LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 81, 11, 171, 18, 182 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 182 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-2183(2)

 

 2023-03-23 Nr.108-P-06

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas K.Starkevičius, komiteto pirmininko pavaduotojas G.Paluckas; komiteto nariai: A.Bagdonas, V.Fiodorovas, D.Labanavičius, A.Kupčinskas,  I.Pakarklytė, J.Pinskus, P.Saudargas, M.Skritulskas. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R.Danė, L. Jasiukėnienė, I. Jurkšuvienė, Ž. Klimka; padėjėja Z. Jodkonienė. Kviestieji asmenys: Seimo narys V.Ąžuolas, Susisiekimo viceministras M.Tarnauskas, Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas G.Nakutis.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

2

1

 

 

1.         Svarstytina, ar projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo Kelių transporto kodekso (toliau – keičiamas kodeksas) 11 straipsnio 2 dalyje žodis „rinkodarą“ neturėtų būti braukiamas kaip perteklinis, nes vienodų sąlygų taikymas visiems vežėjams apima ir vienodos „rinkodaros“ užtikrinimą.

Nepritarti.

Užtikrinti vienodas sąlygas naudotis autobusų stočių infrastruktūra (pastatais, peronais) ir vienodų įkainių taikymas vis dėlto yra skirtingi dalykai.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

2

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

2

4

 

 

2.         Atkreipiame dėmesį, kad projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo kodekso 11 straipsnio 7 dalyje kai kurios norminio turinio nuostatos išdėstytos skliaustuose. Pažymime, kad norminio pobūdžio teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos formuluojant jas kaip aiškias ir tikslias taisykles, o ne pateikiant skliaustuose pavyzdžius, paaiškinimus, sąlygas ar pan.; atsižvelgiant į tai, projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo kodekso 11 straipsnio 7 dalies nuostatų formuluotės taisytinos, atsisakant skliaustų.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

 

„7. Autobusų stoties valdytojai privalo patvirtinti autobusų stoties darbo reglamentą pagal susisiekimo ministro tvirtinamuose autobusų stočių veiklos nuostatuose nustatytus reikalavimus ir paskelbti jį viešai pateikiant (autobusų stoties interneto svetainėje).“

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

3

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

4

 

 

 

3.         Projekto 4 straipsnyje dėstomo keičiamo kodekso 171 straipsnio 7 dalies  antrojo sakinio nuostata „licencijos galiojimo terminas sustabdytas“ keistina nuostata „licencijos galiojimas sustabdytas“, o trečiojo sakinio nuostata ,,nuo licencijos galiojimo termino sustabdymo“ keistina nuostata „nuo licencijos galiojimo sustabdymo“, nes pagal keičiamo kodekso 81 straipsnyje nustatytą teisinį reguliavimą sustabdomas licencijos galiojimas, bet ne licencijos galiojimo terminas.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„7. Transporto saugos administracija privalo nedelsdama, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nutraukti viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais teikimo sutartį, jeigu paaiškėja, kad šio kodekso 8 straipsnio 2 dalies 1 ar 4 punkte nurodytos vežėjo licencijos galiojimas panaikinamas arba pasibaigia jos galiojimo terminas. Transporto saugos administracija, paaiškėjus, kad vežėjo, su kuriuo sudaryta viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais teikimo sutartis, licencijos galiojimo terminas sustabdytas licencijos galiojimas sustabdytas, užtikrina laikiną paslaugos teikimą paskirdama naują vežėją, kurį parenka apklausos būdu. Naujo vežėjo parinkimas atliekamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo licencijos galiojimo termino sustabdymo nuo licencijos galiojimo sustabdymo vežėjui, su kuriuo sudaryta viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais teikimo sutartis. Transporto saugos administracija, nutraukusi viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais teikimo sutartį, užtikrina šios paslaugos teikimo tęstinumą Reglamento Nr. 1370/2007 5 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka.“

