LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO

NR. I-857 18 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1560

 

 

2018 m. spalio 10 d. 108-P-37

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kreivys, Komiteto nariai: Antanas Baura, Eugenijus Gentvilas, Zbignev Jedinskij, Andrius Kupčinskas, Gabrielius Landsbergis, Bronius Markauskas, Bronislovas Matelis, Rūta Miliūtė, Jurgis Razma, Virginijų Sinkevičių pavaduojanti Vida Ačienė.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Seimo kanceliarijos Teisės departamento Viešosios teisės skyriaus patarėja Svetlana Zamara, Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ministro patarėjas Mindaugas Pauliukas, Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos Pramonės ir prekybos departamento direktorius Vaidas Gricius, Vidaus prekybos politikos skyriaus vyr. specialistė Eglė Venckienė, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Visuomenės sveikatos priežiūros departamento direktorius Audrius Ščeponavičius, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian, Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos institucinės ir administracinės teisės skyriaus vyr. specialistė Daiva Stepanienė, lobistai: Arnas Marcinkus, Mantas Zabotka, portalo lrytas.lt žurnalistė Raminta Rakauskė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-01-17

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Pastebėtina, kad projektas Nr. XIIIP-1560 identiškas projektui Nr. XIIIP-202, todėl Teisės departamentas laikosi 2016 m. gruodžio 21 d. išvadoje projektui Nr. XIIIP-202 išdėstytų (išskyrus išvados 3 ir 6 pastabas) pastabų.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-01-17

 

 

 

2.    Be to, remiantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymo „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ 89.2 punktu, projekto 1 straipsnyje nurodyta keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies esmė yra perteklinė.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-01-17

 

 

 

3.    Atsižvelgiant į Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalies nuostatas, nustatytina vėlesnė įstatymo įsigaliojimo data.

Pritarti

 

4.

Europos teisės departamentas prie LR Teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

(...)Pirmiausia, norėtume atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad pagal Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (toliau – Teisingumo Teismas) praktiką valstybių narių nacionalinės teisės aktai, kurie reglamentuoja prekybą produktais ir nėra tiesiogiai susiję su prekių importu, gali tam tikrais atvejais turėti neigiamą poveikį prekių, importuojamų iš kitų valstybių narių, prekybai (žr. Sprendimą Komisija prieš Prancūziją, byla C-152/78, EU:C:1980:187). Pagrindinis Teisingumo Teismo argumentas – skirtinga nacionalinių gamintojų ir importuotojų našta, atsirandanti dėl to, kad nacionaliniai gamintojai turi įvykdyti tik vieno reguliuotojo (kilmės valstybės) reikalavimus, o importuojamoms prekėms tenka dvigubo reguliavimo (kilmės ir priimančios valstybių) našta ir su ja susijusios papildomos sąnaudos. Tokiais apribojimais, neatitinkančiais Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau − SESV) 34 straipsnio, Teisingumo Teismas pripažino valstybių narių taisykles, susijusias su tam tikro gaminio pavadinimu, forma, dydžiu, svoriu, sudėtimi, įpakavimu ir pan.[1]

Pritarti

 

5.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Įstatymo projekto 1 straipsnyje, keičiančiame galiojančio įstatymo 18  straipsnio 4  dalies 4 punkto 1 papunktį, siūloma įtvirtinti draudimą parduoti alų, sidrą, alaus mišinius su nealkoholiniais gėrimais, alkoholinius kokteilius, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 7,5 procento, išpilstytus į didesnę nei 0,2 litro tarą (išskyrus atvejus, kai šie gėrimai išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą). Atsižvelgdami į tai, kad laisvo prekių judėjimo srityje de minimis taisyklė netaikoma (kitaip sakant, bet kokios prekybos taisyklės, galinčios tiesiogiai ar netiesiogiai, realiai ar potencialiai kliudyti vidaus prekybai Sąjungoje, laikytinos kiekybiniams apribojimams lygiaverčio poveikio priemonėms) manome, kad ši įstatymo projekto nuostata prieštarauja SESV 34 straipsniui. Tai iš tiesų gali potencialiai kliudyti laisvam prekių judėjimui, kadangi užsienio subjektai, importuojantys gėrimus didesnėse nei 0,2 litro talpose (kurios nėra stiklinės, keraminės, medinės ar metalinės) gali būti priversti perpilti gėrimus į kitas talpas. Remiantis Teisingumo Teismo, Europos Žmogaus Teisių Teismo, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktika (Lietuvos Respublikos Konstitucijos 46 straipsnyje garantuojama ūkinės veiklos laisvė) priemonės, kuriomis ribojamos asmens teisės ir laisvės, turi būti būtinos ir proporcingos siekiamam tikslui.

