LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO  NR. XIVP-367(2)

 

2022-06-01  Nr. 109-P-27

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Valius Ąžuolas, Algirdas Butkevičius, Antanas Čepononis, Andrius Bagdonas – pavaduojantis Simoną Gentvilą, Vytautas Gapšys, Liudas Jonaitis, Mykolas Majauskas, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-05-26

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Atsižvelgti.

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai

Artūras Žukauskas,

Silva Lengvinienė,

Beata Petkevič,

Vilija Targamadzė,

Aušrinė Norkienė,

Monika Ošmianskienė,

Laima Nagienė,

Raimundas Lopata,

Eugenijus Jovaiša,

2022-05-26

 

1

 

 

 

Argumentai:

Lietuvoje atsiranda vis daugiau užsiregistravusių paramos ir labdaros gavėjų, sudarančių konkurenciją ugdymo įstaigoms. Galbūt dėl to per paskutinį dešimtmetį aiškiai sumažėjo ugdymo įstaigos skiriama gyventojų parama. Ši finansinė parama – mokyklos bendruomenės, dažniausiai tėvų, finansinė pagalba gerinant mokinių formaliojo ir neformaliojo ugdymo kokybę, atnaujinant ir modernizuojant edukacines aplinkas, įsigyjant įvairios techninės įrangos ir atliekant mokyklos patalpų remontą. Ne paslaptis, kad švietimo įstaigos ne visada gali patenkinti visus poreikius iš valstybės biudžeto gaunamomis lėšomis, todėl nereikėtų atimti galimybės bendruomenei prisidėti prie ugdymo kokybės gerinimo.

Siekiant, kad švietimo įstaigos ir toliau galėtų gauti paramą, siūloma papildyti projekto 1 straipsnį į paramos gavėjų sąrašą įrašant švietimo įstaigas.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, švietimo įstaigos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“

Nepritarti.

Priėmus Labdaros ir paramos įstatymo pakeitimus švietimo  įstaigų, kaip paramos gavėjų statusas išlieka.

Švietimo įstaigos ar šių įstaigų bendruomenių nariai,  norėdami gauti ir gyventojų skiriamą iki 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio dalį, gali inicijuoti labdaros ir paramos fondų, asociacijų ar kitų formų juridinių asmenų, turinčių NVO statusą,  steigimą ir taip užsitikrinti šios paramos gavimą ir užtikrinti, kad paramos naudojimas bus skaidrus ir atitiks visos bendruomenės poreikius. 

Atkreiptinas dėmesys, kad iš valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų švietimui skiriami asignavimai kasmet didėja: 2022 m. palyginus su 2021 m. švietimui  skirti asignavimai padidėjo  186,7 mln. eurų (6,6 procento).

 

2.

Seimo nariai

Vytautas Juozapaitis

Stasys Tumėnas

Vytautas Kernagis

Kęstutis Vilkauskas,

2022-05-31

 

1

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į grupės Seimo narių teikiamą pasiūlymą papildyti Labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIV-367 įrašyti švietimo įstaigas į paramos gavėjų sąrašą, siūloma papildyti ir į gavėjų sąrašą įrašyti ir kultūros įstaigas. Šių įstaigų veikla ne tik skatina visuomenės susidomėjimą kultūra, plėtoja profesionalų ir etninės kultūros meną, kuria, kaupia, saugo, populiarina kultūros vertybes, daro jas prieinamas visuomenei, yra vienas iš svarbiausiųjų veiksnių pagrindinis formuojančių visuomeninę ir tautinę tapatybę, taigi šiuo atveju yra viešojo intereso subjektas, bet atlieka ir švietimo funkcijas: rūpinasi meniniu ugdymu, siekia ugdyti žmonių kūrybinius gebėjimus ir įgūdžius, organizuoja kultūrinį švietimą ir kultūros renginius. Kultūros įstaigos – bibliotekos, muziejai, kultūros centrai, teatrai, meno, kultūros vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo centrai, kitos įstaigos.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, švietimo įstaigos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, kultūros įstaigos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso apibrėžtuose jų steigimo dokumentuose, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“

Nepritarti.

Priėmus Labdaros ir paramos įstatymo pakeitimus kultūros įstaigoms išlieka teisė gauti  paramą, kurią gali teikti labdaros ir paramos  fondai, asociacijos, viešosios įstaigos ir kiti subjektai, turintys NVO statusą, ir  kurių veiklos tikslas paramos ar labdaros teikimas mokslo, švietimo, kultūros, meno, sporto ar kitose visuomenei naudingose srityse.

Kultūros  įstaigos ar šių įstaigų bendruomenių nariai,  norėdami gauti ir gyventojų skiriamą iki 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio dalį, gali inicijuoti labdaros ir paramos fondų, asociacijų ar kitų formų juridinių asmenų, turinčių NVO statusą,  steigimą ir taip užsitikrinti šios paramos gavimą.

Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymo nuostatomis iki 1,2 gyventojų pajamų mokesčio dalį kaip paramą gali gauti ir fiziniai asmenys, kuriems Meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo nustatyta tvarka yra suteiktas meno kūrėjo statusas.

 

4. Balsavimo rezultatai: balsavimui pateikta formuluotė pritarti Seimo narių pasiūlymams:

už – 4, prieš – 0, susilaikė – 6.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                       Mykolas Majauskas                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėja Alina Brazdilienė