1.
|
68
|
|
|
Argumentai:
Priėmus įstatymą, turi būti aišku kas informuos asmenį
apie tai, kad yra priimtas sprendimas rinkti informaciją apie jo buvimo vietos ir judėjimo duomenis.
Pasiūlymas: Pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 68 straipsnio pakeitimas
Papildyti 68
straipsnį 51 dalimi:
„51.
Siekiant užtikrinti visuomenės saugumą ir asmenų sveikatą bei gyvybę
valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ar teritorijų karantino metu,
viešųjų ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai
neatlygintinai teikia vietos nustatymo duomenis Vyriausybės įgaliotai
institucijai, kai reikia stebėti ir nustatyti asmenų, kurių judėjimas yra
apribotas arba kurie gali patekti į tam tikrą nesaugią teritoriją, buvimo
vietą ar jų judėjimą arba juos perspėti, o kitų priemonių naudojimas
negalimas ar netikslingas. Teisės akte, kuriuo skelbiama valstybės lygio
ekstremalioji situacija ar teritorijų karantinas, ar Vyriausybės nutarimu
nurodoma, kokius šio Įstatymo 1 priede nurodytų kategorijų vietos nustatymo
duomenis viešųjų ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų
teikėjai turi teikti įgaliotai valstybės institucijai (duomenų valdytojui).
Tokie duomenys teikiami nedelsiant, kai tik raštu arba elektroninėmis
priemonėmis gaunama motyvuota užklausa. Pateikiant ar siunčiant motyvuotą
užklausą elektroninių ryšių priemonėmis, ji turi būti pasirašyta kvalifikuotu
elektroniniu parašu. Vietos nustatymo duomenų teikimas nutraukiamas, o gauti
ir tvarkomi duomenys nedelsiant sunaikinami, kai atšaukiama valstybės lygio
ekstremalioji situacija ar teritorijų karantinas arba kai jie nebereikalingi
tikslams, dėl kurių buvo tvarkomi. Vietos nustatymo duomenys renkami,
kaupiami ir tvarkomi įgaliotos institucijos (duomenų valdytojo) nustatyta
tvarka. Įgaliota institucija informuoja asmenį Asmuo
informuojamas apie sprendimą rinkti jo buvimo vietos ir judėjimo
duomenis. Asmeniui suteikiama teisė pasinaudoti sprendimo apskundimo
galimybe.“
|