LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 505 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-570
2017-05-31 Nr. 102-P-19
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai: Rimas Andrikis, Vitalijus Galius, Irena Degutienė, Česlav Olševski, Lauras Stacevičius, Rimantė Šalaševičiūtė, Petras Valiūnas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėjos: Aidena Bacevičienė, Modesta Banytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-04-24 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Teikiamu projektu papildžius keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 505 straipsnio 1 dalies dispoziciją ir nustačius, jog atsakomybę šio straipsnio pagrindu galima taikyti ne tik dėl kolegialių institucijų, bet ir dėl pareigūnų sprendimų (nutarimų) nevykdymo ar netinkamo vykdymo, būtina koreguoti šio straipsnio pavadinimą, kad pakeitimas atsispindėtų ir jame.
|
Pritarti |
Pildytinas 1 straipsnis nauja 1 dalimi: 1. Pakeisti 505 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „505 straipsnis. Kliudymas įstatymų įgaliotiems pareigūnams įgyvendinti jiems suteiktas teises ar atlikti pavestas pareigas, jų teisėtų reikalavimų ar nurodymų ir kolegialių institucijų ar valstybės pareigūnų sprendimų nevykdymas“.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-04-24 |
2 |
|
|
2. Atkreiptinas dėmesys, kad vienai iš projekto aiškinamajame rašte minimų institucijų – Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybai, priešingai nei kitoms aiškinamajame rašte minimoms institucijoms, ANK 589 straipsnio 78 punkto pagrindu nėra suteikti įgaliojimai pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą ir surašyti administracinių nusižengimų protokolus dėl ANK 505 straipsnyje numatytų administracinių nusižengimų.
|
Pritarti |
Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą bei Teisingumo ministerijos pasiūlymą, pildytinas ANK 589 straipsnio 78 punktas nuoroda į 505 straipsnį. Taip pat atitinkamai koreguotinas ir įstatymo pavadinimas. |
3. |
Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos 2017-04-26 |
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktus derinti Lietuvos Respublikos Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymo Nr. X-1666 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-565, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo Nr. XI-242 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-566, Lietuvos Respublikos Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymo Nr. VIII1708 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-567, Lietuvos Respublikos Lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-568, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo Nr. VIII-950 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-569, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XIIIP-570, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl šių projektų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.
|
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Teisingumo ministerija 2017-05-22 |
1, 2 |
|
|
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau - ANK) 505 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-570 (toliau - Įstatymo projektas), teikia šias pastabas ir pasiūlymus: 1. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodomas jo tikslas - numatyti sankcijas už privalomų žurnalistų etikos inspektoriaus sprendimų nevykdymą. Tačiau teisės normoje siūloma nustatyti administracinę atsakomybę už pareigūnų sprendimų (nutarimų) nevykdymą ar netinkamą vykdymą apskritai. Tai reikštų, kad apsaugine teisės norma būtų užtikrinamas visų valstybės pareigūnų (ne tik žurnalistų etikos inspektoriaus) privalomojo pobūdžio sprendimų rūšių, - tiek šiuo metu, tiek ateityje nustatomų,- įgyvendinimas. Pvz., Mokslo ir studijų įstatymo 17 straipsnio 11 dalies 2 punkte numatyta tokia Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus privalomo pobūdžio sprendimų rūšis - įpareigoti aukštojo mokslo kvalifikaciją suteikusią ir (arba) konkursą pareigoms eiti vykdžiusią instituciją atšaukti sprendimą dėl aukštojo mokslo kvalifikacijos suteikimo ir (arba) konkurso laimėtojo, už kurio nevykdymą kaltas asmuo galėtų būti traukiamas pagal siūlomą ANK 505 straipsnio redakciją. Taigi iš aiškinamojo rašto ir siūlomo Įstatymo projekto teksto neaiškios pakeitimų iniciatorių intencijos. Taip pat pažymėtina, kad tuo atveju, jei būtų siūloma užtikrinti visų valstybės pareigūnų privalomojo pobūdžio sprendimų rūšių įgyvendinimą (kaip tai yra siūlomame Įstatymo projekto tekste), reikėtų spręsti klausimą dėl institucijos, kurios pareigūnai pradėtų administracinio nusižengimo tyrimą dėl šioje pastaboje paminėtų Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus privalomo pobūdžio sprendimų nevykdymą. Pagal ANK numatytą teisinį reguliavimą, tokio pobūdžio administracinių nusižengimų tyrimą atlieka ir protokolus surašo pačių institucijų, kurių sprendimai, reikalavimai, nurodymai ar pan., nevykdomi, pareigūnai, o bylos pagal ANK 614 straipsnio 1 dalies 2 punktą perduodamos nagrinėti teismui, t.y. reikėtų ANK 589 straipsnio 78 punktą papildyti nuoroda į 505 straipsnį.
|
Pritarti |
|
2. |
Teisingumo ministerija 2017-05-22 |
1 |
|
|
2. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktuose nusistovėjusią terminiją (pvz. Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo), Įstatymo projekte vietoj siūlomos pildyti sąvokos „pareigūnai“ vartotina „valstybės pareigūnų“ sąvoka. |
Pritarti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
||||
str. |
str. d. |
p. |
|
||||||||
1. |
Žmogaus teisių komitetas 2017-05-10 |
|
|
|
* |
iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui XIIIP-570 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas, kurioms Komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
|||
2. |
Valstybės ir savivaldybių komitetas 2017-05-31 |
|
|
|
* |
iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-570 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Teisingumo ministerijos pastabas.
|
Pritarti |
|
|||
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.
8. Balsavimo rezultatai: už – 8 , prieš – nėra , susilaikė – nėra.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Julius Sabatauskas.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė