PASIŪLYMAI

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) sukeltų pasekmių poveikio vartojimo sutarčių dėl renginių organizavimo paslaugų teikimo vykdymui įstatymo projektui

NR. XIIIP-4753

 

2020-04-28

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

    str.

str.

d.

p.

Č1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

 

Vertinant Įstatymo projekto 4 straipsnio 3 dalį, pažymėtina, kad iš esmės Įstatymo projekto normos dėl renginių organizatoriaus ir vartotojo susitarimo dėl kompensacijos suteikiant kuponą galimos ir be šio Įstatymo projekto, t. y. naujo teisinio reguliavimo nesukuria. Atkreipiamas dėmesys, kad siekiant Įstatymo projekto tikslų ir uždavinių įgyvendinimo,  turėtų būti nustatoma, kad vartotojui, kuriam netinka vėlesnė paslaugų suteikimo data, automatiškai suteikiamas renginių organizatoriaus kuponas, kurio terminui pasibaigus, jei vartotojas jo nepanaudoja, pinigai grąžinami per 30 dienų. Tik tuo atveju, jei paslaugų teikėjas nepasiūlo dovanų kupono per Įstatymo projekte nustatytą terminą, renginių organizatorius privalo grąžinti pinigus per 14 dienų nuo termino pateikti pasiūlymą pabaigos.

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

3. Kai vartotojas nesutinka su paslaugų teikėjo nustatyta vėlesne renginio data, vartotojo ir paslaugų teikėjo susitarimu paslaugų teikėjas už neįvykusį renginį kompensuojama vartotojui suteikiant kuponą, kurio vertė yra ne mažesnė kaip už bilietą sumokėtų pinigų suma,netaikant jokių papildomų mokesčių vartotojui. Kuponu vartotojas gali apmokėti bilietų į būsimus to paties paslaugų teikėjo organizuojamus renginius kainą ar jos dalį. Vartotojui ir paslaugų teikėjui nesusitarus dėl kompensavimo suteikiant kuponą per30 dienų nuo šio straipsnio 2 dalyje nurodyto vartotojo pranešimo, taikoma šio straipsnio 5 dalis.

2

4

5

 

Pakeisti 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

Jei paslaugų teikėjas nesuteikia vartotojui kupono, kaip nurodyta Nesant šio straipsnio 3 dalyje nurodyto susitarimo, paslaugų teikėjas privalo grąžinti vartotojui už bilietą sumokėtą kainą, įskaitant visus mokesčius, ne vėliau kaip per 30 14 dienų nuo vėlesnės renginio datos, nustatytos pagal šio straipsnio 1 dalį, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių vartotojas negali dalyvauti renginyje nustatytą vėlesnę renginio datą. Tokiu atveju paslaugų teikėjas privalo grąžinti vartotojui už bilietą sumokėtą kainą, įskaitant visus mokesčius, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo pranešimo apie objektyvią priežastį, dėl kurios jis negali dalyvauti renginyje.

 

3

4

6

 

Argumentai:

Atkreipiamas dėmesys,  kad renginiai, kitaip nei įprasta, ne COVID-19 viruso sukeltos krizės laikotarpiu, neįvyko ne renginio organizatoriaus valia ar sprendimu, o dėl Vyriausybės paskelbtos ekstremalios situacijos bei karantino. Platintojai teikia paslaugas ne tik organizatoriams, jų vardu platindami bilietus į renginius, bet ir vartotojams, sudarydami galimybę jiems gauti informaciją apie renginius bei įsigyti į juos bilietus vartotojams patogiausiu būdu. Būtent už bilieto įsigijimo paslaugą pirkėjai moka platintojams papildomus mokesčius (paslaugos ir administravimo mokesčiai), kurie pirkėjams yra atskleidžiami iš anksto prieš įsigyjant bilietą. Taigi, perkant bilietą vartotojas sudaro sutartį su renginio organizatoriumi dėl renginio, už kurį sumoka biliete nurodytą bilieto kainą, ir sutartį su bilietų platintoju dėl bilieto nusipirkimo paslaugos. Pastaroji sutartis (tarp pirkėjo ir bilietų platintojo) pasibaigia nuo to momento, kai bilietas nusiunčiamas pirkėjui, t. y. paslauga pirkėjui laikoma suteikta ir nebelieka jokių santykių tarp pirkėjo ir bilietų platintojo nuo to momento, kai pirkėjas gauna bilietą el. paštu arba fiziškai atspausdintą bilietą kasoje. Todėl force majeure aplinkybės, lemiančios renginio atšaukimą ar jo nukėlimą, neturi jokios įtakos papildomiems bilietui taikytiems platintojo mokesčiams, nes bilietų platintojo paslauga suteikiama bilieto įteikimo pirkėjui momentu ir santykiai tarp pirkėjo ir platintojo pasibaigia bilieto nusipirkimo momentu. Jau suteikta paslauga nebegali būti nei stabdoma ar nukeliama, nei atšaukiama. Sutiktina, jog renginio atšaukimo atveju, pirkėjo platintojui sumokėti papildomi mokesčiai laikytini bilieto pirkėjo nuostoliu, tačiau renginio atšaukimo dėl force majeure aplinkybių atveju, nuostoliai, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 840 dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo normomis, nėra kompensuojami, t. y renginių organizatoriai yra atleisti nuo prievolės atlyginti tokius pirkėjų nuostolius.

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Kai paslaugų teikėjas nenustato vėlesnės renginio datos pagal šio straipsnio 1 dalį, vartotojas turi teisę reikalauti, kad paslaugų teikėjas grąžintų vartotojui už bilietą sumokėtą kainą, įskaitant visus mokesčius, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo šio straipsnio 1 dalyje nustatytos paslaugų teikėjo teisės įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.“

 

 

Teikia

 

Seimo nariai                                                                                                                   Vytautas Kernagis 

Mantas Adomėnas

Simonas Gentvilas