LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 81, 11, 171, 18, 182 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 182 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-2183(2)
2023-03-23 Nr.108-P-06
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas K.Starkevičius, komiteto pirmininko pavaduotojas G.Paluckas; komiteto nariai: A.Bagdonas, V.Fiodorovas, D.Labanavičius, A.Kupčinskas, I.Pakarklytė, J.Pinskus, P.Saudargas, M.Skritulskas. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R.Danė, L. Jasiukėnienė, I. Jurkšuvienė, Ž. Klimka; padėjėja Z. Jodkonienė. Kviestieji asmenys: Seimo narys V.Ąžuolas, Susisiekimo viceministras M.Tarnauskas, Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas G.Nakutis.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
2 |
1 |
|
|
1. Svarstytina, ar projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo Kelių transporto kodekso (toliau – keičiamas kodeksas) 11 straipsnio 2 dalyje žodis „rinkodarą“ neturėtų būti braukiamas kaip perteklinis, nes vienodų sąlygų taikymas visiems vežėjams apima ir vienodos „rinkodaros“ užtikrinimą. |
Nepritarti. |
Užtikrinti vienodas sąlygas naudotis autobusų stočių infrastruktūra (pastatais, peronais) ir vienodų įkainių taikymas vis dėlto yra skirtingi dalykai.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
2 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
2 |
4 |
|
|
2. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo kodekso 11 straipsnio 7 dalyje kai kurios norminio turinio nuostatos išdėstytos skliaustuose. Pažymime, kad norminio pobūdžio teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos formuluojant jas kaip aiškias ir tikslias taisykles, o ne pateikiant skliaustuose pavyzdžius, paaiškinimus, sąlygas ar pan.; atsižvelgiant į tai, projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo kodekso 11 straipsnio 7 dalies nuostatų formuluotės taisytinos, atsisakant skliaustų. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas.
„7. Autobusų stoties valdytojai privalo patvirtinti autobusų stoties darbo reglamentą pagal susisiekimo ministro tvirtinamuose autobusų stočių veiklos nuostatuose nustatytus reikalavimus ir paskelbti jį viešai pateikiant
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
3 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
4 |
|
|
|
3. Projekto 4 straipsnyje dėstomo keičiamo kodekso 171 straipsnio 7 dalies antrojo sakinio nuostata „licencijos galiojimo terminas sustabdytas“ keistina nuostata „licencijos galiojimas sustabdytas“, o trečiojo sakinio nuostata ,,nuo licencijos galiojimo termino sustabdymo“ keistina nuostata „nuo licencijos galiojimo sustabdymo“, nes pagal keičiamo kodekso 81 straipsnyje nustatytą teisinį reguliavimą sustabdomas licencijos galiojimas, bet ne licencijos galiojimo terminas. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „7. Transporto saugos administracija privalo nedelsdama, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nutraukti viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais teikimo sutartį, jeigu paaiškėja, kad šio kodekso 8 straipsnio 2 dalies 1 ar 4 punkte nurodytos vežėjo licencijos galiojimas panaikinamas arba pasibaigia jos galiojimo terminas. Transporto saugos administracija, paaiškėjus, kad vežėjo, su kuriuo sudaryta viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais teikimo sutartis, Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
4 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
5 |
|
|
|
4. Projekto 5 straipsniu keičiamo kodekso 18 straipsnio 17 dalyje žodis „karus“ keistinas žodžiu „kartus“. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „...Vežėjas, įvertindamas sezoninius (vasaros ir žiemos) keleivių srautų pasikeitimus, gali keisti autobusų išvykimo laikus du
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
5 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
5. Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, bei atsižvelgiant į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 7-10 dalyse nustatytą Transporto saugos administracijos kompetenciją vykdant leidimų galiojimo sustabdymą bei leidimų galiojimo sustabdymo panaikinimą, svarstytina, ar projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 1 dalies antrajame sakinyje neturėtų būti nurodyta, kad Transporto saugos administracija šiame straipsnyje ir susisiekimo ministro tvirtinamose leidimų išdavimo taisyklėse nustatyta tvarka ne tik išduoda leidimą, atsisako jį išduoti ir panaikina leidimo galiojimą, bet ir sustabdo leidimo galiojimą bei panaikina leidimo galiojimo sustabdymą. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „Transporto saugos administracija šiame straipsnyje ir susisiekimo ministro tvirtinamose leidimų išdavimo taisyklėse nustatyta tvarka išduoda leidimą, atsisako jį išduoti,
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
6 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
6. Tikslintinas projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 2 dalies 3 punktas, vietoje žodžio „dalies“ įrašant žodžius „dalyje nurodytais“. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „...savivaldybės vykdomosios institucijos arba jos įgalioto viešojo administravimo subjekto nurodytos stotelės infrastruktūros valdytoju, vadovaudamasis šio kodekso 18 straipsnio 14
