LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nr. xiii-198 1, 3, 5, 6, 7, 9, 12, 14 STRAIPSNIŲ IR 1, 2, 3, 4, 5 priedų PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR.XIVP-964

 

2021-11-10  Nr. 109-P-53

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Matas Maldeikis, Liudas Jonaitis, Simonas Gentvilas, Antanas Čepononis, Vytautas Gapšys, Vytautas Mitalas, Juozas Varžgalys,  Valius Ąžuolas, Andrius Palionis.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2021-10-17

3

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros pricipams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šią pastabą.

Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje siūlomos nuostatos „Nesant darbuotojų atstovų, darbuotojai apie nustatomą ar keičiamą darbo apmokėjimo sistemą turi būti informuojami tiesiogiai arba visuotiniame darbdavio darbuotojų susirinkime“ reikėtų atsisakyti, nes šioje dalyje jau nustatyta, kad darbuotojų informavimo ir konsultavimo procedūros vykdomos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka. Pažymėtina, kad darbuotojų informavimo ir konsultavimo procedūros priklauso ir nuo darbuotojų skaičiaus, be to, įstatymuose negali būti nustatytos taisyklės, nederančios su aukštesnę teisinę galią turinčiu Darbo kodeksu.

Pritarti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

Seimo narys

G. Kindurys

2021-10-26

5

 

 

 Argumentai:

Pasiūlymu siekiama sumažinti šiuo metu esantį nepagrįstą darbo užmokesčio skirtumą tarp dviejų panašių pareigybių – slaugytojo padėjėjo ir socialinio darbuotojo padėjėjo, t. y. įstatymo pakeitimu padidinant darbo užmokestį slaugytojo padėjėjams.

Pavyzdžiui, socialinės globos namuose slaugytojų padėjėjų algos yra mažesnės nei socialinių darbuotojų padėjėjų, nors jų darbo sudėtingumas yra panašus ar net didesnis. Šių pareigybių darbuotojai teikdami paslaugas socialinės globos namų gyventojams gauna 30 proc. mažesnį darbo užmokestį nei socialinio darbuotojo padėjėjai. Darbo užmokesčio skirtumas susidaro dėl to, kad pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 7 straipsnio 7 dalį socialinių paslaugų srities darbuotojams įstatyme nustatyti minimalieji pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami 30 procentų, o slaugytojo padėjėjai nepriskiriami prie socialinių paslaugų srities darbuotojų.

Pažymėtina, kad slaugytojo padėjėjams taikomas reikalavimas turėti slaugytojo padėjėjo profesinę kvalifikaciją, o socialinio darbuotojo padėjėjams taikomas tik reikalavimas būti išklausius įžanginius socialinio darbuotojo padėjėjo mokymus. Slaugytojo padėjėjams tenka didesnė atsakomybė teikiant slaugos bei globos paslaugas, nes savo darbe jie turi vadovautis medicinos normomis, stebėti gyventojų sveikatos, emocinę bei psichoemocinę būklę, dirbti su ypatingai sunkiais ligoniais, kuriems reikalinga specialioji, intensyvioji slauga ir individuali priežiūra. Be to, jie atlieka daug kitų specifinių, tik slaugytojų padėjėjų kompetencijai priskirtų procedūrų ir funkcijų.

Akivaizdu, kad dėl šios slaugytojų padėjėjų darbo specifikos yra neteisinga jiems mokėti 30 proc. mažesnį darbo užmokestį nei socialinio darbuotojo padėjėjams.

Pasiūlymas:

Papildyti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 1, 3, 5, 6, 7, 9, 12, 14 straipsnių ir 1, 2, 3, 4, 5 priedų pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-964 5 straipsnį „7 straipsnio pakeitimas“ nauja dalimi ir ją išdėstyti taip:

„Pakeisti 7 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Socialinių paslaugų srities darbuotojams šio įstatymo 1, 2, 3 ir 4 prieduose, slaugytojų padėjėjams šio įstatymo 4 priede nustatyti minimalieji pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami 30 procentų.“

Svarstyti pagrindiniame komitete.

 

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas:

Pritarti  iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIVP-964.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                       Mykolas Majauskas                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėja Alina Brazdilienė