 

Pritarti

 

6.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Tokia pati pastaba teiktina ir kitų nuostatų, pildančių galiojančio įstatymo 18  straipsnio 4 dalies 4 punktą 2-5 papunkčiais, atžvilgiu. Siūlomos papildomos 18  straipsnio 4 dalies 4 punkto 2-5 papunkčių nuostatos net nedera su šiuo metu galiojančio Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 18 straipsnio 4  dalies 5 punkto nuostata, numatančia, kad Lietuvos Respublikoje draudžiama parduoti alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių grupėms priklausančius alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra ne didesnė kaip 7,5 procento, išpilstytus į didesnę negu vieno litro tarą, išskyrus atvejus, kai šie gėrimai išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą.

 

Pritarti

 

7.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Manytume, kad Projektu pateikti siūlymai prieštarauja proporcingumo principui. Pažymėtina, kad nors valstybės narės pačios sprendžia, kokį visuomenės sveikatos apsaugos lygį jos nori užtikrinti, ir kaip šis lygis turi būti pasiekiamas, tačiau tai daryti jos gali tik Sutarties nustatytose ribose ir pirmiausia atsižvelgdamos į proporcingumo principą, (...) kuris reikalauja, kad priemonės, kurių imamasi, būtų tinkamos siekiamo tikslo įgyvendinimui užtikrinti ir neviršytų to, kas būtina jam pasiekti.

Pritarti

 

8.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Todėl Projekto lydimuosiuose dokumentuose turėtų būti argumentuotai motyvuota, kad siūlomos priemonės (suvaržymai) dėl taros dydžių yra būtinos tikslams pasiekti. Tačiau dėl pateiktų siūlymų nėra pateikta svarių argumentų, kodėl reikia mažinti taros dydžius skirtingos koncentracijos etilo alkoholio turintiems produktams. Abejonių dėl atitikties proporcingumui kelia Projekto 18 straipsnio 4 dalies 4 punkto 2-5 papunkčių papildymai, kurie nustato skirtingus taros dydžius silpnesnės koncentracijos alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių grupėms priklausantiems alkoholiniams gėrimams priklausomai nuo etilo alkoholio koncentracijos. Ar tai sumažins galimybes vartoti atitinkamus gėrimus, ar tik bus prekių judėjimo neproporcinga kliūtis?

Pritarti

 

9.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Primintina, kad šiuo metu galiojančiame įstatyme (18 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktuose) priimti apribojimai buvo skirti mažinti alkoholio suvartojimą, nes buvo galimybė įsigyti didžiausias problemas sukeliančių gėrimų, t. y. išpilstytų į dideles (daugiau nei 1 litro) plastikines pakuotes ir dėl to pigesnius. Siūlymai buvo paremti statistikos tyrimų duomenimis, importui galimos įtakos skaičiavimais ir kt. Tačiau šie galiojančiame įstatyme nustatyti apribojimai pakuotei Europos Komisijos, teikusios neformalų paklausimą Nr. 3684/12/ENTR per EU Pilot informacinę sistemą, buvo pripažinti SESV 34 straipsnio pažeidimu. Paminėtina, kad 2013 m. balandžio 18 d. Europos Komisija nutraukė neformalų paklausimą, tačiau informavo, kad bet kuriuo metu dėl nustatytų apribojimų gali būti pradėta Lietuvai oficiali ES teisės pažeidimo procedūra.

Pritarti

 

10.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Kadangi Projektu siūlomos nuostatos nustato reikalavimus prekių ir paslaugų teikimui, todėl atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad prieš priimant jas būtina notifikuoti Europos Komisijai kaip techninius reglamentus, technines taisykles pagal 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka, reikalavimus.

Pritarti

 

11.

Europos teisės departamentas prie LR teisingumo ministerijos,

2018-01-23

 

 

 

Kartu informuojame Jus, kad Europos teisės departamentas jau yra teikęs Lietuvos Respublikos Seimui pastabas dėl panašių pasiūlymų, kai vertino Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 18 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP−202.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Nacionalinė tabako ir alkoholio kontrolės koalicija,

2018-06-07

 

 

 

(...) siūlo įstatymo projektui nepritarti dėl įstatyme numatytų priemonių mažareikšmiškumo ir tokių priemonių veiksmingumo įrodymų stokos.

