PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
PAJŪRIO JUOSTOS ĮSTATYMO NR. IX-1016 1, 4, 5, 6 IR 7 STRAIPSNIŲ, TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO
ĮSTATYMO
XIIIP-2050(2)
2019-05-27
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
5 |
3 |
4 ir 5 |
Argumentai: Pasiūlymu siekiama suteikti teisinio aiškumo procedūrai, kuri taikoma Pajūrio juostos žemės tvarkymui. Pagal Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – TPĮ) nuostatas teritorijų planavimo dokumentai gali būti rengiami nebūtinai visai miesto ar rajono teritorijai, bet ir jų dalims, todėl atitinkamai siūlome papildyti Pajūrio juostos įstatymo (toliau – PJĮ) 5 straipsnio 3 dalies 4 ir 5 punktus. Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4. Neringos savivaldybės, Klaipėdos ir Palangos miestų, Klaipėdos rajono savivaldybių teritorijų ar jų dalių bendrieji planai;“ Pakeisti 5 straipsnio 3 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5. Neringos, Klaipėdos ir Palangos miestų, Klaipėdos rajono teritorijų ar jų dalių vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentai;“
|
2 |
5 |
3 |
|
Argumentai: Pasiūlymu siekiama suteikti teisinio aiškumo procedūrai, kuri taikoma Pajūrio juostos žemės tvarkymui. Pagal TPĮ 4 straipsnio 4 dalies nuostatas „valstybės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų, valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų, Vyriausybės patvirtintų specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, žemės gelmių naudojimo planų sprendiniai turi aukštesnę teisinę galią už savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų sprendinius ir privalomai taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus“. Valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai pagal TPĮ hierarchiją yra aukščiausio lygmens ir jo sprendiniai privalomi valstybės lygmens ir žemesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentams. PJĮ projekto Nr. XIIIP-2050(2) 6 straipsnyje, kuriame reglamentuojamos veiklos pajūrio juostoje, nurodoma, kad „pajūrio juostoje žemės, akvatorijos naudotojai privalo laikytis šiame Įstatyme, kituose įstatymuose nustatytų ūkinės veiklos apribojimų, šio Įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje nurodytų teritorijų planavimo dokumentų sprendinių, netrukdyti įgyvendinti krantotvarkos priemones. Specialiosios žemės naudojimo pajūrio juostoje sąlygos nustatytos Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų įstatyme“. Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų įstatymo projekto XIIIP-2031(3) 97 straipsnio 5 dalyje ir 6 dalyje taikant išimtis veikloms pajūrio juostoje taip pat pateikiama nuoroda į PJĮ nurodytus teritorijų planavimo dokumentus. PJĮ 5 straipsnio 3 dalyje išdėstytų teritorijų planavimo dokumentų sąraše nėra paminėti pagal TPĮ aukštesnę teisinę galią turintys teritorijų planavimo dokumentai, todėl galimi prieštaravimai tais atvejais, kai aukštesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai skirsis nuo žemesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendinių ir šių sprendinių nebus galima įgyvendinti. Atsižvelgiant į šių projektų įgyvendinimo svarbą valstybei bei siekiant suderinti teisės aktus tarpusavyje, siūlome Pajūrio juostos įstatymo 5 straipsnio 3 dalyje nurodytų teritorijų planavimo dokumentų sąrašą papildyti 7 punktu, įtraukiant teritorijų planavimo dokumentus, turinčius aukštesnę teisinę galią.
Pasiūlymas parengtas konsultuojantis su VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
Pasiūlymas: Papildyti 5 straipsnio 3 dalį 7 punktu: „7. Valstybės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentai, valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentai, žemės gelmių naudojimo planai ir kiti Vyriausybės patvirtinti specialiojo teritorijų planavimo dokumentai, nenurodyti šiame straipsnyje.“
|
Teikia
Seimo narys Simonas Gentvilas