PASIŪLYMAS

DĖL Lietuvos RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 45, 46, 96, 506, 526, 589 IR 608 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-4662

 

2020-03-30

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

5

 

 

Argumentai:

 

Keičiant Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 526 straipsnį, papildant jį 3 dalimi (toliau – Įstatymo Projektas), numatančia administracinę atsakomybę už Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo ir kitų civilinę saugą reglamentuojančių teisės aktų nevykdymą ar pažeidimą, padarytą karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos, karantino, riboto karantino metu, taip pat susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui, jei ekstremalioji situacija ar ekstremalusis įvykis kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai, siūloma nustatyti baudą, siekiama numatyti adekvačią ir proporcingą atsakomybę.

Pažymėtina, kad siūlomas teisinis reguliavimas turėtų būti  adekvatus karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos bei karantino, riboto karantino metu, taip pat susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui, jei ekstremalioji situacija ar ekstremalusis įvykis kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai, daromiems teisės pažeidimams ir turėtų užtikrinti visuomenės sveikatos, civilinės saugos teisės aktų, savivaldybių institucijų priimtų sprendimų laikymąsi karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos bei karantino, riboto karantino, ekstremaliosios situacijos ar ekstremaliojo įvykio metu, turėtų atgrasyti asmenis nuo pakartotinių pažeidimų ir turėtų bendrą prevencinį poveikį, būtent todėl privalo būti išlaikytas įstatymų gradavimas, nes nepaprastosios ir karo padėčių metu iš tikrųjų gali iškilti aplinkybės, kurios ne tik darys žalą žmonių gyvybei ar sveikatai, bet ir visuomenei ar / ir valstybės nacionaliniam saugumui.

Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 526 str. (civilinės saugos įstatymo reikalavimų nevykdymas) asmenims užtraukia įspėjimą arba baudą nuo keturiolikos iki trisdešimt eurų ir įspėjimą arba baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo trisdešimt iki šešiasdešimt eurų. Įstatymo Projekte nenumatytas įspėjimas ir baudos auga neproporcingai – apytiksliai 10-100 kartų, nors veikų pavojingumas nepaskelbus ekstremalios situacijos (pvz. padangų gaisto prevencijos atveju yra ne mažiau pavojingesnis), tad manytina, kad taip nustatomos baudos yra galimai neadekvačios.

Todėl tikslinga yra keisti Įstatymo Projekto 5 straipsnį ir įtvirtinti atsakomybę kai numatytas administracinis nusižengimas, padarytas karantino, riboto karantino metu užtrauktų skirtingą atsakomybę nei numatytas administracinis nusižengimas, padarytas karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos metu.

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti Projekto 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. 526 straipsnio pakeitimas

Papildyti 526 straipsnį 3 dalimi:

„3. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos, karantino, riboto karantino metu, taip pat susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui, jei ekstremalioji situacija ar ekstremalusis įvykis kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai,

užtraukia baudą asmenims nuo penkių dviejų šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno tūkstančio penkių šimtų iki šešių tūkstančių eurų.

Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas karo, nepaprastosios padėties, mobilizacijos metu, jei tai kelia pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai,

užtraukia baudą asmenims nuo trijų šimtų iki aštuonių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno dviejų tūkstančių iki dešimties tūkstančių eurų.

 

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)                                  Arvydas Anušauskas