Pritarti

Žr. Komiteto sprendimą, kuriuo siūloma įstatymo projektą atmesti.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija,

2018-06-11

 

 

 

(...) Atsižvelgiant į tai, kad projekte Nr. XIIIP-1560 siūlomos priemonės yra pernelyg smulkiai sugraduotos ir nepagrįstai apsunkintų alkoholio kontrolę, Projektui Nr. XIIIP-1560 nepritariame.

Nesvarstyti

Atsižvelgiant į tai, kad dėl svarstomo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1560 2018-09-26 gauta LR Vyriausybės nuomonė, apibendrinanti šakinių ministerijų poziciją, Komiteto posėdžio metu nuspręsta individualios ministerijos pozicijos nesvarstyti.

 

2.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija,

2018-06-13

 

 

 

(...) Ūkio ministerijos nuomone, netikslinga pritarti dėl šių priežasčių:

1.    (...) siūlomos nuostatos prieštarauja Sutarties dėl ES veikimo 34 str., kuriame tarp ES valstybių narių yra uždrausti kiekybiniai importo apribojimai ir visos lygiaverčio poveikio priemonės. Būtų sudarytos kliūtys laisvam prekių judėjimui ir pažeistas ES teisėje įtvirtintas abipusio pripažinimo principas, nes LR būtų draudžiama parduoti kitose ES valstybėse teisėtai pagamintus ir parduodamus alkoholinius gėrimus, kurie būtų išpilstyti ne į siūlomo nustatyti dydžio tarą.

2.    (...) siūlomas teisinis reguliavimas nėra pagrįstas nei statistiniais duomenimis, nei tyrimais ir siūlomos priemonės neatitinka proporcingumo principo ir verslui sukeltų didelę naštą. Lietuvos statistikos departamento pastarųjų penkerių metų duomenys rodo, kad apskritai alkoholinių gėrimų pardavimas, vartojimas ir jo sukelti žalingi kasmet mažėja.

3.    (...) siūlomas teisinis reguliavimas prieštarauja       2017 m. rugsėjo 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/45/EB, nustatančios taisykles dėl fasuotų produktų vardinių kiekių, nuostatoms.

4.    (...) siūlomas taros diferencijavimas pagal šių gėrimų tūrinę etilo alkoholio koncentraciją turėtų neigiamos įtakos aplinkai, nes padidintų pakuočių poreikį ir jų atliekų kiekį, taip pat CO2 emisiją, kuri susidaro gaminant, tiekiant, surenkant ir perdirbant pakuotes.

5.    (...) atkreipiame dėmesį, kad numatomi priimti Įstatymų projektai pagal 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka, reikalavimus ir PPO Sutarties dėl techninių prekybos kliūčių nuostatas turėtų būti notifikuojami atitinkamai Europos Komisijai ir PPO.

Nesvarstyti

Atsižvelgiant į tai, kad dėl svarstomo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1560 2018-09-26 gauta LR Vyriausybės nuomonė, apibendrinanti šakinių ministerijų poziciją, Komiteto posėdžio metu nuspręsta individualios ministerijos pozicijos nesvarstyti.

3.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija,

2018-06-19

 

 

 

(...) Projektui nepritariame ir siūlome apsiriboti alkoholio kontrolės priemonėmis, numatytomis Projekte Nr. XIIIP-1575 ir Projekte Nr. XIIIP-1666.

Nesvarstyti

Atsižvelgiant į tai, kad dėl svarstomo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1560 2018-09-26 gauta LR Vyriausybės nuomonė, apibendrinanti šakinių ministerijų poziciją, Komiteto posėdžio metu nuspręsta individualios ministerijos pozicijos nesvarstyti.

 

4.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas,

2018-08-31

 

 

 

(...) nuostatos, susijusios su alkoholinių gėrimų pakuočių tūrio ribojimu, Departamento nuomone, stokoja išsamaus pagrindimo, kuris yra būtinas notifikuojant pasiūlytą teisinį reguliavimą Europos Komisijai (kad siūlomi konkretūs ribojimai yra būtini ir pateisinami žmonių sveikatos apsaugos interesais) ir PPO. Nėra pateikta jokių argumentų, dėl kokių priežasčių pasirinktas būtent toks alkoholinių gėrimų pakuočių tūrio ir stiprumo ribojimas. Be to, siūlomas reglamentavimas, kai taros dydis keičiasi kas 0,5 procento tūrinės etilo alkoholio koncentracijos, Departamento nuomone, neatitiktų proporcingumo principo reikalavimų.

 

Nesvarstyti

Atsižvelgiant į tai, kad dėl svarstomo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1560 2018-09-26 gauta LR Vyriausybės nuomonė, apibendrinanti šakinių ministerijų ir susijusių institucijų poziciją, Komiteto posėdžio metu nuspręsta individualios pozicijos nesvarstyti.

