LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Audito komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 589 STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-733

 

2017-06-14  Nr. 141-P-24

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto nariai: Rasa Budbergytė, Petras Gražulis, Arvydas Nekrošius, Aušrinė Norkienė.

Komiteto biuras: biuro vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, Jolanta Zibavičiūtė, padėjėja Simona Mickevičienė.

Kviestieji asmenys: Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Pinigų plovimo prevencijos valdybos viršininkas Sigitas Šileikis, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Pinigų plovimo prevencijos valdybos Atitikties skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Grigaitė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Audito, apskaitos ir nemokumo valdymo departamento direktoriaus pavaduotoja Paulė Svorobovičienė, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos viceministras Česlovas Mulma, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisės taikymo skyriaus patarėja Indrė Žvaigždinienė, Lietuvos auditorių rūmų prezidentas Saulius Lapšinskas, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Priežiūros teisės skyriaus vyresnioji juriskonsultė Aistė Patašiūtė, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Operacinės rizikos skyriaus vyr. specialistė Kotryna Filipavičiūtė, Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas, AB SEB bankas Atitikties departamento Pinigų plovimo prevencijos vadovė Irmina Svetulevičienė, Finansinių paslaugų įmonių asociacijos „Finco“ direktorius Šarūnas Frolenko, Asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius Kęstutis Kupšys, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto biuro patarėjas Paulius Bačiulis.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2017-06-01

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-733 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo Audito komiteto pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Audito komitetas,

2017-06-14

1

 

 

 

Argumentai:

Iniciatorių pateiktame Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-733 (toliau – Projektas) 1 straipsniu keičiančiu Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnį ir 5 dalimi papildančiu jį nauju 95 punktu, numatyta, kad Lietuvos auditorių rūmai būtų vienu iš administracinių nusižengimų teiseną pradedančiu ir administracinių nusižengimų tyrimą atliekančiu subjektu. Be to, Lietuvos auditorių rūmų atstovai, kaip šios institucijos pareigūnai, turėtų teisę surašyti administracinių nusižengimų protokolus dėl Administracinių nusižengimų kodekso 198 straipsnyje numatytų administracinių nusižengimų.

Pažymėtina, kad Lietuvos auditorių rūmai yra viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas – vienyti visus atestuotus auditorius, koordinuoti jų veiklą, atstovauti jų interesams ir tenkinti kitus viešuosius interesus. Taigi, Lietuvos auditorių rūmai yra asociacija, vienijanti savo narius, ir kuriai  nėra suteikti viešojo administravimo įgaliojimai. Projektu siūlomi pakeitimai, kuriais Lietuvos auditorių rūmams, kaip viešojo administravimo įgaliojimų neturinčiam subjektui, būtų suteikti įgaliojimai surašyti administracinių nusižengimų protokolus, išbalansuotų sukurtą esamą nuoseklią administracinės teisenos sistemą.

Atsižvelgiant į tai, tikslintinas Projekto 1 straipsnis.

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnį ir išbraukti šio straipsnio 5 dalį:

„5. Papildyti 589 straipsni 95 punktu:

„95) Lietuvos auditorių rūmų – dėl 198 straipsnyje numatytų administracinių nusižengimų.“

Pritarti

 

2.

Seimo Audito komitetas,

2017-06-14

2

 

 

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad su iniciatorių pateiktu Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo Nr. VIII-275 pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-732 yra tiesiogiai susiję jo lydintieji Seime registruoti projektai Nr. XIIIP-733 – XIIIP-738, būtina tarpusavyje suderinti šių įstatymų projektų įsigaliojimo ir įgyvendinimo datas.

Siūlytina, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 1 dalimi, Projekto straipsniai įsigaliotų bendra tvarka, t. y. kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

Pasiūlymas:

Tarpusavyje suderinti įstatymų projektų Nr. XIIIP-732 - Nr. XIIIP-738 įsigaliojimo ir įgyvendinimo datas ir atitinkamai patikslinti Projekto Nr. XIIIP-733 2 straipsnyje numatytą terminą.

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: I. Šimonytė.

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                              Ingrida Šimonytė

 

 

 

 

Seimo Audito komiteto biuro patarėja Asta Rubežė