1.
|
65
|
2
|
Argumentai:
Elektroninių
cigarečių ir jų skysčių epidemiją, ypatingai tarp nepilnamečių ir jaunų
žmonių, lemia ne tik nesąžiningi jų pardavėjai, ignoruojantys teisės aktų
reikalavimus, į nepilnamečius orientuoti saldūs skoniai ir kvapai, bet ir be
jokios abejonės nedidelė jų kaina. Finansų ministerija Akcizų įstatymo
pakeitimo projekto aiškinamajame rašte yra paskaičiavusi, „kad šiuo metu
akcizų dalis šio produkto kainoje yra itin nedidelė – 2023 metų duomenimis, 10
kartų mažesnė nei cigarečių“. Akcizų įstatymo pakeitimo projekte siūlomas
akcizo tarifo didinimo tempas elektroninių cigarečių skysčiams (kasmet po 60
procentų) iš esmės nekeistų esamo status quo ir leistų toliau
išlaikyti nedidelę jų kainą, didelį įperkamumą ir kainos patrauklumą, ypač
jauniems žmonėms, bei leistų nesąžiningiems pardavėjams ir toliau iš to
pelnytis. Atsižvelgiant į tai, siūloma didinti akcizų dalį šios kategorijos
produktų kainoje ir taip mažinti jų įperkamumą ir vartojimo plėtrą, ypač tarp
jaunų žmonių, tuo pačiu surinkti daugiau papildomų pajamų į valstybės gynybos
fondą.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti 65
straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Elektroninių cigarečių
skysčiui taikomas 0,40 0.63 euro už mililitrą skysčio akcizų
tarifas.“
2. Pakeisti 65
straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,64 1,56 euro už
mililitrą skysčio akcizų tarifas.“
3. Pakeisti 65
straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 1,03 3,91 euro už
mililitrą skysčio akcizų tarifas.“
|