LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
APLINKOS APSAUGOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS
RESPUBLIKOS
SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS ĮSTATYMO NR. XIII-2895 14 STRAIPSNIO
PAKEITIMO
įstatymo projektO Nr. XIVP-3648
2024-10-02 Nr. 107-P-36
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, Komiteto nariai: Aidas Gedvilas, Kasparas Adomaitis, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, biuro patarėja Aistrida Latvėnė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Žemės ir teritorijų planavimo politikos grupės vadovė Algė Staniūnaitė – Tonkich, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas Gediminas Vaičionis.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24 |
N |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsniu Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 14 straipsnio 2 dalyje siūloma pakeisti savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimo tvarką tais atvejais, kai vietoj griaunamo esamo pastato statomas naujas pastatas. Siūlomas teisinis reguliavimas svarstytinas šiais aspektais. Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad šią įmoką apskaičiuoja savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatorius pagal Vyriausybės nutarimu tvirtinamą Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodiką. Manytina, kad tinkamam įstatymo nuostatų įgyvendinimui, reikėtų pakeisti minėtą metodiką. Atsižvelgiant į tai, projektas pildytinas 2 straipsniu, kuriame būtų nustatyta vėlesnė įstatymo įsigaliojimo data bei nuostatos, reglamentuojančios įstatymo įgyvendinimą, pavedant Vyriausybei iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus. Įstatymą įgyvendinančios nuostatos turėtų įsigalioti anksčiu nei visas įstatymas. |
Nepritarti |
Vyriausybės išvadoje siūloma atsisakyti keisti įstatymo 14 str. 4 d., reglamentuojančią įmokos apskaičiavimą, ir atitinkamai papildyti 15 str. 3 d. 3 p., numatančiu papildomą atleidimo nuo infrastruktūros plėtros įmokos atvejį. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo keitimo tikslas – nemokėti įmokos statant statinius vietoje buvusių, pasiekiamas kitomis teisinėmis priemonėmis, poįstatyminio reguliavimo keisti nereikės.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24 |
1 |
|
|
Antra, atsižvelgiant į tai, kad naujo pastato statyba gali būti vykdoma nugriovus ne vieną esamą, bet kelis esamus pastatus, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų atitinkamai patikslinti dėl savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dydžio apskaičiavimo pastaruoju atveju. |
Pritarti |
Pastaba atliepta Vyriausybės išvadoje pasiūlytoje įstatymo projekto redakcijoje. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24 |
N |
|
|
Trečia, svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo, projekto nuostatose neturėtų būti nustatytas įstatymo nuostatų taikymas keičiamame įstatyme nustatytų įmokų naujo pastato statybos, pradėtos iki įstatymo įsigaliojimo, kai yra griaunamas esamas pastatas (pastatai), atžvilgiu. |
Pritarti |
Pastaba atliepta Vyriausybės išvadoje pasiūlytoje įstatymo projekto redakcijoje. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24 |
* |
|
|
2. Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, manytina, kad dėl projekto turėtų būti gauta Vyriausybės išvada. |
Pritarti |
Vyriausybės išvada gauta 2024-06-19. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2024-05-29 |
2N |
|
|
Lietuvos savivaldybių asociacija susipažino su Lietuvos Respublikos Seimo narių parengtu Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo Nr. XIII-2895 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3648 (toliau – Įstatymo projektas), Aplinkos ministerijos parengtu ir pateiktu derinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo Nr. XIII-2895 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3648“ projektu (toliau –Nutarimo projektas). Savivaldybės pritaria Įstatymo projektui ir Nutarimo projekte suformuluotiems siūlymams ir teikia šiuos pasiūlymus ir pastabas: 1. Siekiant neapsunkinti infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimo procedūrų, savivaldybės siūlo Įstatymo projekte numatyti, kad pakeitimai taikomi tais atvejais, jei leidimas pastato (jo dalies) griovimui nebuvo gautas ir griovimo darbai nebuvo atlikti iki Įstatymo pakeitimo įsigaliojimo. |
Pritarti iš dalies |
Pritarti siūlymui, kad įstatyme būtina aiškiai įtvirtinti pakeitimų taikymo taisyklę, t. y. nuo kokio juridinio veiksmo atlikimo taikoma naujai įsigaliojusi tvarka. Nepritarti Lietuvos savivaldybių asociacijos siūlymui naujos tvarkos taikymą sieti su griovimą leidžiančio leidimo išdavimu, kadangi pritariame Vyriausybės išvadoje išdėstytam siūlymui – taikymą sieti su prašymo apskaičiuoti infrastruktūros plėtros įmoką mokėjimo pateikimu. |
2. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2024-05-29 |
1 |
|
|
2. Savivaldybės siūlo numatyti, kad Įstatymo pakeitimai taikomi tais atvejais, kai abi statybos rūšys (griovimas ir nauja statyba) bus projektuojami ir įgyvendinami pagal vieną statybą leidžiantį dokumentą. |
Pritari |
Pastaba atliepta Vyriausybės išvadoje pasiūlytoje įstatymo projekto redakcijoje. |
3. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2024-05-29 |
1 |
|
|
3. Savivaldybės siūlo Vyriausybės nutarimo projekte pateiktą SIPĮ 15 str. 3 d. 3 punktą, papildyti, kad griaunamo pastato (pastatų) ir (ar) inžinerinio statinio (statinių), vietoj kurio ketinama statyti naują pastatą (pastatus) ir (ar) inžinerinį statinį (statinius), statyba būtų baigta teisės aktų nustatyta tvarka ir jų registruotas baigtumas būtų 100 proc. Kauno rajono savivaldybė siūlo galimą SIPĮ 15 str. 3 d. 3 punkto formuluotę: „3) atstatomas tokių pačių matmenų ir paskirties sugriuvęs, sunaikintas, nugriautas pastatas (pastatai) ir (ar) inžinerinis statinys (statiniai) vietoje buvusio pastato (pastatų) ir (ar) inžinerinio statinio (statinių), kurio (-ų) statyba baigta teisės aktų nustatyta tvarka ir jų registruotas baigtumas 100 proc. Jeigu šiame punkte nurodytu atveju statomo naujo pastato (pastatų) bendrasis plotas (kvadratiniais metrais) arba inžinerinio statinio, kuris nepriklauso savivaldybės infrastruktūrai ir jam naudoti reikalinga savivaldybės infrastruktūra, užstatytas plotas (kvadratiniais metrais) didėja – savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka apskaičiuojama ir mokama tik už padidėjusį pastato (pastatų) bendrąjį plotą ir (ar) inžinerinio statinio užstatytą plotą.“. |
Pritarti |
Pasiūlymas integruotas į Vyriausybės išvadoje siūlomą įstatymo projekto redakciją. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Aistė Gedvilienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja
Aistrida Latvėnė