PASIŪLYMAI
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) sukeltų pasekmių poveikio vartojimo sutarčių dėl renginių organizavimo paslaugų teikimo vykdymui įstatymo projektui
NR. XIIIP-4753
2020-04-28
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
Č1.
|
4
|
3
|
|
Argumentai:
Vertinant Įstatymo projekto 4 straipsnio 3 dalį, pažymėtina, kad iš esmės Įstatymo projekto normos dėl renginių organizatoriaus ir vartotojo susitarimo dėl kompensacijos suteikiant kuponą galimos ir be šio Įstatymo projekto, t. y. naujo teisinio reguliavimo nesukuria. Atkreipiamas dėmesys, kad siekiant Įstatymo projekto tikslų ir uždavinių įgyvendinimo, turėtų būti nustatoma, kad vartotojui, kuriam netinka vėlesnė paslaugų suteikimo data, automatiškai suteikiamas renginių organizatoriaus kuponas, kurio terminui pasibaigus, jei vartotojas jo nepanaudoja, pinigai grąžinami per 30 dienų. Tik tuo atveju, jei paslaugų teikėjas nepasiūlo dovanų kupono per Įstatymo projekte nustatytą terminą, renginių organizatorius privalo grąžinti pinigus per 14 dienų nuo termino pateikti pasiūlymą pabaigos.
Pasiūlymas:
Pakeisti 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
3. Kai vartotojas nesutinka su
paslaugų teikėjo nustatyta vėlesne renginio data, |
2 |
4 |
5 |
|
Pakeisti 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
Jei paslaugų
teikėjas nesuteikia vartotojui kupono, kaip nurodyta
|
3 |
4 |
6 |
|
Argumentai: Atkreipiamas dėmesys, kad renginiai, kitaip nei įprasta, ne COVID-19 viruso sukeltos krizės laikotarpiu, neįvyko ne renginio organizatoriaus valia ar sprendimu, o dėl Vyriausybės paskelbtos ekstremalios situacijos bei karantino. Platintojai teikia paslaugas ne tik organizatoriams, jų vardu platindami bilietus į renginius, bet ir vartotojams, sudarydami galimybę jiems gauti informaciją apie renginius bei įsigyti į juos bilietus vartotojams patogiausiu būdu. Būtent už bilieto įsigijimo paslaugą pirkėjai moka platintojams papildomus mokesčius (paslaugos ir administravimo mokesčiai), kurie pirkėjams yra atskleidžiami iš anksto prieš įsigyjant bilietą. Taigi, perkant bilietą vartotojas sudaro sutartį su renginio organizatoriumi dėl renginio, už kurį sumoka biliete nurodytą bilieto kainą, ir sutartį su bilietų platintoju dėl bilieto nusipirkimo paslaugos. Pastaroji sutartis (tarp pirkėjo ir bilietų platintojo) pasibaigia nuo to momento, kai bilietas nusiunčiamas pirkėjui, t. y. paslauga pirkėjui laikoma suteikta ir nebelieka jokių santykių tarp pirkėjo ir bilietų platintojo nuo to momento, kai pirkėjas gauna bilietą el. paštu arba fiziškai atspausdintą bilietą kasoje. Todėl force majeure aplinkybės, lemiančios renginio atšaukimą ar jo nukėlimą, neturi jokios įtakos papildomiems bilietui taikytiems platintojo mokesčiams, nes bilietų platintojo paslauga suteikiama bilieto įteikimo pirkėjui momentu ir santykiai tarp pirkėjo ir platintojo pasibaigia bilieto nusipirkimo momentu. Jau suteikta paslauga nebegali būti nei stabdoma ar nukeliama, nei atšaukiama. Sutiktina, jog renginio atšaukimo atveju, pirkėjo platintojui sumokėti papildomi mokesčiai laikytini bilieto pirkėjo nuostoliu, tačiau renginio atšaukimo dėl force majeure aplinkybių atveju, nuostoliai, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 840 dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo normomis, nėra kompensuojami, t. y renginių organizatoriai yra atleisti nuo prievolės atlyginti tokius pirkėjų nuostolius.
Pasiūlymas:
Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Kai paslaugų
teikėjas nenustato vėlesnės renginio datos pagal šio straipsnio 1 dalį,
vartotojas turi teisę reikalauti, kad paslaugų teikėjas grąžintų
vartotojui už bilietą sumokėtą kainą,
|
Teikia
Seimo nariai Vytautas Kernagis
Mantas Adomėnas
Simonas Gentvilas