LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,

mob. tel. +370 600 38904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

 

2024-06-       Nr.

Į 2024-05-27 Nr. S-2024-2319-XIVP-1835(3)

Lietuvos Respublikos Seimui                                                      

                                                 

                                                                                                                            

 

 

Dėl Lietuvos respublikos Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 papildymo 125(3) straipsniu ir 125(3) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIVP-1835(3) ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 papildymo 125(3) straipsniu ir 125(3) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIVP-1835(3) (toliau – Įstatymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad Įstatymo projektas vertintinas pagal 2006 m. lapkričio 28 d. Tarybos direktyvos 2006/112/EB dėl pridėtinės vertės mokesčio bendros sistemos su visais pakeitimais (toliau – Direktyva  2006/112/EB) nuostatas.

Direktyva 2006/112/EB valstybėms narėms nustato galimybę taikyti ne daugiau kaip du lengvatinius tarifus elektros energijos, gamtinių dujų (iki 2030 m. sausio 1 d.) ar centralizuoto šildymo tiekimui. Taip pat Valstybėms narėms numatyta galimybė šioms išvardintoms prekėms be minėtų lengvatinių tarifų taikyti lengvatinį tarifą, mažesnį nei minimalus 5 proc. tarifas, ir neapmokestinimą pridėtinės vertės mokesčiu su teise atskaityti anksčiau sumokėtą pridėtinės vertės mokestį, tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir kitose valstybėse narėse, jei 2021 m. sausio 1 d. tos kitos valstybės narės tų pačių prekių tiekimui taikė lengvatinį tarifą, mažesnį nei minimalus 5 proc. tarifas, ir neapmokestinimą pridėtinės vertės mokesčiu su teise atskaityti anksčiau sumokėtą pridėtinės vertės mokestį. Atsižvelgiant į tai, prekėms, kurioms Įstatymo projektu siekiama nustatyti pridėtinės vertės mokesčio kompensavimo iš valstybės biudžeto tvarką, galėtų būti taikomi iš esmės du lengvatiniai tarifai: 5 ir 9 proc., nebent kitos valstybės narės šioms prekėms 2021 m. sausio 1 d. taikė lengvatinį tarifą, mažesnį nei minimalus 5 proc. tarifas, ir neapmokestinimą pridėtinės vertės mokesčiu su teise atskaityti anksčiau sumokėtą pridėtinės vertės mokestį, tuomet galėtų būti taikomas mažesnis nei minimalus 5 proc. tarifas tomis pačiomis sąlygomis kaip toje kitoje valstybėje narėje. Pažymėtina, kad Įstatymo projektu siūlomas įvesti kompensacinis mechanizmas galėtų būtų prilygintas lengvatinių tarifų taikymui, nes savo esme atitinka tuos pačius tikslus ir siekiamą poveikį visuomenei, kurie galėtų būti pasiekti nustatant lengvatinius tarifus. Todėl mūsų vertinimu, Įstatymo projektas koreguotinas, siekiant jį suderinti su Direktyvos 2006/112/EB 98 straipsnio, 105a straipsnio ir III priedo nuostatų reikalavimais dėl lengvatinių tarifų taikymo. Taip pat, atsižvelgiant į tai, kad galimybė taikyti mažesnį nei 5 proc. tarifą priklauso nuo kitų valstybių narių praktikos bei į tai, kad prieigą prie informacijos apie kitose valstybėse narėse nustatytus mokesčių tarifus turi Lietuvos Respublikos finansų ministerija, siekiant įvertinti galimybę taikyti 0 proc. lengvatinį tarifą Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 19 straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodytai šilumos energijai, siūlome kreiptis Vyriausybės išvados.

 

 

 

Teisingumo ministrė

 

Ewelina Dobrowolska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Petras Butrimas, mob. tel. +370 671 855 15, el. p. [email protected]