PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS SISTEMOS ĮSTATYMO NR. I-552 67 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-269(2)

 

2017-03-14

Vilnius

 

Siūloma keisti

 

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

4

 

Argumentai:

Manau, kad Nacionalinės sveikatos tarybos nariams nereikia riboti  kadencijų skaičiaus, tai užtikrintų geresnį sveikatos politikos tęstinumą.

Kadangi Tarybos nariai dirba savanoriškai, visuomeniniais pagrindais, jų nepriekaištinga reputacija galėtų būti ir netikrinama.

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Tarybos nariu gali būti tik nepriekaištingos reputacijos, turintis mokslo laipsnį ir ne trumpesnę kaip 3 metų darbo (profesinės veiklos) ir (ar) narystės (atstovavimo) asociacijose patirtį asmuo. Mokslo laipsnio reikalavimas netaikomas asociacijų, propaguojančių sveiką gyvenseną, ginančių visuomenės sveikatos, pacientų ar neįgaliųjų interesus, bendruomenių sveikatos tarybų atstovams. Tarybos nariai dirba visuomeniniais pagrindais. Asmuo Tarybos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

1

5

 

Argumentai:

Manau, kad Nacionalinė sveikatos taryba turėtų teikti pasiūlymus priklausomybių ir savižudybių prevencijos klausimais ne tik Seimui, Vyriausybei ar ministerijoms, bet ir savivaldybėms. Taip pat teikų išvadas bei pasiūlymus dėl gyventojų sveikatos būklės gerinimo ir savivaldybėms. Tai pagerintų prevencinių programų įgyvendinimą.

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnio 5 dalį ir  ją išdėstyti taip:

5. Taryba:

1) analizuoja, vertina ir teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms aktualiais sveikatos visose politikos srityse principo įgyvendinimo klausimais;

2) skatina sveikatos ugdymo politiką;

3) analizuoja ir teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms, savivaldybėms priklausomybių ir savižudybių prevencijos klausimais;

4) vertina ir teikia išvadas bei pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms, savivaldybėms dėl gyventojų sveikatos būklės gerinimo;

5) dalyvauja vertinant ir formuojant ligų profilaktikos ir kontrolės politiką.

2

 

 

Argumentai:

Kadangi Įstatymo projekto 1 straipsnio 4 dalyje siūliau panaikinti kadencijų skaičių, tai ir baigiamosiose nuostatose turi būti panaikintos  nuostatos, tiesiogiai susijusios su Nacionalinės sveikatos tarybos narių kadencijų ribojimu. Tai užtikrins sveikatos politikos formavimo tęstinumą.

Pasiūlymas:

Išbraukti Įstatymo projekto 2 straipsnio 3 ir 4 dalis ir viską išdėstyti taip:

2 straipsnis. Baigiamosios nuostatos

1. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirtų Nacionalinės sveikatos tarybos narių kadencija baigiasi 2017 metų birželio 1 d.

2. Likus ne mažiau kaip 40 kalendorinių dienų iki šio straipsnio 1 dalyje nurodyto termino, Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatuose nustatyta tvarka pradedama Nacionalinės sveikatos tarybos narių skyrimo procedūra.

3. Asmuo, iki šio įstatymo įsigaliojimo ėjęs Nacionalinės sveikatos tarybos nario pareigas daugiau kaip 4 metus, toliau eiti Nacionalinės sveikatos tarybos nario pareigų negali, nes laikoma, kad šis asmuo Nacionalinės sveikatos tarybos nario pareigas ėjo dvi kadencijas.

4. Asmuo, iki šio įstatymo įsigaliojimo ėjęs Nacionalinės sveikatos tarybos nario pareigas 4 metus ir mažiau, toliau gali eiti Nacionalinės sveikatos tarybos nario pareigas vieną kadenciją, nes laikoma kad šis asmuo Nacionalinės sveikatos tarybos nario pareigas ėjo vieną kadenciją.

 

 

Teikia

 

Seimo narys                                                                                                    Antanas Matulas