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

4

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

5

 

 

 

4.         Projekto 5 straipsniu keičiamo kodekso 18 straipsnio 17 dalyje žodis „karus“ keistinas žodžiu „kartus“.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„...Vežėjas, įvertindamas sezoninius (vasaros ir žiemos) keleivių srautų pasikeitimus, gali keisti autobusų išvykimo laikus du karus  kartus per metus.“

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

5

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

5.         Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, bei atsižvelgiant į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 7-10 dalyse nustatytą Transporto saugos administracijos kompetenciją vykdant leidimų galiojimo sustabdymą bei leidimų galiojimo sustabdymo panaikinimą, svarstytina, ar projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 1 dalies antrajame sakinyje neturėtų būti nurodyta, kad Transporto saugos administracija šiame straipsnyje ir susisiekimo ministro tvirtinamose leidimų išdavimo taisyklėse nustatyta tvarka ne tik išduoda leidimą, atsisako jį išduoti ir panaikina leidimo galiojimą, bet ir sustabdo leidimo galiojimą bei panaikina leidimo galiojimo sustabdymą. 

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

 „Transporto saugos administracija šiame straipsnyje ir susisiekimo ministro tvirtinamose leidimų išdavimo taisyklėse nustatyta tvarka išduoda leidimą, atsisako jį išduoti, ir panaikina leidimo galiojimą, sustabdo leidimo galiojimą bei panaikina leidimo galiojimo sustabdymą.“

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

6

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

6.         Tikslintinas projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 2 dalies 3 punktas, vietoje žodžio „dalies“ įrašant žodžius „dalyje nurodytais“.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„...savivaldybės vykdomosios institucijos arba jos įgalioto viešojo administravimo subjekto nurodytos stotelės infrastruktūros valdytoju, vadovaudamasis šio kodekso 18 straipsnio 14 dalies dalyje nurodytais maršrutų sudarymo kriterijais...“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

7

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

7.         Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 2 dalies 4 punkte teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 14 dalį. Atkreiptinas dėmesys, kad minėta 18straipsnio 14 dalis nereglamentuoja reikalavimų autobusams, bet nustato vežėjų pareigas, todėl nuorodą reikėtų patikslinti. Analogiška pastaba taikytina ir dėl projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 16 dalies 3 punkto nuorodos į keičiamo kodekso 18straipsnio 10 dalį.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„4) turėti autobusų, atitinkančių šio straipsnio 14 15 dalyje nustatytus reikalavimus, kad būtų užtikrintas keleivių vežimas leidime ir reisų tvarkaraštyje nurodytomis sąlygomis, ir turinčių galiojančias autobusams išduotas šios dalies 1 punkte nurodytas licencijas atitinkančias licencijų kopijas;“.

16 d. 3 p.

„3) autobusais, neatitinkančiais šio straipsnio 10 15 dalies reikalavimų;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

8

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

8.         Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 3 dalies 1 punkte teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 9 ir 10 dalis. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtos 18straipsnio 9 ir 10 dalys nereglamentuoja reikalavimų, keleivių vežimu tolimojo susisiekimo maršrutais, todėl nuoroda tikslintina. 

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„1) vežėjas pažeidžia bent vieną iš keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutu reikalavimų, nurodytų šio straipsnio 9 14 ir 10  15 dalyse;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

9

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

9.         Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 7 dalies 2 punkte teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 13 dalį. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtos 18straipsnio 13 dalis reglamentuoja tik vežėjo pareigą sumokėti Transporto saugos administracijai visą garantijos sumą viešųjų paslaugų teikimo tolimojo susisiekimo maršrutais organizavimui kompensuoti, jeigu leidimo galiojimas panaikinamas.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„2) nesilaiko šio straipsnio 13 ir 14 14 ir 15 dalyse nustatytų reikalavimų;“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

