
|
|
3
|
6
|
|
Argumentai: Prie
Generalinės miškų urėdijos tikslinga įsteigti nepriklausomą valdybą, kuri
nustatytų Lietuvos valstybinių miškų ūkio (VĮ miškų urėdijų) bendruosius strateginius
veiklos tikslus ir ūkinės - finansinės veiklos uždavinius, vertintų
valstybinio miškų ūkio (miškų urėdijų) veiklos rezultatus. Šios valdybos
sudėtį ir veiklos reglamentą turėtų tvirtinti aplinkos ministras.
Pasiūlymas: Papildyti 5
straipsnį nauja 7 dalimi:
„7. Lietuvos valstybinių miškų ūkio
(VĮ miškų urėdijų) bendriems strateginiams veiklos tikslams ir ūkinės -
finansinės veiklos uždaviniams nustatyti ir veiklai vertinti prie
Generalinės miškų urėdijos sudaroma nepriklausoma valdyba, kurios sudėtį ir
veiklos reglamentą tvirtina aplinkos ministras. “
|
|
4
|
1
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 6
straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10.
Valstybiniai miškų pareigūnai ir valstybės įmonės „Lietuvos valstybiniai
miškai“ miškų urėdijos darbuotojai neturi teisės dirbti pagal
darbo sutartis, būti steigėjais ar juridinio asmens dalyviais (akcininkais,
nariais, dalininkais) privačiose medienos ruošos, medienos perdirbimo,
prekybos mediena ir medžioklės aptarnavimo įmonėse, vykdyti nepriklausomo
medienos matuotojo veiklą ir kitais įstatymais draudžiamą veiklą.“
|
|
4
|
2
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti 6 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11.
Valstybinių miškų pareigūnų – valstybinių miškų miškų urėdijos miško
apsaugos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, gyvybė ir sveikata
papildomai privalomai draudžiamos nuo nelaimingų atsitikimų, susijusių su
nustatytų pareigų vykdymu, tais atvejais, kai netaikomos Lietuvos Respublikos
nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo
nuostatos. Draudimo išmokų dydžiai nustatomi kolektyvinėse arba darbo
sutartyse ir negali būti mažesni už nurodytus Lietuvos Respublikos nelaimingų
atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatyme.“
|
|
5
|
1
|
|
Argumentai: Miškų urėdijų
veikla turi būti organizuota efektyviai ir skaidriai, šios įmonės turi
išlaikyti ekonominį potencialą ilgalaikėje perspektyvoje. Todėl tikslinga
Miškų įstatyme nustatyti kriterijus, kurie įgalintų sustambinti miškų
urėdijas iki racionalus dydžio, išlaikant jų kaip valstybės įmonių
savarankiškumą. Tokie mokslininkų ir miškininkų praktikų pasiūlyti kriterijai
yra minimalus valstybinių miškų plotas (30 tūkst. ha) ir minimali kirtimo
norma (nemažiau kaip 100 tūkst. ktm. žaliavinės medienos). Taip pat svarbu,
kad toliau būtų tobulinamas pakankamai efektyviai veikiantis medienos,
pagamintos valstybiniuose miškuose, pardavimas aukcionuose per apvaliosios
medienos elektroninę pardavimo sistemą siekiant, kad ji labiau atitiktų
medienos perdirbimo įmonių poreikius ir dėl to palaipsniui pereinant prie
centralizuotų didmeninės prekybos aukcionų. Tai leistų medienos perdirbimo
įmonėms sklandžiau ir su mažesnėmis sąnaudomis įsigyti medienos, tuo pačiu
miškų urėdijoms užtikrinant maksimalias pajamas už parduotą medieną.
Pasiūlymas: Pakeisti
7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai
miškai“ veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių
įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose,
Vyriausybės nustatyta tvarka parduoda pagamintą miško produkciją, nenukirstą
mišką ir teikia paslaugas.“ Valstybės įmonės miškų urėdijos veikia
pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą,
valstybiniuose miškuose vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą, Vyriausybės
nustatyta tvarka centralizuotuose per Apvaliosios medienos elektroninę pardavimo
sistemą didmeninės prekybos aukcionuose ir mažmeninėje prekyboje parduoda
pagamintą žaliavinę medieną, taip pat teikia paslaugas ir parduoda nenukirstą
mišką. Viena miškų urėdija kompleksinę miškų ūkio veiklą vykdo 30-60
tūkstančių hektarų valstybinių miškų plote bei per metus iškerta ir pateikia
į rinką ne mažiau kaip 100 tūkstančių kubinių metrų žaliavinės medienos.
Generalinės miškų urėdijos veikla finansuojama iš miškų urėdijų atskaitymų už
parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką (per Specialiąją bendrųjų
miškų ūkio reikmių finansavimo programą). Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir
Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos
sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam
kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties
įgyvendinimo kontrolę nustatyta tvarka vykdo Aplinkos ministerija.“
|
|
7
|
1
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 13
straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Valstybinės miškų inventorizacijos ir miškų
apskaitos tikslas – nustatyti miško išteklius, jų kokybę, teikti informaciją
apie miškų gamtinę ir ūkinę būklę. Valstybinė miškų inventorizacija atliekama
visuose miškuose. Miškų urėdijose, valstybiniuose rezervatuose ir
valstybiniuose parkuose inventorizuojama ir įtraukiama į apskaitą ne tik
miško, bet ir valstybinė ne miško žemė (žemės ūkio
naudmenos, vandenys ir kt.).“
|
|
8
|
1
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 18
straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.
Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma
bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo,
profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos
įgyvendinimą organizuoja valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“
Generalinė miškų urėdija ir miškų urėdijos kartu su
savivaldybėmis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai
privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos
reikalavimų.“
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|