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
7 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
7. Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 2 dalies 4 punkte teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 14 dalį. Atkreiptinas dėmesys, kad minėta 182 straipsnio 14 dalis nereglamentuoja reikalavimų autobusams, bet nustato vežėjų pareigas, todėl nuorodą reikėtų patikslinti. Analogiška pastaba taikytina ir dėl projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 16 dalies 3 punkto nuorodos į keičiamo kodekso 182 straipsnio 10 dalį. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „4) turėti autobusų, atitinkančių šio straipsnio 16 d. 3 p. „3) autobusais, neatitinkančiais šio straipsnio
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
8 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
8. Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 3 dalies 1 punkte teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 9 ir 10 dalis. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtos 182 straipsnio 9 ir 10 dalys nereglamentuoja reikalavimų, keleivių vežimu tolimojo susisiekimo maršrutais, todėl nuoroda tikslintina. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „1) vežėjas pažeidžia bent vieną iš keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutu reikalavimų, nurodytų šio straipsnio
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
9 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
9. Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 7 dalies 2 punkte teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 13 dalį. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtos 182 straipsnio 13 dalis reglamentuoja tik vežėjo pareigą sumokėti Transporto saugos administracijai visą garantijos sumą viešųjų paslaugų teikimo tolimojo susisiekimo maršrutais organizavimui kompensuoti, jeigu leidimo galiojimas panaikinamas. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „2) nesilaiko šio straipsnio
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
10 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
10. Vadovaujantis teisinio aiškumo ir nuoseklumo principais, siūlytina atsisakyti projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 8 dalies, kadangi projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 10 dalyje yra įtvirtintas analogiškas teisinis reguliavimas. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas.
„ Panaikinus punktą turi būti keičiama kitų dalių ir punktų numeracija.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
11 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
11. Projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 11 dalyje pateikta nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 7 dalyje nustatytą terminą. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 7 dalyje 1-5 punktuose jokie konkretūs terminai nėra nurodyti. Tik projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 7 dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad terminus atitinkamoms ataskaitoms pateikti nustato Transporto saugos administracija. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar nuorodos nereikėtų patikslinti. Be to, tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 11 dalyje teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 11 dalies 2 punktą. Atkreiptinas dėmesys, kad minėta 182 straipsnio 11 dalis punktų neturi. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „11. Kai vežėjas pateikia Transporto saugos administracijai dokumentus, kuriais įrodoma, kad pažeidimai, dėl kurių buvo sustabdytas leidimo galiojimas, per
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
12 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
12. Projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 12 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad leidimo galiojimas panaikinamas, jeigu „vežėjas, kuris nėra fizinis asmuo, buvo likviduotas, baigė savo veiklą, bankrutavo arba pateikė prašymą panaikinti leidimą“. Nuostata „baigė savo veiklą“ taikant įstatymą gali būti nevienodai aiškinama. Ji galėtų būti suprantama taip, kad asmuo pasibaigė, arba asmuo nevykdo veiklos, kuriai buvo išduotas leidimas, ar iš viso nevykdo jokios veiklos. Siekiant aiškumo, šią projekto nuostatą reikėtų patikslinti, atsižvelgiant į tuos tikslus, kurių yra siekiama siūlomu nustatyti teisniu reguliavimu. Be to, nuostata ,,prašymą panaikinti leidimą” keistina nuostata ,,prašymą panaikinti leidimo galiojimą“. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „12. Leidimo galiojimas panaikinamas bet kuriuo iš nurodytų atvejų: 1) vežėjas, kuris yra fizinis asmuo, miršta ar vežėjas, kuris nėra fizinis asmuo, buvo likviduotas,
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
13 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
13. Projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 12 dalies 2 punkte skliausteliuose dėstoma nuostata ,,(licencija buvo panaikinta)“ keistina nuostata ,,(licencijos galiojimas buvo panaikintas) “.