10

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

10.     Vadovaujantis teisinio aiškumo ir nuoseklumo principais, siūlytina atsisakyti projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 8 dalies, kadangi projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 10 dalyje yra įtvirtintas analogiškas teisinis reguliavimas.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

 

8. Vežėjas, įspėtas raštu apie leidimo galiojimo sustabdymą, turi pašalinti Transporto saugos administracijos nustatytus pažeidimus per ne ilgesnį kaip 30 darbo dienų terminą, skaičiuojamą nuo Transporto saugos administracijos įspėjimo gavimo dienos.“

Panaikinus punktą turi būti keičiama kitų dalių ir punktų numeracija.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

11

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

11.     Projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 11 dalyje pateikta nuoroda į  projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 7 dalyje nustatytą terminą. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 7 dalyje 1-5 punktuose jokie konkretūs terminai nėra nurodyti. Tik projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 7 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad terminus atitinkamoms ataskaitoms pateikti nustato Transporto saugos administracija. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar nuorodos nereikėtų patikslinti. Be to, tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 11 dalyje teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 11 dalies 2 punktą. Atkreiptinas dėmesys, kad minėta 18straipsnio 11 dalis punktų neturi.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„11. Kai vežėjas pateikia Transporto saugos administracijai dokumentus, kuriais įrodoma, kad pažeidimai, dėl kurių buvo sustabdytas leidimo galiojimas, per šio straipsnio 7 dalyje Transporto saugos administracijos nustatytą terminą yra pašalinti, išskyrus šio straipsnio 11 12 dalies 2 punkte nurodytą atvejį, ir Transporto saugos administracija nustato, kad nurodyti pažeidimai yra pašalinti, leidimo galiojimo sustabdymas panaikinamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos ir per 3 darbo dienas nuo sprendimo panaikinti leidimo galiojimo sustabdymą priėmimo dienos apie tai pranešama vežėjui.“

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

12

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

12.     Projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 12 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad leidimo galiojimas panaikinamas, jeigu „vežėjas, kuris nėra fizinis asmuo, buvo likviduotas, baigė savo veiklą, bankrutavo arba pateikė prašymą panaikinti leidimą“. Nuostata „baigė savo veiklą“ taikant įstatymą gali būti nevienodai aiškinama. Ji galėtų būti suprantama taip, kad asmuo pasibaigė, arba asmuo nevykdo veiklos, kuriai buvo išduotas leidimas, ar iš viso nevykdo jokios veiklos. Siekiant aiškumo, šią projekto nuostatą reikėtų patikslinti, atsižvelgiant į tuos tikslus, kurių yra siekiama siūlomu nustatyti teisniu reguliavimu. Be to, nuostata ,,prašymą panaikinti leidimą” keistina nuostata ,,prašymą panaikinti leidimo galiojimą“.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„12. Leidimo galiojimas panaikinamas bet kuriuo iš nurodytų atvejų:

1) vežėjas, kuris yra fizinis asmuo, miršta ar vežėjas, kuris nėra fizinis asmuo, buvo likviduotas, baigė nutraukė savo veiklą, bankrutavo arba pateikė prašymą panaikinti leidimą prašymą panaikinti leidimo galiojimą;“.

 

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

13

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

13.     Projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 12 dalies 2 punkte skliausteliuose dėstoma nuostata ,,(licencija buvo panaikinta)“ keistina nuostata ,,(licencijos galiojimas buvo panaikintas) “.

 

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„2) vežėjas neteko šio straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytos licencijos (licencija buvo panaikinta licencijos galiojimas buvo panaikintas);“.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

14

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

6

 

 

 

14.     Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 13 dalyje teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 18straipsnio 13 dalies 10 punktą. Atkreiptinas dėmesys, kad minėta 18straipsnio 13 dalis punktų neturi.

Pritarti.

Redakcinio pobūdžio pakeitimas.