6.      Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2018-09-26 nutarimas Nr. 971

 

 

 

(...) 2. Nepritarti Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 18 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1560 (toliau – Įstatymo projektas Nr.  XIIIP-1560), Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1575 1 straipsniu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktams, kuriuose siūloma uždrausti prekiauti į didesnę negu 0,2 litro tarą išpilstytais alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių grupėms priklausančiais alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija didesnė kaip 6 procentai, išskyrus atvejus, kai šie gėrimai išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą, taip pat į didesnę negu vieno litro tarą išpilstytais alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių grupėms priklausančiais alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra ne didesnė kaip 6 procentai, išskyrus atvejus, kai šie gėrimai išpilstyti į stiklinę, keraminę, medinę ar metalinę tarą, ir Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 28 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.  XIIIP-1666 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIIIP-1666) dėl šių priežasčių:

2.1. Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1560 ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1575 1 straipsniu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktuose siūlomos nuostatos prieštarauja Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2016 C 202, p. 47) 34 straipsniui, kuriame tarp Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybių narių yra uždrausti kiekybiniai importo apribojimai ir visos lygiaverčio poveikio priemonės. Priėmus įstatymų projektus būtų sudarytos kliūtys laisvam prekių judėjimui ir pažeistas ES teisėje įtvirtintas abipusio pripažinimo principas, nes Lietuvos Respublikoje būtų draudžiama parduoti kitose ES valstybėse teisėtai pagamintus ir parduodamus Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1560 ir Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1575 nurodytus alkoholinius gėrimus, kurie būtų išpilstyti ne į šiuose projektuose siūlomo nustatyti dydžio tarą.

 

Pritarti

Žr. Komiteto sprendimą, kuriuo siūloma įstatymo projektą atmesti.

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2018-09-26 nutarimas Nr. 971

 

 

 

2.2. Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1560 ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1575 1 straipsniu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktuose siūlomas teisinis reguliavimas nėra pagrįstas ir siūlomos priemonės neatitinka proporcingumo principo. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas (toliau – Konstitucinis Teismas) savo nutarimuose (pavyzdžiui, 2009 m. kovo 2 d., 2013 m. spalio 9 d. ir kt.) ne kartą konstatavo, kad teisės aktuose nustatant ūkinės veiklos ribojimus privalu paisyti proporcingumo principo, pagal kurį nustatytos teisinės priemonės turi būti būtinos ir tinkamos siekiamiems tikslams, neturi varžyti asmens teisių labiau, negu reikia šiems tikslams pasiekti. Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje taip pat yra nustatyta, kad rengiant teisės aktus turi būti vadovaujamasi tikslingumo, proporcingumo, efektyvumo ir kitais principais. Tai reiškia, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai užsibrėžtų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis, pasirinktos teisinio reguliavimo priemonės turi sudaryti kuo mažesnę administracinę ir kitokią naštą, nevaržyti teisinių santykių subjektų daugiau, negu to reikia teisinio reguliavimo tikslams pasiekti. Tačiau siūlomas teisinis reguliavimas nėra pagrįstas nei statistiniais duomenimis, nei tyrimais, o juose siūlomos priemonės sukeltų verslui (ypač smulkiajam ir gaminančiam tautinio paveldo gėrimus) didelę naštą. Lietuvos statistikos departamento pastarųjų metų duomenys rodo, kad apskritai alkoholinių gėrimų pardavimas, vartojimas ir jo sukelti žalingi padariniai kasmet mažėja. Pavyzdžiui, legalių alkoholinių gėrimų suvartojimas, tenkantis vienam 15 metų ir vyresniam gyventojui (litrais) absoliutaus (100 proc.) alkoholio, 2015 m. sudarė 14,0 litro, 2016 m. – 13,2 litro, o 2017 m. – 12,3 litro, t. y. nuo 2015 m. sumažėjo 1,7 litro; mirtingumas dėl alkoholio vartojimo (mirusiųjų skaičius 100 000 gyventojų) sumažėjo nuo 31,2 2012 m. iki 20,4 2017 m.; dėl neblaivių vairuotojų kaltės sužeistųjų skaičius 2017 m., palyginti su 2012 m., sumažėjo 29,6 proc., o žuvusiųjų skaičius 55,0 proc.

 

Pritarti

Žr. Komiteto sprendimą, kuriuo siūloma įstatymo projektą atmesti.

