LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043
113 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3672
2024-09-18 Nr. 102-P-33
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Tomas Vytautas Raskevičius, Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Žana Jerochovienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyr. specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meile Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės atstovai: vyresnysis patarėjas A. Karnilavičius, vyresnioji patarėja I. Meironaitė-Gudaitienė, vyriausiasis specialistas V. Kalpokas, VšĮ Transporto kompetencijų agentūros Strateginio planavimo ir finansų skyriaus patarėjas M Kerdokas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projektu teikiamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) pakeitimo įstatymas įsigaliotų kitą dieną po įstatymo paskelbimo Teisės aktų registre, t. y. jo įsigaliojimas nesiejamas su kalendorinių metų pradžia ir naujo laikotarpio strateginiu veiklos planu. Atkreiptinas dėmesys, jog projekte siūloma nustatyti, kad paslaugos savikainos (išlaidų) dydis be kita ko turi būti pagrindžiamas strateginiame veiklos plane patvirtintais sąnaudų dydžiais. Atsižvelgus į tai, manytina, jog projektas turėtų būti papildytas nuostatomis dėl jo įsigaliojimo, įsigaliojimo datą susiejant su kalendorinių metų pradžia.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06 |
|
|
|
1. Atsižvelgiant į tai, kad projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti keičiamo įstatymo 113 straipsnyje nustatytus už viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros teikiamas paslaugas imamo atlyginimo dydžio nustatymo kriterijus, Vyriausybė, vadovaudamasi siūlomais nustatyti naujais kriterijais, turėtų pakeisti atlyginimo dydžio nustatymo (apskaičiavimo) metodiką, o susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija ar įstaiga, vadovaudamiesi naujai patvirtinta metodika, turėtų nustatyti konkrečius atlyginimo dydžius. Siekiant, kad priimtas įstatymas galėtų būti taikomas pilna apimtimi nuo jo įsigaliojimo, Vyriausybė ir susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija ar įstaiga įstatymui įgyvendinti reikalingus poįstatyminius teisės aktus turėtų priimti iki įstatymo įsigaliojimo. Todėl projektas turėtų būti papildytas nuostatomis dėl įgyvendinimo, nustatant, kad Vyriausybė ir susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija ar įstaiga iki datų, ankstesnių negu įstatymo įsigaliojimo data, priima įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus. Pastebėtina, jog Vyriausybė nustato metodiką, kuria vadovaujantis tvirtinami konkretūs atlyginimo dydžiai, todėl turėtų būti nustatomos skirtingos datos Vyriausybei ir susisiekimo ministrui ar jo įgaliotai institucijai ar įstaigai. Taip pat atkreiptinas dėmesys, jog projekto nuostatos dėl įstatymo įgyvendinimo turėtų įsigalioti anksčiau negu kitos įstatymo nuostatos.
|
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-05-06 |
|
|
|
3. Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, dėl teikiamo įstatymo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.
|
Pritarti |
|
4. |
Teisingumo ministerija dėl atitikties Europos Sąjungos teisei 2024-05-13 |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 11-3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3672 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024-08-07 |
|
|
|
* |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2024 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. SV-S-1455 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.3 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 113 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3672 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patobulinti Įstatymo projektą pagal šią pastabą: Priėmus Įstatymo projektą, turės būti keičiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 19 d. nutarimas Nr. 1315 „Dėl Atlyginimo už viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros teikiamas administracines paslaugas dydžio nustatymo (apskaičiavimo) metodikos patvirtinimo“, taip pat turės būti parengtas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymo projektas, kuriuo bus siekiama nustatyti atlygio už viešosios įstaigos Transporto kompetencijos agentūros (toliau – Agentūra) teikiamas kitas nei administracines paslaugas dydžių nustatymo tvarką, ir tikslinamos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2019 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. 3-12 „Dėl Konkrečių atlyginimo už viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros teikiamas administracines paslaugas dydžių sąrašo patvirtinimo“ nuostatos. Įvertinus tai, kad priėmus minėtus teisės aktus Agentūra turės rengi konsultacijas su paslaugų gavėjais, tikslinga nustatyti vėlesnį Įstatymo projekto įsigaliojimą. Todėl siūloma Įstatymo projektą papildyti nauju straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir susisiekimo ministras iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
Pritarti iš dalies |
Įvertinus Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2 pastabą ir, suderinus nuostatas su Vyriausybės išvados rengėjais, patikslinta patobulinto projekto 2 straipsnio 2 dalis.
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 113 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3672 ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė, Julius Sabatauskas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė Irena Haase
Komiteto biuro patarėja I. Leonavičiūtė