PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 29, 36, 38, 39, 41, 43, 44, 46, 49, 52, 53, 56, 57, 58, 59, 62, 63, 64, 67, 69 IR 70  STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 564 STRAIPSNIU ĮSTATYMO

PROJEKTO NR. XIVP-2240

 

 

2022-12-06

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

16

7

 

Argumentai:

 

Pagal galiojančio Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo 41 str. 2 ir 7 dalių apibrėžimą, Kadetų mokyklas ar licėjų renkasi mokytis ne vien tik tose savivaldybėse, kur įsteigtos mokyklos, bet ir moksleiviai iš kitų savivaldybių. Tai reiškia, kad Kadetų mokyklų, licėjaus reikšmė dėl jos ugdymo pobūdžio yra valstybinė ir turėtų būti valstybinės arba regioninės reikšmės bendrojo lavinimo mokykla, priskirta ugdymo institucijai su savita, specializuota ugdymo programa, itin reikšminga valstybės saugumui ir valstybės gynybai užtikrinti. Ar mokykla bus savivaldybės, regioninė ar valstybinė priklausys nuo ŠMSM nustatytų kriterijų aprašytų šiame įstatymo projekte. Tikslinga, kad jos finansavimą turėtų vykdyti pati valstybė, atstovaujama Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau - ŠMSM). Tai būtų optimalu ir veiksminga, nes Kadetų mokykloms, licėjui finansavimą, jo dalininkų valdymą būtų galima efektyviai užtikrinti tiesiogiai, per asignavimus Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir jai būnant Kadetų mokyklų dalininke nustatyti, kad savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija būtų ŠMSM.

 

Kadetų mokyklų veikla vykdoma tokia kryptimi, kad sustiprinti mokyklos karinę bei teisinę programas dar ir sportine ugdymo programa, laikant jas vienakryptėmis, reikšmingomis rengiant ir ugdant jaunuolius viešojo saugumo ir krašto apsaugos sistemoms, norint pasiekti aukštą ugdymo, pilietinį ir patriotinį lygmenį, siekiant, kad kadetų mokyklos mūsų valstybėje bei NATO valstybėse taptų, kaip išskirtinai aukšto lygio švietimo įstaiga su savo tradicijomis ir principais.

 

Jeigu mūsų valstybė ir jos piliečiai džiaugiasi tokiomis specializuotomis bendrojo ugdymo mokyklomis kaip Nacionalinė M. K. Čiurlionio meno mokykla, Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazija, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazija, kurių steigėjas yra LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tai reikia atkreipti dėmesį, kad šalia menų turi būti vystomas, ugdomas ir specializuotų, savitų bendrojo lavinimo mokyklų tinklas, ugdantis būsimus valstybės gynėjus, saugotojus, atsakingus už valstybės išlikimą ir išsaugojimą.

 

Todėl siūloma išimti iš teikiamo įstatymo projekto 16 ir 33 str. žodį „savivaldybės“.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 16 straipsniu keičiamą Švietimo įstatymo 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

16 straipsnis. 41 straipsnio pakeitimas 

1. Pakeisti 41 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: 

„7. Gimnazijos tipui priskiriamos mokyklos, vykdančios švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį. Atskiru atveju (mokykla gyvenamosiose vietovėse, kuriose nėra kitų vidurinio ugdymo programą lietuvių ar (ir) tautinės mažumos kalba vykdančių bendrojo ugdymo mokyklų, arba bendrojo ugdymo mokykla, pagal Vyriausybės patvirtintose Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse nustatytus kriterijus priskirta prie miesto pakraščio mokyklų; pasienio ruože esanti bendrojo ugdymo mokykla; nevalstybinė mokykla; mokykla, skirta šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių; mokykla, vykdanti specializuoto ugdymo krypties programą, kuriai reikalingas ugdymo nuoseklumas, ir atitinkanti Vyriausybės patvirtintose Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse nustatytus kriterijus; mokykla, kurioje ne mažiau kaip 15 procentų visų mokinių yra didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir (ar) vidutinį ir sunkų neįgalumą turintys mokiniai; savivaldybės kadetų ugdymo mokykla, skirta šalies (regiono) mokiniams), gimnazija gali vykdyti akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programą ar akredituotą vidurinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programą ir pradinio ugdymo programą, vadovaudamasi šio įstatymo 28 straipsnio nuostatomis ir Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis.“ 

 

 

2.

33

4

1

33 straipsnis. 67 straipsnio pakeitimas

 

1. Pakeisti 67 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, savivaldybių kadetų ugdymo mokykloms, skirtoms šalies (regiono) mokiniams, atitinkančioms Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse nustatytą paskirtį ir kriterijus, taip pat savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir vykdančioms ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų

valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams pagal Vyriausybės patvirtintą metodiką ir iš savivaldybių biudžetų asignavimų;“

 

Teikia

Seimo narys

Valdas Rakutis