1.
|
16
|
7
|
|
Argumentai:
Pagal galiojančio Lietuvos
Respublikos Švietimo įstatymo 41 str. 2 ir 7 dalių apibrėžimą, Kadetų mokyklas
ar licėjų renkasi mokytis ne vien tik tose savivaldybėse, kur įsteigtos
mokyklos, bet ir moksleiviai iš kitų savivaldybių. Tai reiškia, kad Kadetų
mokyklų, licėjaus reikšmė dėl jos ugdymo pobūdžio yra valstybinė ir turėtų
būti valstybinės arba regioninės reikšmės bendrojo lavinimo
mokykla, priskirta ugdymo institucijai su savita, specializuota ugdymo
programa, itin reikšminga valstybės saugumui ir valstybės gynybai užtikrinti.
Ar mokykla bus savivaldybės, regioninė ar
valstybinė priklausys nuo ŠMSM nustatytų kriterijų aprašytų
šiame įstatymo projekte. Tikslinga, kad jos finansavimą turėtų vykdyti pati
valstybė, atstovaujama Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto
ministerijos (toliau - ŠMSM). Tai būtų optimalu ir veiksminga, nes Kadetų
mokykloms, licėjui finansavimą, jo dalininkų valdymą būtų galima efektyviai
užtikrinti tiesiogiai, per asignavimus Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo
ir sporto ministerijai ir jai būnant Kadetų mokyklų dalininke nustatyti, kad savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija
būtų ŠMSM.
Kadetų mokyklų veikla vykdoma tokia kryptimi, kad sustiprinti
mokyklos karinę bei teisinę programas dar ir sportine ugdymo programa,
laikant jas vienakryptėmis, reikšmingomis rengiant ir ugdant jaunuolius viešojo
saugumo ir krašto apsaugos sistemoms, norint pasiekti aukštą ugdymo,
pilietinį ir patriotinį lygmenį, siekiant, kad kadetų mokyklos mūsų valstybėje
bei NATO valstybėse taptų, kaip išskirtinai aukšto lygio švietimo įstaiga su
savo tradicijomis ir principais.
Jeigu mūsų valstybė ir jos piliečiai džiaugiasi tokiomis
specializuotomis bendrojo ugdymo mokyklomis kaip Nacionalinė M. K. Čiurlionio
meno mokykla, Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazija, Klaipėdos Eduardo
Balsio menų gimnazija, kurių steigėjas yra LR Švietimo, mokslo ir sporto
ministerija, tai reikia atkreipti dėmesį, kad šalia menų turi būti vystomas,
ugdomas ir specializuotų, savitų bendrojo lavinimo mokyklų tinklas, ugdantis
būsimus valstybės gynėjus, saugotojus, atsakingus už valstybės išlikimą ir
išsaugojimą.
Todėl siūloma išimti iš teikiamo įstatymo
projekto 16 ir 33 str. žodį „savivaldybės“.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 16 straipsniu keičiamą Švietimo įstatymo 41
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
16 straipsnis. 41
straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 41 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„7. Gimnazijos tipui priskiriamos mokyklos, vykdančios
švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka akredituotą
vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį.
Atskiru atveju (mokykla gyvenamosiose vietovėse, kuriose nėra kitų vidurinio
ugdymo programą lietuvių ar (ir) tautinės mažumos kalba vykdančių bendrojo
ugdymo mokyklų, arba bendrojo ugdymo mokykla, pagal Vyriausybės patvirtintose
Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo
taisyklėse nustatytus kriterijus priskirta prie miesto pakraščio
mokyklų; pasienio ruože esanti bendrojo ugdymo mokykla; nevalstybinė mokykla;
mokykla, skirta šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi
poreikių; mokykla, vykdanti specializuoto ugdymo krypties programą, kuriai
reikalingas ugdymo nuoseklumas, ir atitinkanti Vyriausybės patvirtintose
Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse
nustatytus kriterijus; mokykla, kurioje ne mažiau kaip 15 procentų visų
mokinių yra didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir (ar)
vidutinį ir sunkų neįgalumą turintys mokiniai; savivaldybės kadetų
ugdymo mokykla, skirta šalies (regiono) mokiniams), gimnazija gali vykdyti
akredituotą vidurinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programą ar
akredituotą vidurinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programą ir
pradinio ugdymo programą, vadovaudamasi šio įstatymo 28 straipsnio
nuostatomis ir Vyriausybės patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo
švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis.“
|
2.
|
33
|
4
|
1
|
33 straipsnis. 67
straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 67 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„1) savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms),
skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi
poreikių, savivaldybių kadetų ugdymo mokykloms, skirtoms šalies
(regiono) mokiniams, atitinkančioms Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo
programas, tinklo kūrimo taisyklėse nustatytą paskirtį ir kriterijus, taip
pat savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono)
mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir vykdančioms
ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos iš Lietuvos
Respublikos atitinkamų metų
valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių
biudžetams pagal Vyriausybės patvirtintą metodiką ir iš savivaldybių biudžetų
asignavimų;“
|