LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Ekonomikos komitetas
Papildomo komiteto IŠVADA
DĖL lietuvos respublikos seimo nutarimo „dėl lietuvos respublikos 2018 metų VALSTYBĖS KONSOLIDUOTŲJŲ ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projekto nr. xiiip-3937
2019-10-23 Nr. 108-P-30
Vilnius
1. 1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kreivys, Komiteto nariai Antanas Baura, Bronius Bradauskas, Eugenijus Gentvilas, Zbignev Jedinskij, Andrius Kupčinskas, Bronislovas Matelis, Rūta Miliūtė, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma, Remigijus Žemaitaitis.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė, Rasa Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės turto valdymo departamento direktorė Aušra Vičkačkienė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės turto valdymo departamento Viešojo sektoriaus finansinių ataskaitų konsolidavimo skyriaus patarėja Jūratė Tidikienė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamento direktorius Audrius Želionis, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio kontrolieriaus pavaduotojas Audrius Misevičius, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Finansinio audito departamento direktorė Emilija Jasaitienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė 2019-10-01 |
|
|
|
Valstybinio audito išvada Nr. FA-8 ir ataskaita Nr. FA-8 „2018 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių teisingumo bei valstybės biudžeto lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo vertinimas“
„Sąlyginė nuomonė dėl valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Mes atlikome 2018 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio auditą. Mūsų nuomone, išskyrus mūsų išvados skyriuje „Pagrindas pareikšti sąlyginę nuomonę dėl valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio“ apibūdintų dalykų poveikį, 2018 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą įtrauktų į valstybės grupę viešojo sektoriaus subjektų 2018 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2018 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus. Pagrindas pareikšti sąlyginę nuomonę dėl valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Nustatėme valstybės konsoliduotųjų finansinės būklės ataskaitos (ilgalaikio, trumpalaikio turto ir įsipareigojimų straipsnių), veiklos rezultatų ataskaitos (pagrindinės veiklos pajamų ir grynojo perviršio straipsnių) ir grynojo turto pokyčio ataskaitos (tikrosios vertės rezervo likučio ir sukaupto perviršio ar deficito prieš nuosavybės metodo įtaką straipsnių) duomenų reikšmingų iškraipymų, kuriuos lėmė iškraipymai žemesniojo konsolidavimo lygio viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniuose ir neteisingai užregistruoti rankiniai konsolidavimo įrašai. Finansinės įtakos mastas valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio duomenimis nurodytas ataskaitoje (žr. 1.2 poskyrį). Auditą atlikome pagal Valstybinio audito reikalavimus, tarptautinius audito standartus ir tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus. Mūsų atsakomybė pagal šiuos standartus išsamiai apibūdinta šios išvados skyriuje „Auditoriaus atsakomybė už auditą“. Esame nepriklausomi nuo audituojamo subjekto pagal Valstybės kontrolės tarnybinės etikos kodeksą ir laikėmės kitų šiame kodekse nustatytų etikos reikalavimų. Mes manome, kad mūsų surinkti audito įrodymai yra pakankami ir tinkami mūsų sąlyginei nuomonei dėl valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio pagrįsti. Besąlyginė nuomonė dėl valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio Mes atlikome 2018 metų valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų auditą. Mūsų nuomone, 2018 metų valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys visais reikšmingais atžvilgiais parengtas ir pateiktas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius šio rinkinio sudarymą. Pagrindas pareikšti besąlyginę nuomonę dėl valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio Auditą atlikome pagal Valstybinio audito reikalavimus, tarptautinius audito standartus ir tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus. Mūsų atsakomybė pagal šiuos standartus išsamiai apibūdinta šios išvados skyriuje „Auditoriaus atsakomybė už auditą“. Esame nepriklausomi nuo audituojamo subjekto pagal Valstybės kontrolės tarnybinės etikos kodeksą ir laikėmės kitų šiame kodekse nustatytų etikos reikalavimų. Mes manome, kad mūsų surinkti audito įrodymai yra pakankami ir tinkami mūsų besąlyginei nuomonei dėl valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio pagrįsti. Vadovybės atsakomybė už valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinius Lietuvos Respublikos finansų ministras yra atsakingas už valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimą ir teisingą pateikimą pagal Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus bei valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio parengimą ir teisingą pateikimą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius šio rinkinio sudarymą. Už žemesniojo lygio ataskaitų rinkinių sudarymą atsakingi asignavimų valdytojai ir ministrų valdymo sričių įstaigų, vykdančių atitinkamo asignavimų valdytojo programas, vadovai. Auditoriaus atsakomybė už auditą Mūsų tikslas yra gauti pakankamą užtikrinimą dėl to, ar valstybės 2018 metų finansinės ir biudžeto vykdymo ataskaitos kaip visuma nėra reikšmingai iškraipytos dėl apgaulės ar klaidos, ir išleisti auditoriaus išvadą, kurioje pateikiama mūsų nuomonė. Pakankamas užtikrinimas – tai aukšto lygio užtikrinimas, o ne garantija, kad reikšmingą iškraipymą, jeigu jis yra, visada galima nustatyti auditu, kuris atliekamas pagal Valstybinio audito reikalavimus, tarptautinius audito standartus ir tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus. Iškraipymai, kurių gali atsirasti dėl apgaulės ar klaidos, laikomi reikšmingais, jeigu galima pagrįstai numatyti, kad atskirai ar kartu jie gali turėti didelės įtakos vartotojų ekonominiams sprendimams, priimamiems remiantis finansinėmis ir biudžeto vykdymo ataskaitomis. Išsamesnis auditoriaus atsakomybės apibūdinimas pateiktas Valstybės kontrolės interneto tinklalapyje adresu https://www.vkontrole.lt/page.aspx?id=8. Šis apibūdinimas yra sudedamoji auditoriaus išvados dalis. Valstybinio audito išvadą teikiame kartu su valstybinio audito ataskaita ir pridedame audituotus valstybės konsoliduotųjų finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius.“ |
Atsižvelgti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: atsižvelgiant į Valstybės kontrolės valstybinio audito išvadą ir ataskaitą, siūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui pritarti iniciatorių pateiktam Seimo nutarimo projektui Nr. XIIIP-3937.
Kartu pažymėti, kad Seimui kasmet tvirtinti teikiamas valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinys turėtų aiškiai parodyti esamų išlaidų santykį su šalies BVP pagal sritis. Tokia informacija turėtų apimti bent 5 metų laikotarpio Lietuvos situaciją, duomenys taip pat turėtų būti palyginti su kitų ES valstybių narių ir naujų ES narių iš Rytų/Vidurio Europos duomenimis. Minėta informacija būtų svarbi formuojant ateinančių metų valstybės biudžetą, todėl turėtų būti teikiama Seimui tvirtinti ne vėliau kaip kitų metų, už kuriuos yra teikiamas valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio patvirtinimo projektas, gegužės mėnesį. Šių duomenų reikia ir su dabar Seimui teikiamu svarstyti 2020 metų valstybės biudžetu.
6.2. Pasiūlymai: nėra.
7. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Virgilijus Poderys.
Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius
Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė