1.
|
Seimo
narys
Andrius
Vyšniauskas
2024-06-14
|
2(6)
|
(1)
|
(11)
|
N
|
Argumentai:
Gerinant valstybės institucijų
teikiamų paslaugų asmenims kokybę ir mažinant ūkio subjektams tenkančią
administracinę naštą gaunant šias paslaugas būtina peržiūrėti valstybės
institucijų kompetenciją paslaugų teikimo srityje ir atsisakyti panašių
funkcijų vykdymo skirtingose valstybės institucijose. Šiuo metu biocidinių
produktų (toliau – biocidai) autorizacijos funkcijos yra pavestos dviem
institucijom – Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai (toliau – VMVT)
ir Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos ministerijos
(toliau – NVSC). VMVT pavesta autorizuoti 6 tipų biocidus, naudojamus
gyvūnams, maisto, pašarų ar kitose veterinarijos srityse, kai tuo tarpu NVSC
– 21 tipo (iš 22 galimų tipų) biocidus, naudojamus kitose srityse nei
naudojimas gyvūnams, maisto ar pašarų srityse ar veterinarinės higienos
tikslais. Remiantis Biocidinių produktų duomenų baze VMVT per 5 šių metų mėn.
išdavė 5-is biocidų autorizacijos liudijimus, 2023 m. – 28, 2022 m. – 28,
2021 m. - 40, o NVSC per 5-is šių metų mėn. išdavė virš 130 liudijimų, 2023
m. – 285, 2022 m. – 317, 2021 m. – 269. Akivaizdu, kad pagrindinė
autorizuojanti įstaiga yra NVSC, kuri Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013
m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 686 „Dėl 2012 m. gegužės 22 d. Europos
Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 528/2012 dėl biocidinių produktų
tiekimo rinkai ir jų naudojimo įgyvendinimo“ ir yra paskirta vykdyti
Reglamente (ES) Nr. 528/2012 nustatytas nacionalinių kompetentingų
institucijų užduotis. Siekiant efektyviau naudoti VMVT turimus žmogiškuosius
ir finansinius išteklius vykdant pagrindines VMVT kaip priežiūros
institucijos užduotis ir atsisakyti VMVT nebūdingų funkcijų, visų biocidų
autorizacijos funkcijos turėtų būti pavestos NVSC, VMVT paliekant tik biocidų
naudojimo teisėtumo priežiūrą pagal kompetenciją jos prižiūrimose ūkio
subjektų veiklos srityse.
Pasiūlymas:
1 straipsnis. 6 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti
6 straipsnio 1 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11) išduoda
veterinarijos praktikos licencijas, teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina,
registruoja veterinarinės kontrolės subjektus, jų veiklos vietas;“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pasiūlyme numatytam tikslui
pritartina, tačiau Pasiūlymui nepritarti, nes: 1) kartu su šiuo
Pasiūlymu turėjo būti pateiktas ir kartu svarstomas Administracinių
nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 589 straipsnio 30 punkto pakeitimo
įstatymo projektas, kuris dar net nėra registruotas Seime. 2) atsižvelgiant į
ŽŪM pateiktą informaciją - atsakingos institucijos (ŽŪM, SAM, VMVT ir NVSC)
nepateikė suderinto sprendimo projekto dėl lėšų perskirstymo perduodant NVSC
veterinarinių biocidinių produktų autorizavimo liudijimų išdavimo funkciją; 3)
Komitetas priėmė protokolinį sprendimą: parengti Veterinarijos įstatymo
Nr. I-2110 6 straipsnio pakeitimo bei jo lydinčiojo Administracinių
nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymų projektus ir juos
registruoti Seimo narių vardu.
Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0,
susilaikė – 1.
|
2.
|
Seimo
narys
Andrius
Vyšniauskas
2024-06-14
|
6
|
|
|
N
|
Pasiūlymas:
2 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas,
išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas atsižvelgė į LSMU VA
rašte (2024-06-18 Nr. G-2024-5494) ir į ŽŪM Pažymoje (24-06-21) pateiktus
argumentus ir siūlymus, kad Projektu numatyti
pakeitimai turėtų būti priimti kaip įmanoma greičiau. Pasiūlymui nepritarti,
nes Projekto
Nr. XIVP-3674(3) įsigaliojimas
negali būti atidedamas, kadangi tai iš esmės sutrikdytų veterinarinės
medicinos rezidentūros studijų vykdymą 2024 metais.
Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0,
susilaikė – 0.
|