„13. Jeigu leidimo galiojimas panaikinamas dėl nevykdomo šio straipsnio 13 14 dalies 10 punkte nurodyto įpareigojimo vežti keleivius ne trumpiau kaip 12 mėnesių nuo leidimo išdavimo dienos, vežėjas turi sumokėti Transporto saugos administracijai visą garantijos sumą viešųjų paslaugų teikimo tolimojo susisiekimo maršrutais organizavimui kompensuoti.“

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

15

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

8

 

 

 

15.     Projekto 8 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad „leidimai vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo ir kurių galiojimas baigėsi š. m. kovo 31 d., galioja iki š. m. birželio 30 d., jeigu jų galiojimas nebuvo sustabdytas arba panaikintas iki š. m. kovo 31 d. Šiems leidimams taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios teisės aktų nuostatos“. Vertinamojoje projekto nuostatoje vietoj trumpinių „š. m.“ reikėtų nurodyti konkrečius metus. Be to, projekto nuostata, kuriuo siūloma pratęsti leidimų, kurių galiojimo terminas pasibaigęs, galiojimą tam tikram terminui, t. y. iki š. m. birželio 30 d., kelia abejonių. Pažymėtina, kad galėtų būti pratęsiami leidimų, kurių galiojimo terminas nėra pasibaigęs, galiojimo terminai. Leidimų galiojo terminui pasibaigus, asmuo netenka teisės vykdyti leidime nurodytą veiklą. Kartu atkreipiame dėmesį, kad asmenys, kuriems išduotų leidimų galiojimo terminas būtų pasibaigęs kovo 31 d., po šios datos gali ir neatitikti įstatyme nustatytų reikalavimų atitinkamam leidimui gauti. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti, pratęsiant tik tų leidimų, kurių galiojimo terminas nėra pasibaigęs, galiojimą.  

Pritarti iš dalies.

Pritarti patikslinimui:

„6. ...leidimai vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo ir kurių galiojimas baigėsi š. m. kovo 31 d., galioja iki š. m. 2023 birželio 30 d., jeigu jų galiojimas nebuvo sustabdytas arba panaikintas iki š. m. 2023 kovo 31 d. Šiems Šioms sutartims ir leidimams taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios teisės aktų nuostatos“.

Likusioje dalyje nepritarti.

Argumentai:

Leidimų išduotų iki 2023-03-31 galiojimo iki įstatymo įsigaliojimo tęsimas užtikrina paslaugos nepertraukiamumą iki įsigalios įstatymas.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

16

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

8

6

 

 

16.     Atkreipiame dėmesį, kad pagal projekto 8 straipsnyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą, projekto 8 straipsnio 6 dalis įsigaliotų 2023 m. liepos 1 d. Taigi, projekto 8 straipsnio 6 dalyje siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas jau būtų neaktualus, nes leidimų, kurių galiojimo terminas būtų pasibaigęs kovo 31 d., galiojimo pratęsimo terminas (iki birželio 30 d.) taip pat būtų pasibaigęs. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 8 straipsnio 1 dalį nereikėtų atitinkamai papildyti, nustatant išimtį dėl projekto 8 straipsnio 6 dalies įsigaliojimo anksčiau nei visas įstatymas.

Pritarti.

Pakeisti įstatymo 8 str. 6 d. ir ją išdėstyti taip:

„6. Sutartys dėl keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais ir Lleidimai vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo ir kurių galiojimas baigėsi š. m. kovo 31 d., galioja iki š. m. 2023 birželio 30 d., jeigu jų galiojimas nebuvo sustabdytas arba panaikintas iki š. m. 2023  kovo 31 d. Šiems Šioms sutartims ir leidimams taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios teisės aktų nuostatos.“

Taip pat siūloma nustatyti, kad 8 straipsnio 6 ir 7 dalys (kaip ir 8 straipsnio 4 dalis) įsigaliotų nuo priėmimo.

