Aplinkos ministerijai

Teikiama per TAIS

 

 

 

             2022-01-24    Nr. SR-22-30

     

 

 

 

DĖL PASIŪLYMŲ PROJEKTUI NR. 21-32785

 

1.         VšĮ „Žaliasis taškas“ susipažino su pateiktu derinti Gamintojų ir importuotojų organizacijų banko garantijų ar laidavimo draudimo sutarčių, įrodančių, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, sudarymo, pateikimo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo tvarkos aprašo projektu (Nr. 22-162) (toliau tekste ir Projektas).

 

2.         Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalies 5 punkte nustatoma, kad administraciniame sprendime turi būti nurodyta administracinio sprendimo teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos administraciniam sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2018 m. vasario 20 d. nutartyje administracinėje byloje Nr. eA-3036-502/2018 taip pat nurodė, kad šiuo atveju Agentūros 2015 m. gegužės 26 d. rašte Nr. (15.11)-A4-5763 išdėstytos aplinkybės nebuvo pakankamos įsitikinti teikiamos informacijos pagrįstumu. Atsižvelgiant į tai, padaryta išvada, jog Raštas neatitiko Viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnio reikalavimų – buvo nemotyvuotas ir neišsamus, todėl naikintinas“.

Taigi, Aplinkos apsaugos agentūros, kaip viešojo administravimo institucijos, sprendimas turi būti pagrįstas ir motyvuotas, todėl patikslintinas Projekto 7.6 punktas nustatant, kad:

„Sudarytos naudos gavėjui nustatant pareigą bankui ir (ar) draudimo įmonei nurodyti, kad reikalavimas kyla iš Tvarkos aprašo15 punkto, nurodant ir pagrindžiant, kurio 15.1-15.3 papunkčio (-ių) prievolės Organizacijos neįvykdė“.

3.         Tikslintinos Projekto 8 punkto nuostatos nustatant, kad:

„Lužd. – metinės licenciją turinčios Organizacijos lėšos, skirtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 24 d. nutarimu Nr.1168 „Dėl gaminių ir pakuočių atliekų naudojimo ir (ar) perdirbimo užduočių patvirtinimo“ nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui (tiek kiek neapima Latl nurodytų lėšų), nurodytos licenciją turinčios Organizacijos metinėje ataskaitoje apie praėjusius ataskaitinius metus“,

kadangi lėšos skirtos pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui gali apimti ir lėšas, kurios skiriamos pakuočių atliekų tvarkymui (komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti, įskaitant pradinį naudojimą, ir naudojimui) (Latl).

 

4.         Tikslintinas Projekto 18 punktas nustatant, kad:

„Klaidos ar permokos atveju pagal Tvarkos aprašą pervestos lėšos grąžinamos Organizacijai,

kadangi tuo atveju, jei per klaidą buvo pervestos didesnės lėšos, nei buvo faktinis poreikis, tokios lėšos turi būti grąžinamos Organizacijai, pagal kurios pateiktą garantą buvo išreikalautos, o ne pervedamos į valstybės biudžetą.

5.         Tikslintinas Projekto 23.4 punktas, nustatant, kad:

„gautinos lėšos pagal Tvarkos aprašo 15.2 papunktį bus naudojamos dokumento galiojimo laikotarpiu ir skirtos finansuoti pakuočių atliekų tvarkymą, ir tokių lėšų poreikis ir dydis pagrindžiamas tai įrodančiais dokumentais, įskaitant, bet neapsiribojant atliekų sutvarkymą įrodančiais dokumentais

ir Projekto 24.3 punktas nustatant, kad:

„gautinos lėšos pagal Tvarkos aprašo 15.3 papunktį skirtos finansuoti pakuočių atliekų tvarkymą ir  tokių lėšų poreikis ir dydis pagrindžiamas tai įrodančiais dokumentais, įskaitant, bet neapsiribojant atliekų sutvarkymą įrodančiais dokumentais“,

kadangi atliekų tvarkytojai, teikdami pakuočių atliekų tvarkymo paslaugas, privalo kolektyvaus atliekų tvarkymo organizacijoms išduoti atliekų sutvarkymą įrodančius dokumentus, kurie yra pagrindas pastarosioms įvykdyti Vyriausybės nustatytas pakuočių atliekų tvarkymo užduotis.

 

 

 

 

Pagarbiai,

 

VšĮ „Žaliasis taškas“

Generalinis direktorius Kęstutis Pocius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Originalus dokumentas nebus siunčiamas