1.
|
Seimo narys Vytautas Gapšys,
2023-10-09
|
(1)
6
|
2
|
|
|
Argumentai:
Pagal iniciatorių teikiamus siūlymus dalyje savivaldybių taikomas NT
mokesčių tarifas vėjo elektrinėms būtų sumažintas, tai lemtų tų savivaldybių
biudžetų netekimus. Siūloma išsaugoti dabartinio reglamentavimo nuostatas ir
palikti galimybę savivaldybės nustatyti tarifus pačioms.
Pasiūlymas:
Išbraukti 6 straipsnio 2 dalį, atitinkamai pakeisti dalių numeraciją
ir straipsnį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Mokesčio tarifai
1. Mokesčio tarifas – nuo 0,05 procento iki 4 procentų
nekilnojamojo turto mokestinės vertės, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta
kitaip. Konkrečius mokesčio tarifus nustato savivaldybės taryba.
2. Inžinerinių statinių – vėjo elektrinių, išskyrus šio
įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 4 punkte ir 2 dalies 18 punkte nurodytas vėjo
elektrines, mokestinė vertė iki 2031 m. gruodžio 31 d. apmokestinama taikant
0,5 procento mokesčio tarifą.
32. Pagrindinio gyvenamojo būsto mokestinės vertės
dalis, neviršijanti 1,5 savivaldybės, kurioje yra nekilnojamasis turtas, nekilnojamojo
turto verčių medianos, apmokestinama taikant 0 procento mokesčio tarifą.
43. Savivaldybės taryba, siekdama, kad naujas
konkretus mokesčio tarifas galiotų šios savivaldybės teritorijoje nuo kito
mokestinio laikotarpio pradžios, naują konkretų mokesčio tarifą turi
nustatyti iki einamojo mokestinio laikotarpio liepos 1 dienos. Jeigu,
vadovaujantis šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalimi, nuo kito mokestinio
laikotarpio mokestis už šio įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose
nurodytą nekilnojamąjį turtą bus skaičiuojamas taikant naujai atlikto masinio
nekilnojamojo turto vertinimo metu nustatytą vertę, kitą mokestinį laikotarpį
galiosiantį naują konkretų mokesčio tarifą savivaldybės taryba gali nustatyti
iki einamojo mokestinio laikotarpio gruodžio 1 dienos. Jeigu savivaldybės
taryba per šioje dalyje nurodytus terminus nenustato naujų konkrečių mokesčio
tarifų, kitą mokestinį laikotarpį galioja paskutiniai nustatyti konkretūs
mokesčio tarifai, o jeigu savivaldybės taryba kito mokestinio laikotarpio
konkrečius mokesčio tarifus nustato arba pakeičia po šioje dalyje nurodytų
terminų, nustatyti arba pakeisti konkretūs mokesčio tarifai savivaldybės
teritorijoje taikomi dar kitą mokestinį laikotarpį po ateinančio mokestinio
laikotarpio.
54. Savivaldybės taryba turi teisę nustatyti ir
kelis konkrečius mokesčio tarifus, kurie diferencijuojami atsižvelgiant į
vieną arba kelis iš šių kriterijų:
1) nekilnojamojo turto paskirtį;
2) nekilnojamojo turto naudojimą;
3) nekilnojamojo turto teisinį statusą;
4) nekilnojamojo turto mokestinę vertę;
5) nekilnojamojo turto priežiūros būklę, priskyrimą
apleistam ar neprižiūrimam nekilnojamajam turtui;
6) nekilnojamojo turto technines savybes, įskaitant
energinį naudingumą;
7) mokesčio mokėtojų kategorijas (juridinio asmens dydį
(jo darbuotojų skaičių, apyvartą) ar teisinę formą arba fizinio asmens
ekonominę (socialinę) padėtį;
8) nekilnojamojo turto buvimo savivaldybės teritorijoje
vietą (pagal teritorijos teisinį statusą (ar statinio eksploatacijai
suformuotas žemės sklypas, ar nesuformuotas) ar pagal strateginio planavimo
ir teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus prioritetus).“
|
Nepritarti
|
Atsižvelgiant į Lietuvos įsipareigojimus prisidėti prie
Europos Sąjungos žaliojo kurso, siekiant plėtoti žaliąją energetiką, skatinant
investuoti į atsinaujinančių išteklių energetikos, kuri nesukuria aplinkos
taršos, CO2 išmetimo, plėtrą bei įvertinant, kad pajamos iš šio mokesčio įskaitomos į savivaldybių
biudžetus, kartu atsižvelgiant į investicijų į vėjo parkus atsiperkamumo
laikotarpį, siūlytina patobulintame įstatymo projekte Nr. XIVP-2932(2)
palikti lengvatinio tarifo
vėjo elektrinėms taikymą 7 metams, t. y. iki 2031 m. gruodžio 31 d.