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

17

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

8

7

 

 

17.     Pastebėtina, kad vadovaujantis projekto 8 straipsnio 7 nuostatomis, vežėjai, norintys  tęsti paslaugų teikimą tais pačiais maršrutais ir reisais, kurie yra nustatyti galiojančioje sutartyje su Transporto saugos administracijaTransporto saugos administracijai turi pateikti prašymą iki 2023 m. birželio 1 d., (t. y. iki įstatymo įsigaliojimo). Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 8 straipsnio 1 dalį nereikėtų atitinkamai papildyti, nustatant išimtį dėl projekto 8 straipsnio 7 dalies įsigaliojimo anksčiau nei visas įstatymas.

Pritarti.

Pakeisti 8 straipsnio 1 dalį ir ją išd taip:

„1. Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnio 5 ir 6 dalis, 7 straipsnį ir šio straipsnio 4, 6, 7 dalįis, įsigalioja 2023 m. liepos 1 d.“

 

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

18

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22

8

7

 

 

18.     Projekto 8 straipsnio 7 dalyje siūloma nustatyti, kad pasibaigus esamų vežėjų sutarčių galiojimo laikotarpiui ir minėtiems vežėjams Transporto saugos administracijai pateikus prašymą iki 2023 m. birželio 1 d., išduodami leidimai ir sudaroma sutartis dėl keleivių vežimo, jeigu vežėjas įsipareigoja ne trumpiau kaip 18 mėnesių laikotarpiu nuo prašymo pateikimo dienos tęsti paslaugų teikimą tais pačiais maršrutais ir reisais, kuriais paslaugos buvo teikiamos iki šio įstatymo įsigaliojimo. Vadovaujantis projekto nuostatomis, minėtu atveju vežėjams 18 mėnesių nebūtų taikomi keičiamo kodekso 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktuose nustatyti reikalavimai dėl infrastruktūros naudojimo sutarčių sudarymo bei reikalavimas turėti Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje registruoto banko ar draudimo bendrovės išduotą keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais užtikrinimo garantiją. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo kodekso 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktuose nustatytų reikalavimų įgyvendinimas ūkio subjektams suponuoja finansines ir laiko išlaidas, svarstytina, ar projektu siūlomu teisiniu reguliavimu nėra sudaromos palankesnės konkurencijos sąlygos iki įstatymo įsigaliojimo veiklą vykdantiems vežėjams, tokiu būdu diskriminuojant naujai į rinką siekiančius patekti vežėjus. Siūlytina projekto nuostatas atitinkamai tikslinti, ūkio subjektams vienodai taikant projektu siūlomą teisinį reguliavimą.

Nepritarti.

Įstatymo projekto rengėjai nustatė pereinamąjį laikotarpį, kuriam pasibaigus visi vežėjai turės atitikti vienodus reikalavimus. Prieštaravimo iš konkurencijos teisės pusės dėl to nebuvo. Nustatomas tik 18 mėn. atidėjimo terminas, kurio metu vežėjai tęsiantys veiklą neturės pareigos atitikti 18 straipsnio 14 dalies 5 punkto, 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktų reikalavimų, tačiau jei vežėjas toliau po 18 mėn. norės vežti keleivius tais pačiais reisais ir maršrutais, jis be išimties turės pateikti 18 straipsnio 14 dalies 5 punkto, 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktų reikalavimus patvirtinančius dokumentus, t.y vežėjas prisiims tokius pat finansinius įsipareigojimus dėl garantijos, dažnio ir sutarčių su stotimis vykdymo. Todėl po pereinamojo laikotarpio visi vežėjai turės atitikti tuos pačius reikalavimus. 

