PASIŪLYMAS

DĖL ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 37, 43, 47, 48, 53, 56, 57, 58, 59, 60, 64, 68 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 51,  563 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-282(3)

 

 

2017-06-27

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

11

(59)

(1)

 

Argumentai:

Savivaldybės švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės taryba. Įgalioti organizuoti konkursą, pagal projekto nuostatas, o taip pat priimti ir atleisti vadovą, taryba galėtų tiek merą, tiek administracijos direktorių. Siekiant aiškaus funkcijų pasidalijimo savivaldos lygmenyje siūloma nustatyti, kad konkursą organizuoja meras, o vadovą priima ir atleidžia savivaldybės taryba.

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 59 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Valstybinės ar savivaldybės švietimo įstaigos (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovo pareigybės aprašymą tvirtina, valstybinės švietimo įstaigos vadovą viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia, viešą konkursą valstybinės švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti organizuoja savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo. Viešą konkursą savivaldybės švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti organizuoja savivaldybės meras, savivaldybės švietimo įstaigos vadovą viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia savivaldybės taryba.

2

11 (59)

(15)

 

Argumentai:

Jeigu meras pradeda tarnybinį patikrinimą mokyklos vadovo atžvilgiu, nušalina jį nuo pareigų ir paskiria kitą asmenį laikinai vadovauti įstaigai, jis būtinai turi apie tai informuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją – savivaldybės tarybą.

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 59 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:

15. Tais atvejais, kai švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo arba savivaldybės meras gauna informaciją (asmens skundą, informaciją apie tai, kad švietimo įstaigos vadovas įtariamas ar kaltinamas padaręs nusikalstamą veiką, visuomenės informavimo priemonėse paskelbtą ar kitokią informaciją) apie tai, kad švietimo įstaigos vadovas galimai padarė šiurkštų darbo pareigų pažeidimą arba nėra nepriekaištingos reputacijos, ši institucija arba jos įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo dienos privalo pradėti tarnybinį patikrinimą. Tarnybinių patikrinimų atlikimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras. Tarnybinio patikrinimo laikotarpiu švietimo įstaigos vadovas privalo būti nušalintas nuo pareigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) ar jos įgalioto asmens sprendimu arba atitinkamai – savivaldybės mero potvarkiu. Savivaldybės meras apie pradėtą tarnybinį patikrinimą, švietimo įstaigos vadovo, kuriam pradėtas tarnybinis patikrinimas, nušalinimą nuo pareigų, švietimo įstaigos darbuotoją, paskirtą laikinai eiti  tos įstaigos vadovo pareigas, nedelsdamas raštu informuoja savivaldybės tarybą.“

3

12

3

 

Argumentai:

Vertinant mokyklos vadovo veiklą svarbus ir požiūris „iš šalies“, jis leidžia vertinti objektyviau, nei vertinimą atliktų tik susijusios bendruomenės nariai, todėl siūloma, kad vertinime dalyvautų ir ministerijos arba jos įgaliotos institucijos atstovas.

Pasiūlymas:

Keičiamo įstatymo 60 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:

5. Kiekvienais metais mokyklos taryba vertina mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui). Vertinime taip pat dalyvauja Švietimo ir mokslo ministerijos ar jos įgaliotos institucijos atstovas.

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)                                  Povilas Urbšys