LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 28, 29, 71, 415, 416, 417, 420, 422, 423, 424, 426, 427, 428, 431, 589, 602, 603, 608, 611 IR 686 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1446(2)

 

2022-09-21   Nr. 102-P-36

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Irena Haase, Dainių Kreivį pavaduojantis Linas Slušnys, Gabrielių Landsbergį pavaduojantis Andrius Vyšniauskas, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vadovas Darius Domarkas, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės patarėjas Gediminas Ligeika, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius, Valstybės įmonės „Regitra“ Teisės skyriaus vadovas Vytautas Žekonis, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėjas Andrius Karnilavičius, Susisiekimo ministerijos  Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėjas Gintaras Pilipavičius, Lietuvos kariuomenės Karo policijos vado patarėjas Taras Ivanec, Lietuvos kariuomenės atstovai, Lietuvos kariuomenės kanceliarijos Lietuvos kariuomenės Teisės departamento direktorius  plk. ltn. Darius Senikas, Lietuvos kariuomenės Depų tarnybos vadas plk. ltn. Aurius Daškevičius, Lietuvos kariuomenės Teisės aktų vertinimo ir rengimo skyriaus vedėja Žydrė Abourida, KAM Teisės departamento Teisėkūros skyriaus vedėjas Tomas Vainius.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-06-21

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Atsižvelgti

 

2.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja L.Zdanavičienė

21

 

 

Projekto 21 straipsniu nustatoma įsigaliojimo data yra 2022 m. spalio 1 d. Abejotina, ar bus spėta priimti iki to laiko įstatymą. Todėl svarstytina vėlesnė įsigaliojimo data. Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad šiuo projektu yra keičiami keli ANK 589 straipsnio punktai (31 ir 40), kurie yra jau priimtuose, bet dar neįsigaliojusiuose įstatymuose, kurių vienas (Nr. XIV-1091) įsigalioja 2022 m. lapkričio 1 d. Todėl apsisprendžiant dėl datos, turėtina tai omenyje.

 

Pritarti

Atsižvelgiant į tai, kad reikia priimti KET pakeitimus, taip pat KET pakeitimams turi būti paliktas pereinamasis laikotarpis susipažinti eismo dalyviams, vairavimo mokykloms ir mokiniams, pakeisti mokomąją medžiagą, KET knygeles ir pan., o visuomenė neigiamai žiūri į dažną KET kaitaliojimą, rengėjai siūlo tokią įsigaliojimo datą:

21 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1.  Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 6 straipsnį, 13 straipsnio 1 dalį ir šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2022 m. lapkričio 1 d.

2. Šio įstatymo 6 straipsnis ir 13 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2023 m. gegužės 1 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2022 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Vadovybės apsaugos tarnyba

2022-08-03

 

 

 

Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba, pagal kompetenciją įvertinusi pateiktus derinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2, 3, 10, 13, 15, 17, 19, 20, 22, 24, 27(1), 29, 30 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-1445(2) ir Administracinių nusižengimų kodekso 28, 29, 71, 415, 416, 417, 420, 422, 423, 424, 426, 427, 428, 431, 589, 602, 603, 608, 611 ir 686 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-1446(2), informuoja, kad pastabų ir pasiūlymų minėtiems projektams neturi.

Atsižvelgti

 

2.

Vidaus reikalų ministerija

2022-09-16

4

2

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra pateikusi Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2, 3, 10, 13, 15, 17, 19, 20, 22, 24, 271, 29, 30 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (reg. Nr. XIVP-1445(2) ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 28, 29, 71, 415, 416, 417, 420, 422, 423, 424, 426, 427, 428, 431, 589, 602, 603, 608, 611 ir 686 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (reg. Nr. XIVP-1446(2), kurie apima Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir kitų institucijų pateiktas teisinio reguliavimo iniciatyvas transporto priemonių eismo saugos srityje.