|
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „2) vežėjas neteko šio straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytos licencijos (
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
14 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
6 |
|
|
|
14. Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 13 dalyje teikiama nuoroda į projekto 6 straipsniu keičiamo kodekso 182 straipsnio 13 dalies 10 punktą. Atkreiptinas dėmesys, kad minėta 182 straipsnio 13 dalis punktų neturi. |
Pritarti. |
Redakcinio pobūdžio pakeitimas. „13. Jeigu leidimo galiojimas panaikinamas dėl nevykdomo šio straipsnio
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
15 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
8 |
|
|
|
15. Projekto 8 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad „leidimai vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo ir kurių galiojimas baigėsi š. m. kovo 31 d., galioja iki š. m. birželio 30 d., jeigu jų galiojimas nebuvo sustabdytas arba panaikintas iki š. m. kovo 31 d. Šiems leidimams taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios teisės aktų nuostatos“. Vertinamojoje projekto nuostatoje vietoj trumpinių „š. m.“ reikėtų nurodyti konkrečius metus. Be to, projekto nuostata, kuriuo siūloma pratęsti leidimų, kurių galiojimo terminas pasibaigęs, galiojimą tam tikram terminui, t. y. iki š. m. birželio 30 d., kelia abejonių. Pažymėtina, kad galėtų būti pratęsiami leidimų, kurių galiojimo terminas nėra pasibaigęs, galiojimo terminai. Leidimų galiojo terminui pasibaigus, asmuo netenka teisės vykdyti leidime nurodytą veiklą. Kartu atkreipiame dėmesį, kad asmenys, kuriems išduotų leidimų galiojimo terminas būtų pasibaigęs kovo 31 d., po šios datos gali ir neatitikti įstatyme nustatytų reikalavimų atitinkamam leidimui gauti. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti, pratęsiant tik tų leidimų, kurių galiojimo terminas nėra pasibaigęs, galiojimą. |
Pritarti iš dalies. |
Pritarti patikslinimui: „6. ...leidimai vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo ir kurių galiojimas baigėsi š. m. kovo 31 d., galioja iki Likusioje dalyje nepritarti. Argumentai: Leidimų išduotų iki 2023-03-31 galiojimo iki įstatymo įsigaliojimo tęsimas užtikrina paslaugos nepertraukiamumą iki įsigalios įstatymas.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
16 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
8 |
6 |
|
|
16. Atkreipiame dėmesį, kad pagal projekto 8 straipsnyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą, projekto 8 straipsnio 6 dalis įsigaliotų 2023 m. liepos 1 d. Taigi, projekto 8 straipsnio 6 dalyje siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas jau būtų neaktualus, nes leidimų, kurių galiojimo terminas būtų pasibaigęs kovo 31 d., galiojimo pratęsimo terminas (iki birželio 30 d.) taip pat būtų pasibaigęs. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 8 straipsnio 1 dalį nereikėtų atitinkamai papildyti, nustatant išimtį dėl projekto 8 straipsnio 6 dalies įsigaliojimo anksčiau nei visas įstatymas. |
Pritarti. |
Pakeisti įstatymo 8 str. 6 d. ir ją išdėstyti taip: „6. Sutartys dėl keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais ir Taip pat siūloma nustatyti, kad 8 straipsnio 6 ir 7 dalys (kaip ir 8 straipsnio 4 dalis) įsigaliotų nuo priėmimo.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
17 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
8 |
7 |
|
|
17. Pastebėtina, kad vadovaujantis projekto 8 straipsnio 7 nuostatomis, vežėjai, norintys tęsti paslaugų teikimą tais pačiais maršrutais ir reisais, kurie yra nustatyti galiojančioje sutartyje su Transporto saugos administracija, Transporto saugos administracijai turi pateikti prašymą iki 2023 m. birželio 1 d., (t. y. iki įstatymo įsigaliojimo). Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 8 straipsnio 1 dalį nereikėtų atitinkamai papildyti, nustatant išimtį dėl projekto 8 straipsnio 7 dalies įsigaliojimo anksčiau nei visas įstatymas. |
Pritarti. |
Pakeisti 8 straipsnio 1 dalį ir ją išd taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnio 5 ir 6 dalis, 7 straipsnį ir šio straipsnio 4, 6, 7 dal
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
18 |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-22 |
8 |
7 |
|
|
