PASIŪLYMAS

 

DĖL Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 19, 22, 25, 26, 27, 31, 46, 55, 58, 82, 86, 92, 93, 94, 95, 101 ir 102 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 821, 822, 823 ir 1031 straipsniais

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-4877

2020-06-23

Vilnius

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

51

7

3, 7, 9

Argumentai:

LR statybos įstatymo 18 str. 3 d. 3 p. numato, kad ypatingojo statinio rangovas privalo turėti vykdomo darbo srities darbuotojų. Pažymėtina, kad viešieji pirkimai daugiausiai vyksta dėl ypatingojo statinio statybos darbų (ypatingojo statinio kriterijus nustato LR statybos įstatymo 2 str. 20 p.).

Tačiau šiuo metu galiojančiame LR viešųjų pirkimų įstatyme yra numatyta tik perkančiosios organizacijos teisė, o ne pareiga reikalauti iš rangovų informacijos apie turimus darbuotojus. Todėl susiformavo praktika, kai viešuosius pirkimus laimi rangovai, kurie neturi statybos srities darbuotojų, t.y. jokių arba beveik jokių statybos darbų patys neatlieka, o darbams atlikti persamdo subrangovus.

Pažymėtina, kad rangovas, kuris įsteigiamas tik vienam projektui ir neturi pastovių darbuotojų, gali pasiūlyti mažesnę kainą, nei rangovas, kuris turi darbuotojų, investuoja į šių darbuotojų kvalifikaciją bei saugą, išlaiko pastovias darbo vietas.

Todėl netikrinant, ar rangovas turi kompetentingų darbuotojų, viešuosius užsakymus laimi tas, kuris neturi darbuotojų, t.y. nekuria valstybei jokios ilgalaikės pridėtinės vertės. Tokiu būdu išbalansuojamos socialinės vertybės.

Siūlau nustatyti perkančiosioms organizacijoms pareigą įsitikinti, ar ypatingojo statinio rangovas turi kompetentingus darbuotojus, tokiu būdu statybos darbus pirkti tik iš darbuotojus turinčių rangovų, kaip reikalauja LR statybos įstatymas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 51 straipsnio 7 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) technikos specialistų ir techninių organizacijų, vykdysiančių pirkimo sutartį, nepaisant jų pavaldumo tiekėjui, ypač atsakingų už kokybės kontrolę, o darbų pirkimo atveju – tų technikos specialistų ir techninių organizacijų, kuriuos rangovas kvies atlikti darbų, aprašymą. Perkančioji organizacija turi reikalauti iš rangovo pateikti pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų sąrašą, jeigu perkami statinio statybos darbai ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymas nustato rangovo pareigą turėti vykdomo darbo srities darbuotojų;“

 

Pakeisti 51 straipsnio 7 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

„7) paslaugų teikėjo ar rangovo, ar jų vadovaujančio personalo išsilavinimo ir profesinės kvalifikacijos apibūdinimą, jeigu šie veiksniai nėra pasiūlymų vertinimo kriterijai. Perkančioji organizacija turi reikalauti iš rangovo pateikti pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų profesinės kvalifikacijos (kompetencijų) įrodymus, jeigu perkami statinio statybos darbai ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymas nustato rangovo pareigą turėti vykdomo darbo srities darbuotojų;

 

Pakeisti 51 straipsnio 7 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

„9) pažymą apie paslaugų teikėjo ar rangovo darbuotojų vidutinį metinį skaičių ir vadovaujančiųjų darbuotojų skaičių per paskutinius 3 metus. Perkančioji organizacija turi reikalauti iš rangovo pateikti pažymą apie darbuotojų vidutinį metinį skaičių ir vadovaujančiųjų darbuotojų skaičių per paskutinius 3 metus, jeigu perkami statinio statybos darbai ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymas nustato rangovo pareigą turėti vykdomo darbo srities darbuotojų;


 

Teikia

Seimo nariai:   

Jonas Varkalys                                    (Parašas)

Tomas Tomilinas

Zenonas Streikus

Andriejus Stančikas

Eugenijus Gentvilas

Simonas Gentvilas

Jonas Liesys

Juozas Baublys

Viktorija Čmilytė –Nielsen

Valentinas Bukauskas

Petras Gražulis

Kęstutis Bartkevičius

Algirdas Butkevičius

Ričardas Juška

Kazys Starkevičius

Rūta Miliūtė

Antanas Baura

Petras Valiūnas

Virginija Vingrienė

Juozas Imbrasas

Andrius Palionis

Jurgis Razma

Algis Strelčiūnas

Gintaras Vaičekauskas

Algimantas Salamakinas