Informuojame, kad Vidaus reikalų ministerija 2022 m. rugsėjo 5 d. gavo Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos kreipimąsi su prašymu inicijuoti teisinio reglamentavimo pokyčius, susijusius su neteisėtu transporto priemonių žymėjimu ir jų dalyvavimu viešajame eisme. Kaip nurodo Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, praktikoje pasitaiko atvejų, kai Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (toliau – SEAKĮ) 2 straipsnio 65 dalyje nenurodytų institucijų transporto priemonėms naudojamos (jas nudažant ar apklijuojant) specialiąsias transporto priemones žyminčios dažymo schemos, spalvų deriniai, skiriamieji ženklai ir taip pažymėtos transporto priemonės klaidina visuomenę bei eismo dalyvius. Be to, neatmestina galimybė, kad tokios transporto priemonės gali būti panaudojamos nusikalstamiems tikslams. Pažymėtina, kad pasitaiko ir tokių atvejų, kai viešajame eisme dalyvauja Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės, kurioms naudojamas užsienio valstybių specialiųjų transporto priemonių žymėjimas. Manytina, kad esamas teisinis reglamentavimas nenumato aiškaus draudimo naudoti tokias transporto priemones viešajame eisme ir atsakomybės už specialiomis spalvomis ar simboliais pažymėtų, tačiau nepriskiriamų specialiosioms transporto priemonėms, transporto priemonių vairavimą.

Vidaus reikalų ministerijos nuomone, SEAKĮ turėtų būti numatytas aiškus draudimas viešajame eisme naudoti tokias transporto priemones. Atitinkamai Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – ANK) turi būti numatyta administracinė atsakomybė už minėto draudimo nepaisymą.

Atsižvelgdami į išdėstytą problematiką ir įvertinę tai, kad Seime registruoti aktualūs SEAKĮ ir ANK pakeitimų projektai, siūlytume įvertinti galimybę minėtus projektus papildyti atitinkamomis nuostatomis. Pritarus galimybei dėl naujų pataisų inkorporavimo į SEAKĮ ir ANK projektus, keistinos nuostatos galėtų būti dėstomos taip:

SEAKĮ 25 straipsnio 8 dalies pakeitimas:

„8. Draudžiama Transporto transporto priemonėje draudžiama įrengti greitį matuoti trukdančias priemones ir daiktus, dalyvauti viešajame eisme transporto priemonėms, kurios nepriskirtos specialiosioms transporto priemonėms, tačiau yra su specialiaisiais šviesos ir (arba) garso signalais ir (arba) pažymėtos žymėjimu, kuris atitinka ar yra panašus į specialiųjų transporto priemonių žymėjimą.“

ANK 415 straipsnio 4 dalies pakeitimas:

„4. Transporto priemonių vairavimas su įrengtomis greitį matuoti trukdančiomis priemonėmis ir daiktais, su įrengtais žybčiojančiais švyturėliais ar specialiais garso signalais be leidimo taip pat transporto priemonių, kurios nepriskirtos specialiosioms transporto priemonėms, tačiau yra su specialiaisiais šviesos ir (arba) garso signalais ir (arba) pažymėtos žymėjimu, kuris atitinka ar yra panašus į specialiųjų transporto priemonių žymėjimą, vairavimas

užtraukia baudą vairuotojams nuo trisdešimt iki penkiasdešimt eurų.“

Pritarti

Pasiūlymas:

Redakciškai pakoregavus pateiktą pasiūlymą, ANK 415 straipsnio 4 dalis dėstytina taip:

„4. Transporto priemonių vairavimas su įrengtomis greitį matuoti trukdančiomis priemonėmis ir daiktais, su įrengtais žybčiojančiais švyturėliais ar specialiais garso signalais be leidimo taip pat transporto priemonių, kurios nepriskirtos specialiosioms transporto priemonėms, tačiau yra su specialiaisiais šviesos ir (arba) garso signalais ir (arba) pažymėtos taip pat ar panašiai, kaip žymimos specialiosios transporto priemonės,  vairavimas

užtraukia baudą vairuotojams nuo trisdešimt iki penkiasdešimt eurų.“

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – nėra, susilaikė – nėra.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Agnė Širinskienė, Irena Haase, Julius Sabatauskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Stasys Šedbaras

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė