LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-2032 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2015-02-26 Nr. XIIP-2754

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projektu siūloma kompensuoti Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų ir jų transporto priemonių perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos bilieto kainą. Atsižvelgiant į tai, jog įstatymo projekto aiškinamajame rašte numatyta, kad įstatymo įgyvendinimas pareikalaus papildomų biudžeto lėšų, o 2015 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu valstybės biudžeto asignavimai jau yra patvirtinti, todėl dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto vykdytojos nuomonė.

2. Įstatymo projekto nuostatos įsigaliotų nuo jų oficialaus paskelbimo, tačiau tai prieštarautų Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 daliai bei Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 daliai, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. Taip pat atkreiptinas dėmesys į Biudžeto sandaros įstatymo 12 straipsnį, kuris numato, kad įstatymai, darantys įtaką atitinkamų metų biudžeto asignavimams, įsigalioja įstatymų nustatyta tvarka, bet priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas. Atsižvelgiant į tai, koreguotina įstatymo įsigaliojimo data.

Be to, pažymėtina, jog Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje numatyta, jog Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą, kuri jau yra patvirtinta ir vykdoma. Dėl šios priežasties svarstytina, ar įstatymo projekte neturėtų būti numatyti pasiūlymai Vyriausybei dėl įstatymo projekto poįstatyminių teisės aktų įgyvendinimo bei terminas iki kada tai turėtų būti atlikta.

3. Įstatymo projektas ir jo lyginamasis projektas koreguotini atsižvelgiant į teisės technikos taisykles:

3.1. įstatymo projekto pavadinime žodis „ĮSTATYMAS“ rašytinas naujoje eilutėje;

3.2. įstatymo projekto 1 straipsnio pavadinime brauktinas po skaičiaus „1“ esantis simbolis „)“, žodis „Straipsnis“ rašytinas iš mažosios raidės, o frazė „5 dalies 7 punkto“ brauktina kaip perteklinė;

3.3. įstatymo projekto 1 straipsniu keičiant 9 straipsnio 5 dalies 7 punktą keičiamo įstatymo tekstas rašytinas kabutėse, o prieš dėstomą tekstą skaičius „1.)“ keistinas į skaičiumi „7)“;

3.4. įstatymą pasirašančio subjekto pareigos rašytinos mažosiomis raidėmis;

3.5. projekto lyginamajame variante žodžiai „Projekto lyginamasis variantas“ turi būti rašomi kampiniu vėliaviniu būdu per dvi eilutes.

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                               Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė

E. Sadauskienė