Balsavimo
rezultatai: už – 4, prieš –5, susilaikė – 2.
|
2.
|
Seimo nariai:
Vytautas Gapšys,
Vytautas, Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, Valentinas Bukauskas, Andrius
Mazuronis, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Viktoras Fiodorovas, Valdemaras
Valkiūnas, Vigilijus Jukna
2023-10-06
|
1
(6)
|
2
|
|
|
Argumentai:
Pagal iniciatorių teikiamus siūlymus
dalyje savivaldybių taikomas NT mokesčių tarifas vėjo elektrinėms būtų
sumažintas, tai lemtų tų savivaldybių biudžetų netekimus. Siūloma išsaugoti
dabartinio reglamentavimo nuostatas ir palikti galimybę savivaldybės
nustatyti tarifus pačioms.
Pasiūlymas:
Išbraukti 6 straipsnio 2 dalį,
atitinkamai pakeisti dalių numeraciją ir straipsnį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Mokesčio
tarifai
1. Mokesčio tarifas – nuo 0,5 procento iki 3 procentų
nekilnojamojo turto mokestinės vertės, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta
kitaip. Konkrečius mokesčio tarifus nustato savivaldybių tarybos.
2. Inžinerinių statinių – vėjo elektrinių, išskyrus
šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 4 punkte ir 2 dalies 18 punkte
nurodytas vėjo elektrines, – mokestinė vertė apmokestinama taikant
0,5 procento mokesčio tarifą.
3. 2. Pagrindinio
gyvenamojo būsto mokestinė vertė apmokestinama:
1) dalis, neviršijanti 1,5 savivaldybės, kurioje yra
nekilnojamasis turtas, nekilnojamojo turto verčių medianos, taikant 0
procento mokesčio tarifą;
2) dalis, viršijanti 1,5, bet neviršijanti 2
savivaldybės, kurioje yra nekilnojamasis turtas, nekilnojamojo turto verčių
medianų, taikant 0,06 procento mokesčio tarifą;
3) dalis, viršijanti 2 savivaldybės, kurioje yra
nekilnojamasis turtas, nekilnojamojo turto verčių medianas, taikant 0,1
procento mokesčio tarifą.
4. 3. Fizinių
asmenų gyvenamosios, kitos (sodų), kitos (fermų), kitos (šiltnamių), kitos
(ūkio), garažų, pagalbinio ūkio, mokslo, religinės, poilsio paskirties
statinių (patalpų) ir inžinerinių statinių, taip pat kito nekilnojamojo turto
(arba jo dalies), naudojamo pajamoms iš žemės ūkio veiklos, kaip jos
apibrėžtos Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2
straipsnio 33 dalyje, gauti (uždirbti), išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalyse
nurodytus atvejus, mokestinė vertė apmokestinama taikant nuo 0,1 iki 1
procento mokesčio tarifą, jei šioje dalyje nurodytos paskirties
nekilnojamasis turtas (arba jo dalis) neterminuotai ar ilgesniam kaip vieno
mėnesio laikotarpiui nėra perduotas naudotis juridiniam asmeniui.
