LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO (XIIIP-2210)

 

2018-06-15  Nr. 109-P-22

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Stasys Jakeliūnas, Kęstutis Glaveckas, Andrius Palionis, Rasa Budbergytė, Viktoras Rinkevičius, Mykolas Majauskas, Vida Ačienė, Andrius Kubilius, Bronius Markauskas pavaduojantis Valių Ąžuolą, Rita Tamašunienė, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, Jolanta Žaltkauskienė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2018-05-28)

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

1.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad paramos gavėjo statusas privalo būti suteiktas jeigu nėra šio straipsnio 5 dalyje nurodytų aplinkybių. Atkreipiame dėmesį, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje yra nurodyti teisės pažeidimai, kuriuos padariusiems asmenims paramos gavėjo statusas panaikinamas. Pažymėtina, kad pažeidimai, kuriems esant yra panaikinamas paramos gavėjo statusas, yra nurodyti ir keičiamo įstatymo 6 dalyje. Svarstytina, ar projektu siūlomas keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatas nereikėtų papildyti, nurodant, kad paramos gavėjo statusas nesuteikiamas, esant ne tik keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje, bet ir keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje nurodytoms aplinkybėms.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2018-05-28)

1

3

 

2.    Iš projekto 1 straipsniu siūlomo keičiamo įstatymo 13 straipsnio 7 dalies antrojo sakinio turinio darytina išvada, kad pakartotinai asmeniui suteikiant paramos gavėjo statusą, jam taikomos palankesnės sąlygos, nei kreipiantis pirmą kartą dėl paramos gavėjo statuso suteikimo, nes jis neprivalo atitikti visų keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų. Be to, pakartotinai asmeniui suteikiant paramos gavėjo statusą, jis neprivalėtų atitikti ir keičiamo įstatymo 6 straipsnyje nustatytų sąlygų. Nors toks teisinis reguliavimas yra jau galiojančiame įstatyme, tačiau nėra aišku, kokiais konkrečiai argumentais remiantis pakartotinai suteikiant paramos gavėjo statusą, tokiems asmenims turėtų būti taikytinos palankesnės sąlygos. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto nuostatas nereikėtų atitinkamai patikslinti.

Pritarti iš dalies

Komitetas siūlo papildyti projekto 1 straipsnio 3 dalies paskutinį sakinį, kad paramos gavėjo statusas pakartotinai suteikiamas, papildomai nurodant  „<... ir nėra šio straipsnio 6 dalyje nurodytų aplinkybių“.>

Pastebėtina, kad Teisės departamento nurodyti keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalies pažeidimai galimi turint paramos gavėjo statusą.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2018-05-28)

2

2

 

 3.    Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalimi siūloma reglamentuoti įstatymo taikymą. Atsižvelgus į tai, projekto 2 straipsnio pavadinimą reikėtų atitinkamai papildyti.

      Be to, keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad  paramos gavėjo statuso suteikimo juridiniams asmenims, įskaitant pakartotinį šio statuso suteikimą, ir panaikinimo tvarka nustatoma Juridinių asmenų registro nuostatuose, kuriuos tvirtina Vyriausybė. Atsižvelgus į tai, manytina, kad Vyriausybė, atsižvelgiant į projektu siūlomus nustatyti įstatymo pakeitimus, turėtų atitinkamai papildyti Juridinių asmenų registro nuostatus. Todėl projekto 2 straipsnį reikėtų papildyti atskira struktūrine dalimi, pasiūlant Vyriausybei priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Pastaroji straipsnio dalis turėtų įsigalioti anksčiau, nei visas įstatymas, todėl atitinkamai reikėtų papildyti projekto 2 straipsnio 1 dalį. Taip pat reikėtų papildyti ir projekto 2 straipsnio pavadinimą.

Pritarti

 

 

 

5. Komiteto sprendimas: Pritarti Komiteto patobulintam Įstatymo projektui Nr. XIIIP-2210(2), atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas bei Komiteto išvadoms.

6. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

            7. Komiteto paskirti pranešėjai: Andrius Palionis, Rasa Budbergytė, Mykolas Majauskas.

            8. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Projektas XIIIP-2210(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                               Stasys Jakeliūnas

 

 

BFK biuro patarėja Dalia Mudėnienė