LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIŲ PIROTECHNIKOS PRIEMONIŲ APYVARTOS KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. IX-931 15 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO IR Lietuvos Respublikos CIVILINIŲ PIROTECHNIKOS PRIEMONIŲ APYVARTOS KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. IX-931 1, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 20, 22, 23 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO Nr. XIV-1741 11 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.         Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos Seimas 2022 m. birželio 30 d. priėmė ir 2023 m. balandžio 1 d. turi įsigalioti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymas
Nr. XIV-1268, kuriuo iš esmės buvo pakeisti (išplėsti) savivaldybės mero įgaliojimai ir atitinkamai susiaurėjo savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliojimai. Įsigaliojus šiam įstatymui, meras tampa (vienasmene) savivaldybės vykdomąja institucija (įsigaliosiančio naujos redakcijos Vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 10 dalies 2 punktas) ir būtent meras tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės, savivaldybės tarybos, savo sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais (įstatymo 25 straipsnio 1 dalis). Savivaldybės administracijos direktorius pagal naująjį įstatymą tampa tik konkrečios įstaigos (savivaldybės administracijos) vadovu (įstatymo 34 straipsnio 2 dalis).

Pabrėžtina, kad Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsnio 3 dalis įpareigoja Lietuvos Respublikos Vyriausybę prireikus pateikti Seimui įstatymų, susijusių su šio įstatymo priėmimu, projektus.

Atsižvelgiant į tai, buvo parengtas Lietuvos Respublikos civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo Nr. IX-931 15 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas), kuriuo siekiama suderinti galiojančio Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo nuostatas su 2023 m. balandžio 1 d. įsigaliosiančia Vietos savivaldos įstatymo nauja redakcija.

 

2.         Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Strateginių sprendimų paramos grupės (vadovas Dainius Žilinskas) vyresnysis patarėjas Audrius Kasinskas (tel.  (8 5) 271 8982, el. p. [email protected]).

 

3.         Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

Pagal galiojantį Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymą, civilinių pirotechnikos priemonių naudotojai privalo inter alia suderinti su savivaldybės administracijos direktoriumi ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas) ar jam pavaldžiomis įstaigomis vietą, kurioje bus naudojami F4 kategorijos fejerverkai, T2 ar P2 kategorijų civilinės pirotechnikos priemonės, ir civilinių pirotechnikos priemonių naudojimo laiką.

Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymas taip pat nustato, kad civilinių pirotechnikos priemonių apyvartą Lietuvos Respublikos teritorijoje pagal kompetenciją kontroliuoja Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžios įstaigos, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, savivaldybės administracijos direktorius. Kontroliuodami šią apyvartą, šie subjektai turi įstatymo nustatytas teises (tikrinti kaip laikomasi teisės aktų, apžiūrėti teritoriją ir patalpas, gauti reikiamą informaciją ir t. t.).

 

4.         Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Atsižvelgiant į pasikeisiantį Vietos savivaldos įstatymo teisinį reguliavimą, Įstatymo projektu siūloma Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymą papildyti nuostatomis, pagal kurias civilinių pirotechnikos priemonių naudotojai privalėtų suderinti su meru arba jo įgaliotu savivaldybės administracijos direktoriumi civilinių pirotechnikos priemonių naudojimo vietą ir laiką.

Taip pat Įstatymo projekte siūloma įtvirtinti, kad civilinių pirotechnikos priemonių apyvartą pagal kompetenciją kontroliuotų meras arba jo įgaliojimu savivaldybės administracijos direktorius, o reikiamus civilinių pirotechnikos priemonių civilinės apyvartos kontrolės veiksmus atliktų meras ar jo pavedimu savivaldybės administracija.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2022 m. gruodžio 22 d. priimto Lietuvos Respublikos civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo Nr. IX-931 1, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 20, 22, 23 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1741 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-1741) 11 straipsniu buvo pakeista Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo 22 straipsnio 1 dalis. Šis pakeitimas, kaip ir Įstatymo projektas, turėtų įsigalioti nuo 2023 m. balandžio 1 d. Kadangi negali būti tokio teisinio reguliavimo, pagal kurį tuo pačiu metu įsigaliotų dvi skirtingos to paties straipsnio redakcijos, kartu su Įstatymo projektu taip pat yra teikiamas Lietuvos Respublikos civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo Nr. IX-931 1, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 20, 22, 23 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1741 11 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios atitinkamas Įstatymo Nr. XIV-1741 straipsnis, o juo keičiamos Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo 22 straipsnio 1 dalies nuostatos perkeliamos į Įstatymo projektą.

 

5.         Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Neigiamo poveikio priėmus Įstatymo projektą nenumatoma.

 

6.         Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas Įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7.         Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimtas Įstatymas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8.         Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9.         Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus Įstatymo projektą, naujų teisės aktų priimti, galiojančių teisės aktų pakeisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės.

 

10.       Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų.

 

11.       Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos teisės aktus.

 

12.       Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti

Įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

13.       Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Siūlomo naujo teisinio reglamentavimo įgyvendinimas papildomų valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų nepareikalaus.

 

14.       Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15.       Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc terminus, temas bei sritis

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „civilinės pirotechnikos priemonės“.

 

16.       Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

____________________

 

part_36bab1abbc014f799bb523c32f196c20_end