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2018-09-26

nutarimas Nr. 971

 

 

 

2.3. Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1560 ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1575 1 straipsniu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktuose siūlomas teisinis reguliavimas prieštarauja 2007 m. rugsėjo 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/45/EB, nustatančios taisykles dėl fasuotų produktų vardinių kiekių, panaikinančios Tarybos direktyvas 75/106/EEB bei 80/232/EEB ir iš dalies keičiančios Tarybos direktyvą 76/211/EEB (OL 2007 L 247, p. 17) (toliau – Direktyva 2007/45/EB), nuostatoms. Direktyvos 2007/45/EB priede yra nustatyti kai kurių fasuotų alkoholinių gėrimų turinio vardiniai kiekiai (t. y. taros dydžiai), o jos 2 straipsnyje nustatyta, kad valstybės narės negali atsisakyti, uždrausti ar apriboti fasuotų produktų pateikimo rinkai dėl priežasčių, susijusių su pakuotės vardiniu kiekiu.

 

Pritarti

Žr. Komiteto sprendimą, kuriuo siūloma įstatymo projektą atmesti.

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2018-09-26

nutarimas Nr. 971

 

 

 

2.4. Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1560 siūlomas taros, į kurią pilstomi alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių grupėms priklausantys alkoholiniai gėrimai, diferencijavimas priklausomai nuo šių gėrimų tūrinės etilo alkoholio koncentracijos turėtų neigiamos įtakos aplinkai, nes padidintų pakuočių poreikį ir jų atliekų kiekį, taip pat CO2 emisiją, kuri susidaro gaminant, tiekiant, surenkant ir perdirbant pakuotes.

 

Pritarti

Žr. Komiteto sprendimą, kuriuo siūloma įstatymo projektą atmesti.

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2018-09-26

nutarimas Nr. 971

 

 

 

2.5. Nuo 2017 m. kovo 1 d. padidinti akcizų tarifai visų rūšių alkoholiniams gėrimams. Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė) pavedė Lietuvos Respublikos finansų ministerijai kartu su kitomis ministerijomis įvertinti šių akcizų poveikį viešiesiems finansams, šalies ekonomikai, akcizų mokesčio surinkimui. Atsižvelgdama į vertinimo rezultatus ir šio nutarimo 2.2 papunktyje nurodytas Teisėkūros pagrindų įstatymo ir Konstitucinio Teismo nutarimų nuostatas, Vyriausybė kaip alternatyvą Įstatymo projekte Nr.  XIIIP-1560 ir Įstatymo projekto Nr. XIIIP-1575 1 straipsniu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 4 ir 5 punktuose siūlomoms priemonėms svarstys galimybę siūlyti Seimui keisti Lietuvos Respublikos akcizų įstatymą ir nustatyti didesnį akcizo tarifą stipriam alui.

 

Pritarti

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2018-09-26,

nutarimas Nr. 971

 

 

 

3. Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projekte Nr. XIIIP-1560, Įstatymo projekte Nr. XIII-1575 ir Įstatymo projekte Nr. XIII-1666 siūlomomis teisinio reguliavimo priemonėmis nustatomi prekėms keliami reikalavimai, atkreipti Seimo dėmesį į tai, kad numatomi priimti įstatymų projektai pagal 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka (OL 2015 L 241, p. 1), reikalavimus ir Pasaulio prekybos organizacijos Sutarties dėl techninių prekybos kliūčių nuostatas turėtų būti notifikuojami atitinkamai Europos Komisijai ir Pasaulio prekybos organizacijai.

 

Pritarti

 

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

            6.1. Sprendimas: pasiūlyti pagrindiniam Sveikatos reikalų komitetui įstatymo projektą atmesti, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 26 d. nutarime Nr. 971 išdėstytus argumentus, Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bei Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas bei pasiūlymus.

      6.2. Pasiūlymai: nėra.

      7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

      8. Komiteto paskirtas pranešėjas: Andrius Kupčinskas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                Rimantas Sinkevičius

 

                                                                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikos komiteto biuro patarėja Raimonda Danė



[1]Sprendime Prantl (byla C−16/83, EU:C:1984:101) Teisingumo Teismas prieštaraujančiu SESV 34 straipsniui pripažino Vokietijos įstatymą, pagal kurį tradicinį Bocksbeutel (kolbos pavidalo butelį ilgu kaklu) naudoti buvo galima tik Vokietijos kokybiško vyno gamintojams, todėl Italijos eksportuotojai, norėdami prekiauti savo vynu Vokietijoje buvo priversti pilstyti į kitokius nei jų tradiciškai naudojami butelius, dėl to prekyba importuojamu vynu būtų sudėtingesnė arba brangesnė.