5. 4. Savivaldybės taryba,
siekdama, kad naujas konkretus mokesčio tarifas galiotų šios savivaldybės
teritorijoje nuo kito mokestinio laikotarpio pradžios, naują konkretų
mokesčio tarifą turi nustatyti iki einamojo mokestinio laikotarpio liepos 1
dienos. Jeigu, vadovaujantis šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalimi, nuo kito
mokestinio laikotarpio mokestis už šio įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 1
ir 2 punktuose nurodytą nekilnojamąjį turtą bus skaičiuojamas taikant naujai
atlikto masinio nekilnojamojo turto vertinimo metu nustatytą vertę, kitą
mokestinį laikotarpį galiosiantį naują konkretų mokesčio tarifą savivaldybės
taryba gali nustatyti iki einamojo mokestinio laikotarpio gruodžio
1 dienos. Jeigu savivaldybės taryba per šioje dalyje nurodytus
terminus nenustato naujų konkrečių mokesčio tarifų, kitą mokestinį laikotarpį
galioja paskutiniai nustatyti konkretūs mokesčio tarifai, o jeigu
savivaldybės taryba kito mokestinio laikotarpio konkrečius mokesčio tarifus
nustato arba pakeičia po šioje dalyje nurodytų terminų, nustatyti arba
pakeisti konkretūs mokesčio tarifai savivaldybės teritorijoje taikomi dar
kitą mokestinį laikotarpį po ateinančio mokestinio laikotarpio.
6. 5. Savivaldybės taryba turi teisę
nustatyti ir kelis konkrečius mokesčio tarifus, kurie diferencijuojami
atsižvelgiant į vieną arba kelis iš šių kriterijų:
1) nekilnojamojo turto paskirtį;
2) nekilnojamojo turto naudojimą;
3) nekilnojamojo turto teisinį statusą;
4) nekilnojamojo turto mokestinę vertę;
5) nekilnojamojo turto priežiūros būklę, priskyrimą
apleistam ar neprižiūrimam nekilnojamajam turtui;
6) nekilnojamojo turto technines savybes,
įskaitant energinį naudingumą;
7) mokesčio mokėtojų kategorijas (juridinio asmens dydį
(darbuotojų skaičių, apyvartą) ar teisinę formą arba fizinio asmens ekonominę
(socialinę) padėtį);
8) nekilnojamojo turto buvimo savivaldybės
teritorijoje vietą (pagal strateginio planavimo ir teritorijų planavimo
dokumentuose nustatytus prioritetus).“
|
Pasiūlymas registruotas į ankstesnę
Projekto
XIVP-2932 redakciją
|
|
3.
|
Seimo nariai: Vytautas Mitalas, Algirdas
Butkevičius, Vytautas Gapšys, Matas Maldeikis
2023-10-09
|
1
(7)
|
2
|
5
|
|
Argumentai:
Pasiūlymu siekiama suvienodinti tradicinių ir netradicinių religinių
bendruomenių lengvatas dėl Nekilnojamojo turto (NT) mokesčio, neapmokestinant
tik nekomercinei veiklai arba kulto apeigų reikmenų gamybai naudojamą NT.
Šiuo metu egzistuoja NT mokesčio lengvata visam tradicinių religinių
bendruomenių turtui, o netradicinių – naudojamam, tik nekomercinei veiklai
arba kulto apeigų reikmenų gamybai.
Pabrėžtina, kad Lietuvos Respublikos ir Šventojo Sosto sutartyje
dėl santykių tarp Katalikų bažnyčios ir valstybės teisinių aspektų nurodoma,
kad valstybiniais mokesčiais neapmokestinami tik statiniai, naudojami
„sielovados, karitatyviniams, socialiniams, švietimo ir kultūros tikslams“,
tačiau apie įsipareigojimą neapmokestinti komercinei veiklai naudojamą NT
nėra kalbama.
Turimais duomenimis apie religinių bendruomenių valdomą NT, sulyginus
tradicinių ir netradicinių religinių bendruomenių mokestinius įsipareigojimus,
valstybės biudžete papildomai būtų surinkta ~4,5 mln. Eur.
Pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 7 straipsnį 2 dalies 5 punktą ir
jį išdėstyti taip:
„5) tradicinių ir netradicinių religinių
bendruomenių, bendrijų ir centrų nekilnojamasis turtas, o kitų
religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų nekilnojamasis turtas (arba jo
dalis), naudojamas tik nekomercinei veiklai arba kulto apeigų
reikmenų gamybai;“.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: už – 6, prieš –3, susilaikė – 1.
|