LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGOMŲ TERITORIJŲ ĮSTATYMO NR. I-301 1, 2, 5, 7, 9, 13, 16, 18, 20, 23, 241, 25, 27, 29, 30, 31, 32 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 321 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XII-2683 20 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2017-01-03 Nr. XIIIP-260
Vilnius
Įvertinę įstatymo projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Atsižvelgiant į teisės technikos reikalavimus, projekto nuostatos tikslintinos:
1.1. įstatymo pavadinime vietoj formuluotės „20 straipsnio“ įrašytina formuluotė „9 straipsnio“;
1.2. vienintelio projekto straipsnio numeracija, pavadinimas ir pakeitimų esmė turėtų būti išdėstyta taip:
„1 straipsnis. 9 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 9 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio 8 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:“.
2. Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 1, 2, 5, 7, 9, 13, 16, 18, 20, 23, 241, 25, 27, 29, 30, 31, 32 straipsnių ir priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 321 straipsniu įstatymo projektą (reg. Nr. XIIP-3923) parengė ir Seimui pateikė Vyriausybė, kuri minėto įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodė argumentus dėl siūlomo naujo vandens telkinių pakrančių užtvėrimo reglamentavimo. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Saugomų teritorijų įstatymo 27 straipsnio 2 dalį Vyriausybė formuoja saugomų teritorijų strategiją, nustato apsaugos ir tvarkymo reikalavimu, manytina, kad dėl projektu siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.
3. Projekto nuostatose siūloma nustatyti draudimą, kad pakrantės apsaugos juostoje negali būti tveriamos tvoros, kitais statiniais, įrenginiais ar įveisiamais želdiniais, medžių ir krūmų liekanomis kliudoma pakrante eiti asmenims“. Projektu siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas šiais aspektais.
Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad projektu keičiamo Saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 1, 2, 5, 7, 9, 13, 16, 18, 20, 23, 241, 25, 27, 29, 30, 31, 32 straipsnių ir priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 321 straipsniu įstatymo Nr. XII-2683 (toliau - keičiamo įstatymo) 9 straipsnyje išdėstyto Saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio 8 dalies visi trys punktai bei šio straipsnio 9 dalis yra tarpusavyje susiję reglamentuojant vandens telkinių pakrančių užtvėrimą, todėl projektu pakeitus tik Saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio 8 dalies 1 punktą, lieka neaiškus šio punkto nuostatų tarpusavio santykis su šios dalies 2 ir 3 punktų bei šio straipsnio 9 dalies nuostatomis. Be to, dėl projektu siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo nėra aiškus keičiamo įstatymo 9 straipsnyje išdėstyto Saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio 10 dalies formuluotės „šio straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytoje pakrantės apsaugos juostos dalyje“ turinys. Siūlytina projektu suderinti šias keičiamo įstatymo nuostatas.
Antra, svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo, projektu siūlomą draudimą dėl užtvėrimo pakrantės apsaugos juostoje nereikėtų perkelti į keičiamo įstatymo 9 straipsnyje išdėstyto Saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį, kuri reglamentuoja draudimus pakrantės apsaugos juostoje. Jei būtų pritarta šiai pastabai, atitinkamai turėtų būti tikslinama keičiamo įstatymo 9 straipsnyje išdėstyto Saugomų teritorijų įstatymo 20 straipsnio 8, 9 ir 10 dalys.
Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės skyriaus vedėja, Liucija Schulte-Ebbert
pavaduojanti departamento direktorių
N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]
S. Švedas tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]