 

 

 

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1

Seimo narys V.Ąžuolas, 2023-03-21

4

2

 

 

Pasiūlymas:  Pakeisti 171 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 

 

171 straipsnis. Viešųjų paslaugų teikimo organizavimas

,,2. Užtikrindami Užtikrindamos  viešųjų paslaugų prieinamumą savivaldybių teritorijose, viešųjų paslaugų teikimo vietinio susisiekimo maršrutais poreikį numato atitinkamos  savivaldybių vykdomosios  institucijos, vadovaujantis savivaldybių atstovaujamųjų institucijų nustatyta tvarka. Savivaldybių institucijos vežėjus teikti viešąsias paslaugas vietinio susisiekimo maršrutais pagal viešųjų paslaugų įsipareigojimus parenka Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodyta tvarka.“ institucijos arba jos įgaliotas viešojo administravimo subjektas, vadovaudamiesi savivaldybės atstovaujamosios institucijos nustatyta tvarka. Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas viešojo administravimo subjektas vežėjus teikti viešąsias paslaugas vietinio susisiekimo maršrutais pagal viešųjų paslaugų įsipareigojimus parenka:

1) konkurso būdu, vadovaudamiesi Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytais reikalavimais;

2) tiesiogiai sudarydami viešųjų paslaugų teikimo sutartį su vežėju, atitinkančiu Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytus reikalavimus.‘‘

Nepritarti.

Nėra aiškūs pasiūlymo motyvai ir teikiamų pakeitimų teisinė bei prasminė vertė (iš esmės nieko nesiūloma keisti).

Be to, komitetas kovo 15 d. posėdyje pritarė Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlymams, o būtent: „Naujo Vietos savivaldos įstatymo (toliau – VSĮ) 3 straipsnio 10 dalyje numatyta, kad savivaldybės atstovaujamoji institucija yra savivaldybės taryba, o savivaldybės vykdomoji institucija – savivaldybės meras. Atsižvelgiant į pasikeitusį reglamentavimą VSĮ bei siekiant teisinio reguliavimo aiškumo ir reguliavimo efektyvumo principų užtikrinimo, Lietuvos savivaldybių asociacija siūlo tikslinti KTK projekto nuostatas, susijusias su savivaldybių vykdomosios institucijos įgaliojimais.

Vietoj termino „savivaldybių vykdomosios institucijos“ naudoti terminą „savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas viešojo administravimo subjektas“.

Vietoj termino „savivaldybių vykdomosios institucijos arba jų įgaliotos įstaigos“ naudoti terminą „savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas viešojo administravimo subjektas“.

Lietuvos savivaldybių asociacijos teigimu, siūlomi pakeitimai yra suderinti su nauju Vietos savivaldos įstatymu ir atitinka Viešojo administravimo įstatymo reglamentavimą dėl viešojo administravimo įgaliojimų suteikimo įstatymo pagrindu kitiems viešojo administravimo subjektams.

Taip pat siūlome palikti KTK 17(1) straipsnio 2 dalies esamą reglamentavimą, kuriame nurodoma, kad savivaldybių vykdomosios institucijos vežėjus teikti viešąsias paslaugas vietinio susisiekimo maršrutais pagal viešųjų paslaugų įsipareigojimus parenka:

1) konkurso būdu, vadovaudamosi Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytais reikalavimais nurodyta tvarka;

2) tiesiogiai sudarydamos viešųjų paslaugų teikimo sutartį su vežėju, atitinkančiu Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytus reikalavimus.

Kadangi Reglamentas (EB) Nr. 1370/2007 leidžia taikyti minėtus būdus, manome, kad jie turi būti aiškiai įvardijami KTK projekte taip, kaip tai yra reglamentuojama iki šiol.“

Taigi, Seimo nario pasiūlymais siūloma naikinti komiteto pritartus Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlymus, kurie, be kita ko, yra suderinti su įstatymo projektą rengusią Susisiekimo ministerija, Lietuvos vežėjus atstovaujančiomis asocijuotomis struktūromis ir yra dabar galiojančiame kodekse.

 

Balsavimo rezultatai nepritarti pasiūlymui: už 8, prieš 2, susilaikė 0_.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Kazys Starkevičius

 

 

Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris