TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: sprendimo „Dėl Vietinės rinkliavos už leidimo organizuoti komercinius renginius Pakruojo rajono savivaldybei priklausančiose ar valdytojo teise valdomose viešojo naudojimo teritorijose išdavimą nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Projektas).
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjo pavaduotoja Nijolė Špejerienė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: nėra.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]: nėra.
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas, nes parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Rinkliavų įstatymo nuostomis. |
|
tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą (Projekte aiškiai nustatyti vietinės rinkliavos dydžiai; vietinės rinkliavos mokėjimo tvarka; vietinės rinkliavos lengvatos; vietinės rinkliavos grąžinimo atvejai). |
|
tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Projekte nustatyta, kad vietinę rinkliavą nustato savivaldybės taryba (2.1. punktas), taip pat savivaldybės taryba rinkliavos dydį gali indeksuoti (5 punktas), gali sumažinti ar atleisti nuo rinkliavos (6, 7 punktas). Projekte nustatyta, kad vietinės rinkliavos rinkimą kontroliuoja Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba (17 punktas) |
|
tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
|
tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Projekte nustatytas baigtinis vietinės rinkliavos dydžių sąrašas (4 punktas). |
|
tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Projekte nustatytas baigtinis sąrašas, kai priimant sprendimus taikomos išimtys (6, 7 punktai). |
|
tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Projekte sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas nenustatyti, nes tai nėra būtina.Šiuo atveju, kai bus sumokėta nustatyta vietinė rinkliava, administracijos direktorius priims sprendimą išduoti leidimą organizuoti komercinį renginį (tai yra numatyta kitame teisės akte). Visi teisės aktai viešinami teisės aktų nustatyta tvarka. |
|
tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Šis punktas netaikomas. |
|
tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Projektą priima Pakruojo rajono savivaldybės taryba (jos veiklą reglamentuoja Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas). Projektu nėra apibrėžiama kitų kolegelių subjektų veikla. Šis punktas nėra taikomas. |
|
tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Projekto IV skyrius. |
|
tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Nenustatytas. |
|
tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Nustatyta. Šis kriterijus netaikomas. |
|
tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Šis kriterijus netaikomas. |
|
tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Šis kriterijus netaikomas. |
|
tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Projekto 17 punkte nustatytas kontrolę atliekantis subjektas. Kontrolės procedūros, atlikimo kriterijai nenustatyti. Juos reglamentuoja kiti teisės aktai. |
|
tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
Nenustatyta. Šis kriterijus netaikomas. |
|
tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Šis kriterijus netaikomas, nes nenustatyta. Tai numato kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai. |
|
tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Projekto 12 punkte nustatytas atvejis, kada yra taikoma sankcija. Procedūros nenustatytos, nes jos yra aiškios ir suprantamos. |
|
tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Nėra. |
|
□ tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjo pavaduotoja
Nijolė Špejerienė 2020-09-10 |
|
Teisės akto projekto vertintojas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėja
Jovita Kirdeikienė 2020-09-10 |
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.