LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS

TEISĖS GRUPĖ

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO ,,DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2009 M. LAPKRIČIO 11 D. NUTARIMO NR. 1480 „DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

(TAP NR. 24-1642) (TAIS NR. 24-18718(2))

 

  Nr.  

Vilnius

 

Skubos tvarka įvertinę Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ pakeitimo projekto (toliau – Nutarimo projektas) atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams ir teisės technikos reikalavimams, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Nutarimo projekto 2.2.2 ir 2.2.6 papunčiuose turėtų būti nurodytas pilnas juose minimos interneto svetainės adresas, kaip Nutarimo projekto 2.2.4 papunktyje.

2. Nutarimo projekte nauja redakcija išdėstyto Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių projekto (toliau – Taisyklių projektas) 4, 16 ir 18 punktuose nurodyta, kad valdžios ir privataus subjektų partnerystės (toliau – partnerystė) projektai turėtų būti rengiami vadovaujantis partnerystės metodinės ir konsultacinės pagalbos kompetencijų centro (pagal Nutarimo projekto 2.2 papunktį viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra) patvirtintais partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodiniais dokumentais (toliau – metodiniai dokumentai). Tačiau pastebėtina, kad Investicijų įstatyme ir Koncesijų įstatyme nenustatytas reikalavimas partnerystės projektus rengti vadovaujantis metodiniais dokumentais. Vadovaujantis Investicijų įstatymo 153 straipsnio 6 dalimi ir Koncesijų įstatymo 14 straipsnio 12 dalimi, metodiniais dokumentais turėtų būti vadovaujamasi tik rengiant privataus sektoriaus subjekto atrankos dokumentus, t. y., šie atrankos dokumentai turėtų atitikti metodiniuose dokumentuose nustatytus reikalavimus. Investicijų įstatymo 151 straipsnio 6 dalyje ir Koncesijų įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad partnerystės projektai rengiami Vyriausybės nustatyta viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo tvarka. Atitinkamai turėtų būti tikslinamas Taisyklių projektas.

3. Turėtų būti tikslinami Taisyklių projekto 6 ir 13 punktai, atsižvelgiant į tai, kad ne viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, kuri pagal Nutarimo projekto 2.2 papunktį veiktų kaip partnerystės metodinės ir konsultacinės pagalbos kompetencijų centras, turėtų priimti galutinį sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo. Vadovaujantis Investicijų įstatymo 152 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktais, 153 straipsnio 5 dalimi ir Koncesijų įstatymo 14 straipsnio 11 dalimi, sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo priima Vyriausybė arba savivaldybės taryba.

Be to, atkreipiame dėmesį, kad viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros kompetencija šioje srityje Taisyklių projekte numatyta nenuosekliai, nes Taisyklių projekto III skyriuje, reglamentuosiančiame vietos valdžios partnerystės projektų rengimą, vertinimą ir sprendimų dėl partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo priėmimą, analogiškos nuostatos dėl privalomo šios viešosios įstaigos sprendimo dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo nenumatytos.

4. Taisyklių projekto 19 punkte turėtų būti tikslinama nuoroda į taisyklių 8 punktą, nes, pvz., savivaldybės tarybos sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo neturėtų būti nurodytas centrinės valdžios viešasis subjektas ar subjektai, taip pat šiame sprendime turėtų būti nurodyti duomenys apie privačiam subjektui perduodamą valdyti, naudoti ir juo disponuoti savivaldybės turtą, reikalingą partnerystės projektui įgyvendinti.

5. Siūlome tikslinti Taisyklių projekto 22, 23, 25–27 punktų nuostatas, atsižvelgiant į tai, kad galėtų būti konsoliduoti ne tik atskirų savivaldybių, bet ir vienos savivaldybės projektai.

6. Trūksta aiškumo, kodėl kai kuriose Taisyklių projekto nuostatose minimi kartu viešojo sektoriaus subjektas ir viešojo sektoriaus subjektai, savivaldybė ir savivaldybės, o kitose – tik viešojo sektoriaus subjektas arba tik savivaldybė. Siūlome peržiūrėti atitinkamas Taisyklių projekto nuostatas ir įvertinti galimybę minėtus subjektus jose nurodyti vienodai. Šiame kontekste atkreipiame dėmesį, kad Taisyklių projekto 2 punkte įvestas trumpinys ,,viešasis subjektas“.

 

 

Teisės grupės vyresnioji patarėja                                                                             Dalia Petkevičienė

 

 

 

 

 

 

 

Dalia Petkevičienė, tel. +37052098723; +37066842870, el. p. dalia.petkeviciene@lrv.lt