18. Projekto 8 straipsnio 7 dalyje siūloma nustatyti, kad pasibaigus esamų vežėjų sutarčių galiojimo laikotarpiui ir minėtiems vežėjams Transporto saugos administracijai pateikus prašymą iki 2023 m. birželio 1 d., išduodami leidimai ir sudaroma sutartis dėl keleivių vežimo, jeigu vežėjas įsipareigoja ne trumpiau kaip 18 mėnesių laikotarpiu nuo prašymo pateikimo dienos tęsti paslaugų teikimą tais pačiais maršrutais ir reisais, kuriais paslaugos buvo teikiamos iki šio įstatymo įsigaliojimo. Vadovaujantis projekto nuostatomis, minėtu atveju vežėjams 18 mėnesių nebūtų taikomi keičiamo kodekso 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktuose nustatyti reikalavimai dėl infrastruktūros naudojimo sutarčių sudarymo bei reikalavimas turėti Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje registruoto banko ar draudimo bendrovės išduotą keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais užtikrinimo garantiją. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo kodekso 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktuose nustatytų reikalavimų įgyvendinimas ūkio subjektams suponuoja finansines ir laiko išlaidas, svarstytina, ar projektu siūlomu teisiniu reguliavimu nėra sudaromos palankesnės konkurencijos sąlygos iki įstatymo įsigaliojimo veiklą vykdantiems vežėjams, tokiu būdu diskriminuojant naujai į rinką siekiančius patekti vežėjus. Siūlytina projekto nuostatas atitinkamai tikslinti, ūkio subjektams vienodai taikant projektu siūlomą teisinį reguliavimą. |
Nepritarti. |
Įstatymo projekto rengėjai nustatė pereinamąjį laikotarpį, kuriam pasibaigus visi vežėjai turės atitikti vienodus reikalavimus. Prieštaravimo iš konkurencijos teisės pusės dėl to nebuvo. Nustatomas tik 18 mėn. atidėjimo terminas, kurio metu vežėjai tęsiantys veiklą neturės pareigos atitikti 18 straipsnio 14 dalies 5 punkto, 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktų reikalavimų, tačiau jei vežėjas toliau po 18 mėn. norės vežti keleivius tais pačiais reisais ir maršrutais, jis be išimties turės pateikti 18 straipsnio 14 dalies 5 punkto, 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktų reikalavimus patvirtinančius dokumentus, t.y vežėjas prisiims tokius pat finansinius įsipareigojimus dėl garantijos, dažnio ir sutarčių su stotimis vykdymo. Todėl po pereinamojo laikotarpio visi vežėjai turės atitikti tuos pačius reikalavimus.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1 |
Seimo narys V.Ąžuolas, 2023-03-21 |
4 |
2 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 171 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
171 straipsnis. Viešųjų paslaugų teikimo organizavimas ,,2.
|
Nepritarti. |
Nėra aiškūs pasiūlymo motyvai ir teikiamų pakeitimų teisinė bei prasminė vertė (iš esmės nieko nesiūloma keisti). Be to, komitetas kovo 15 d. posėdyje pritarė Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlymams, o būtent: „Naujo Vietos savivaldos įstatymo (toliau – VSĮ) 3 straipsnio 10 dalyje numatyta, kad savivaldybės atstovaujamoji institucija yra savivaldybės taryba, o savivaldybės vykdomoji institucija – savivaldybės meras. Atsižvelgiant į pasikeitusį reglamentavimą VSĮ bei siekiant teisinio reguliavimo aiškumo ir reguliavimo efektyvumo principų užtikrinimo, Lietuvos savivaldybių asociacija siūlo tikslinti KTK projekto nuostatas, susijusias su savivaldybių vykdomosios institucijos įgaliojimais. Vietoj termino „savivaldybių vykdomosios institucijos“ naudoti terminą „savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas viešojo administravimo subjektas“. Vietoj termino „savivaldybių vykdomosios institucijos arba jų įgaliotos įstaigos“ naudoti terminą „savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas viešojo administravimo subjektas“. Lietuvos savivaldybių asociacijos teigimu, siūlomi pakeitimai yra suderinti su nauju Vietos savivaldos įstatymu ir atitinka Viešojo administravimo įstatymo reglamentavimą dėl viešojo administravimo įgaliojimų suteikimo įstatymo pagrindu kitiems viešojo administravimo subjektams. Taip pat siūlome palikti KTK 17(1) straipsnio 2 dalies esamą reglamentavimą, kuriame nurodoma, kad savivaldybių vykdomosios institucijos vežėjus teikti viešąsias paslaugas vietinio susisiekimo maršrutais pagal viešųjų paslaugų įsipareigojimus parenka: 1) konkurso būdu, vadovaudamosi Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytais reikalavimais nurodyta tvarka; 2) tiesiogiai sudarydamos viešųjų paslaugų teikimo sutartį su vežėju, atitinkančiu Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytus reikalavimus. Kadangi Reglamentas (EB) Nr. 1370/2007 leidžia taikyti minėtus būdus, manome, kad jie turi būti aiškiai įvardijami KTK projekte taip, kaip tai yra reglamentuojama iki šiol.“ Taigi, Seimo nario pasiūlymais siūloma naikinti komiteto pritartus Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlymus, kurie, be kita ko, yra suderinti su įstatymo projektą rengusią Susisiekimo ministerija, Lietuvos vežėjus atstovaujančiomis asocijuotomis struktūromis ir yra dabar galiojančiame kodekse.
Balsavimo rezultatai nepritarti pasiūlymui: už 8, prieš 2, susilaikė 0_. |
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius
Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris