LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBĖS ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. I–722 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-1293

 

2017-12-06  Nr. 113-P-48

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Povilas Urbšys, komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas Bukauskas, Guoda Burokienė, Ričardas Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Zenonas Streikus, Kęstutis Pūkas.

            Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Rasa Mačiulytė, Jurgita Marcinkutė, Kristina Šimkutė, konsultantas Bronius Kleponis, padėjėja Genovaitė Jasaitienė, Dokumentų departamento Teisės aktų redagavimo ir vertimo skyriaus vyr. specialistė Eglė Jonevičienė.

Kviestieji asmenys: Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir verslo aplinkos gerinimo departamento direktorė Milda Kaupelienė, Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir verslo aplinkos gerinimo departamento Valstybės valdomų įmonių politikos skyriaus vedėja Laurentina Garbauskienė, Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir verslo aplinkos gerinimo departamento Valstybės valdomų įmonių politikos skyriaus vyriausiasis specialistas Justas Laurinčiukas.

 2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2017-11-06)

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, esminių pastabų neturime, tačiau atkreipiame dėmesį, kad projekto pavadinime po žodžio ,,straipsnio“ brauktinas kaip perteklinis žodis ,,įstatymo“.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos savivaldybių asociacija

(2017-11-30)

1

1

 

            Lietuvos savivaldybių asociacija, atsižvelgdama į savivaldybių apklausos rezultatus, teikia pasiūlymą Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo Nr. I-722 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1293.

Druskininkų savivaldybė prašo palikti nepakeistą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 2 punktą. Prašoma atsisakyti įstatymo projekto Nr. XIIIP-1293  1 straipsnio 1 dalies, nes, nustačius teisinį reguliavimą, kad valstybės ar savivaldybės įmonės valdymo organo sudėtyje būtų kitų narių, sudarančių ne mažiau kaip 1/2 įstatuose nurodyto valdybos narių skaičiaus:

- padidėtų savivaldybės biudžeto išlaidos, skiriamos savivaldybės įmonės valdybos kitiems nariams;

- iškiltų problema surasti mažesnėse savivaldybėse kitų valdybos narių, atitinkančių Vyriausybės nustatytoje tvarkoje savivaldybės įmonės valdybos nariui nustatytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus.

Nepritarti

1. vadovaujantis teisės aktų sistemiškumo principu yra tikslinga nustatyti vienodą teisinį reguliavimą tiek valstybės įmonės, tiek savivaldybės įmonės teisinės formos juridiniams asmenims. Tokiu būdu, tiek valstybės, tiek ir savivaldybės įmonėse būtų užtikrintas skaidresnis, efektyvesnis ir nepriklausomas valdymas,

2. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija rekomendavo Lietuvai didinti valstybės valdomų įmonių valdybų savarankiškumą (būtinas didesnis nepriklausomų narių, išrinktų laikantis skaidrių paskyrimo procedūrų, skaičius). Kadangi savivaldybės įmonių veiklos teisinis reguliavimas yra nustatytas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme – laikantis prieš tai minėto teisės akto sistemiškumo principo – vienodas ir nuoseklus teisinis reguliavimas turi būti nustatytas abiejų teisinių formų (VĮ ir SĮ) juridiniams asmenims.

3. atsižvelgiant į valstybinio audito ataskaitoje „Ar savivaldybių kontroliuojamų įmonių valdysena užtikrina efektyvią ir skaidrią įmonių veiklą“ pateiktą rekomendaciją suvienodinti  turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo (įskaitant ir  nepriklausomų valdybos narių atrankos procedūras bei reikalavimus dėl pačios valdybos sudėties) reguliavimą tiek savivaldybių, tiek  ir valstybės kontroliuojamose įmonėse.

4. atsižvelgiant į tai, kad teisės aktai nenustato prievolės sudaryti valdybas (faktiškai valdybos yra suformuotos tik 4 savivaldybių įmonėse), todėl savivaldybės turi galimybę apsispręsti, ar sudaryti valdybą, o jeigu nutariama ją sudaryti, tada turėtų būti taikomi tokie pat reikalavimai dėl narių, kaip ir valstybės įmonėms.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti iš esmės iniciatoriaus pateiktam Įstatymo projektui Nr. XIIIP-1293  ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą.

            6.2. Pasiūlymai: nėra.

            7. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 2.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: V. Bukauskas.                                                                                                                 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                                  Povilas Urbšys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėjas Algirdas Astrauskas